Lapset huostaanotettiin putkaan joutuimisen takia..kiva kokemus=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

seäiti

Vieras
unohdin käräjäpäivän mikä olisi ollut viime pe,äitini kuoli viikko sitten tästä syystä järki ei oikein toimi asioiden kanssa vielä=(

asia oli että huutonetistä 23euron tuotteen takia viety käräjille petoksesta kun ei koskaan saanut tuotetta ja minä en suostunut korvaamaan koska paketteja yli 100euronkin lähettänyt kaikki 150 palautetta positiivisia ja yksi neutraali tyytymätön tuotteeseen,koskaan ei pakettia hukkunut ole ja tämän toisen palautteet olleet että vaatinut ihmisiltä korvauksia ollut tyytymätön tuotteisiin jne..

no paikalla olisi pitänyt olla ja poliisit tulivat kun haku tämän takia,olivat sossuun soittaneet kun katsoneet että olen yh että lapsille hoitaja minut viedään putkaan ja siitä oikeussaliin.
lasten isän soitin paikalle töistä että tulee hoitamaan lapset,mutta tämä ei sosvirakailijoille käynyt.
olen yh ja isä ei ole huoltaja niin hän EI SAA HOITAA.siis mitä hel?????
eikä ketään muutakaan hoitajaa kelpuutettu vaan lapset ottivat mukaan=(
meni ihan järkyttäväksi miten isä ei saa hoitaa kotona lapsiaan jos meillä on tapaamissopimus minkä mukaan hoitaa 2xkuussa viikonloppuja vaikkei ole huoltajaksi merkitty papereihin eli olen yh.

olin putkassa 2 tuntia ja oikeusjuttu hoidettiin puhelimen kautta.pääsin suoraa pois ja meni asianajotoimistoon.
he ottivat asian hoitaakseen ja oltiin yhdessä sostoimistoon yhteydessä lasten välittömän palautuksen takia koska perusteita ei huostaanottoon ollut oikesti ja lapsilla isä/ystäviä yms jotka olisivat tuon ajan voineet hoitaa.
lapset 10kk,2v ja 4 v olivat vuorokauden vieraassa paikassa ja palautettiin asianajan painostuksella seuraavana aamuna.
oikeusjuttu on tulossa sostoimistoa ja heidän toimintaansa vastaan mikä sai heidät ilmeisesti suuttumaan ja alkoivat että ovat yhteydessä kun lapset itkuisia,kai nyt LAPSET ITKEVÄT JOUTUESSAAN VIERAASEEN PAIKKAAN kun oleet mun kanssa pienen elämänsä ja hoidossa isomat isällään vain pienien ei vielä missään eli mammantyttö.

koettelus oli rankka mulle kyllä ja inhimillisestä erheestä tuli ihan hirvittävä.

en vain ymmärrä miksi poliisit soittivat suoraan sossuun koska olen yh,miksi isää ei kelpuutettu lasten hoitajaksi jne..mutta oikeudessa joutuu selittämään asioita yksi sun toinen jos asia sinne menee.ja minun puolesta saa mennä tuntuu kaikki niin käsittämättömältä.

En joutunut maksamaan mitään vaan tämä toinen veloitettin maksamaan kaikki.
ja totta tämä on.
en todellakaan korvaa tavaraa minkä toinen on saanut ja koitti saada tuoteen sekä rahat,näitä palautteita katselin että tullut vähän samankailtaisia "hukkumisia" tämän jälkeenkin kun minulta koitti rahaa.voisin linkittää tunnuksen mutta en uskalla ettei tule siitäkin sitten mitään koska ihminen on huijari.

ja tapaus on valitettavasti totta.siksi tämä tuntuu vieläkin ihan kamalalta jutulta.
sitä en tiedä miksi asiaa ei suostunut käsittelemään vain papereiden välityksellä se tuomari yms vaan vaati oikeusjuttuun.rahaa tässä meni yhteiskunnalta paljon tuollaisen takia mutta asian on että kaikki syytävät huijarille rahaa eikä kukaan pistä hanttiin niin rikas jätkä tästä tulee!
huutonettiin laitoin palautteen kanssa ja käydyt asiakirjat toivottavasti tunnus poistetaan eikä huijaa enää ketään uhkailemalla rikosjutulla,ilmeisesti oletti että maksan mukisematta mutta tämä 19v jannu koko karvaan tappion ja maksaa itse.

Ja mä en usko sekuntiakaan, että poliisit lähtevät hakemaan oikeuteen ihmistä jonkin mitättömän huutisriidan takia. Meillä päin on isompiakin juttuja jäänyt käsittelemättä kun asianosaiset eivät ITSE saavu paikalle oikeuteen, siis puhutaan esim. pahoinpitelyistä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja seäiti;25533215:
unohdin käräjäpäivän mikä olisi ollut viime pe,äitini kuoli viikko sitten tästä syystä järki ei oikein toimi asioiden kanssa vielä=(

asia oli että huutonetistä 23euron tuotteen takia viety käräjille petoksesta kun ei koskaan saanut tuotetta ja minä en suostunut korvaamaan koska paketteja yli 100euronkin lähettänyt kaikki 150 palautetta positiivisia ja yksi neutraali tyytymätön tuotteeseen,koskaan ei pakettia hukkunut ole ja tämän toisen palautteet olleet että vaatinut ihmisiltä korvauksia ollut tyytymätön tuotteisiin jne..

no paikalla olisi pitänyt olla ja poliisit tulivat kun haku tämän takia,olivat sossuun soittaneet kun katsoneet että olen yh että lapsille hoitaja minut viedään putkaan ja siitä oikeussaliin.
lasten isän soitin paikalle töistä että tulee hoitamaan lapset,mutta tämä ei sosvirakailijoille käynyt.
olen yh ja isä ei ole huoltaja niin hän EI SAA HOITAA.siis mitä hel?????
eikä ketään muutakaan hoitajaa kelpuutettu vaan lapset ottivat mukaan=(
meni ihan järkyttäväksi miten isä ei saa hoitaa kotona lapsiaan jos meillä on tapaamissopimus minkä mukaan hoitaa 2xkuussa viikonloppuja vaikkei ole huoltajaksi merkitty papereihin eli olen yh.

olin putkassa 2 tuntia ja oikeusjuttu hoidettiin puhelimen kautta.pääsin suoraa pois ja meni asianajotoimistoon.
he ottivat asian hoitaakseen ja oltiin yhdessä sostoimistoon yhteydessä lasten välittömän palautuksen takia koska perusteita ei huostaanottoon ollut oikesti ja lapsilla isä/ystäviä yms jotka olisivat tuon ajan voineet hoitaa.
lapset 10kk,2v ja 4 v olivat vuorokauden vieraassa paikassa ja palautettiin asianajan painostuksella seuraavana aamuna.
oikeusjuttu on tulossa sostoimistoa ja heidän toimintaansa vastaan mikä sai heidät ilmeisesti suuttumaan ja alkoivat että ovat yhteydessä kun lapset itkuisia,kai nyt LAPSET ITKEVÄT JOUTUESSAAN VIERAASEEN PAIKKAAN kun oleet mun kanssa pienen elämänsä ja hoidossa isomat isällään vain pienien ei vielä missään eli mammantyttö.

koettelus oli rankka mulle kyllä ja inhimillisestä erheestä tuli ihan hirvittävä.

en vain ymmärrä miksi poliisit soittivat suoraan sossuun koska olen yh,miksi isää ei kelpuutettu lasten hoitajaksi jne..mutta oikeudessa joutuu selittämään asioita yksi sun toinen jos asia sinne menee.ja minun puolesta saa mennä tuntuu kaikki niin käsittämättömältä.

missäs kaupungissä tää tapahtui?

[QUOTE="vieras";25533304]Ja mä en usko sekuntiakaan, että poliisit lähtevät hakemaan oikeuteen ihmistä jonkin mitättömän huutisriidan takia. Meillä päin on isompiakin juttuja jäänyt käsittelemättä kun asianosaiset eivät ITSE saavu paikalle oikeuteen, siis puhutaan esim. pahoinpitelyistä tms.[/QUOTE]

Aivan, ja käsittely siirtyy hamaan tulevvaisuuteen ja silloin voi tulla uhkaus että ellei saavu oikeuteen, haetaan.

[QUOTE="vieras";25533321]Aivan, ja käsittely siirtyy hamaan tulevvaisuuteen ja silloin voi tulla uhkaus että ellei saavu oikeuteen, haetaan.[/QUOTE]

näinhän sitä luulisi.tämä koko juttu oli aivan käsittämät´ön miksi edes meni käräjille eikä
käsitelty paperein,tuomari oli määrännyt minut paikka olevaksi 400e uhkasakon sehän siinä haasteessaluki minkä olin joulukuun alussa saanut ja unohtanut täysin=(
tuomari määrää niin poliisit tottelevat,onneksi asia päättyi minun hyväkseni.

en sano paikkakuntaa missä tapahtui kunnes tuo sostoimiston asian on käsitelty
virallisesti koska olen siitä kantelun tehnyt.

ja tämä kaikki ettei isä saa katsoa lapsia kun ei ole huoltaja tuntui tosiaan
tahalliselta vallankäytöltä!
yhteishuoltajuus papereita meinattiin alkaa täytteleen jos tälläinen oikeasti on
mahdollista että isältä evätään oikeudet vain koska olen yh!
jossain mättää mutta tulen kertomaan kyllä miten tulevaisuudessa tapahtuu tuolle
mun kantelulle mitä asianajaja vie eteenpäin.

juuh, ei se ihan näin mene...mutta herää kyllä epäilys siitä, että ehkä jotain muutakin huolta lapsista on ollut aiemmin? käräjäpäivän unohtaminen - öö, miten se on aikuiselle ihmiselle edes mahdollista...eli jospa ap kertoisit vähän lisää teidän perhetausta ja siitä, miksi sinulla on yksinhuoltajuus jos isä kuitenkin tapaa lapsia...kenties taustalla on jotain sosiaalisia ongelmia?

[QUOTE="vieras";25533361]hahahah... Ei tosiaan tule poliisit tuommosen takia hakemaan (ainakaan ekaan käsittelyyn). :D
Nimimerkillä kokemusta on...[/QUOTE]

kylläpä minut haettiin!
asia hoidettiin puhelimen kautta koska olisin joutúnut matkustamaan lentokoneella helsinkiin saakka yhteiskunnan varoilla!

kannattaa ottaa selvää ennekuin huutelette ei tälläisen asian takia viedä putkaan,jos olet lievästäpetoksesta syytettynä ja et mene oikeuteen niin sinut haetaan koska tuomari on määrännyt että paikalla on oltava!

niinpä hienoa suomessa toimii näin asiat!

en ala jankaamaan ei voi pitää paikkaansa kommenteihin ihan tarpeeks rankkaa ollut koko viikkon käsitellä koko asiaa tarvi enää teille todistella.
kerroin vain että tälläistäkin sitten voi tapahtua ettei edes isän huomaan lapsia luovuteta jos on yh äiti jotta hienoa!

nyt poistun en rupea lukemaan kakkaa yhtään sitä en tässä tarvitse enempää kyllä yhtään.

hyvät päivän jatkot kaikille kuitenkin=)

juuh, ei se ihan näin mene...mutta herää kyllä epäilys siitä, että ehkä jotain muutakin huolta lapsista on ollut aiemmin? käräjäpäivän unohtaminen - öö, miten se on aikuiselle ihmiselle edes mahdollista...eli jospa ap kertoisit vähän lisää teidän perhetausta ja siitä, miksi sinulla on yksinhuoltajuus jos isä kuitenkin tapaa lapsia...kenties taustalla on jotain sosiaalisia ongelmia?

arvasin jonkun vetävän tämän kortin.
yh olen koska tarvin muuten lasten papeihin isän allekirjoituksen ja ollaan sovittu että olen yh ja päätän lasten asioista yksin käy helpoiten kun isä asuu kuitenkin yli 50km päässä.

miten kukaan voi olla huolissaan meistä kun koskaan sostoimiston kanssa asioinut ja koskaan en ole rikoksia tai mitään muutakaan tehnyt.
ja voi anteeksi että äiti kuoli vähän yli viikko ennen käräjäpäivää joten
ensimäisenä minulla ollut ne mielessä eikä isän tukena oleminen ja oman surun käsittely äiti kuoli kuitenkin vain 52 vuotiaana ja varoittamatta.

mutta siis jos tämä juttu on totta, niin en ihan oikeasti tämän alan ihmisenä usko, etteikö kelvollinen isä olisi tullut kyseeseen lasten hoitajana. kukaan sossu ei vaan voi toimia niin. paitsi jos isä on ilmoittanut, ettei voi ottaa lapsia. ensisijaisesti tietty huoltajalle laitetaan lapset, mutta myös vanhempi, joka ei ole huoltaja on sitten ennen mitään huostaanottoja. tehtiinkö lapsista kiireellisen sijoituksen päätös? ja mihin ne meni?

Alkuperäinen kirjoittaja seäiti;25533360:
näinhän sitä luulisi.tämä koko juttu oli aivan käsittämät´ön miksi edes meni käräjille eikä
käsitelty paperein,tuomari oli määrännyt minut paikka olevaksi 400e uhkasakon sehän siinä haasteessaluki minkä olin joulukuun alussa saanut ja unohtanut täysin=(
tuomari määrää niin poliisit tottelevat,onneksi asia päättyi minun hyväkseni.

en sano paikkakuntaa missä tapahtui kunnes tuo sostoimiston asian on käsitelty
virallisesti koska olen siitä kantelun tehnyt.

ja tämä kaikki ettei isä saa katsoa lapsia kun ei ole huoltaja tuntui tosiaan
tahalliselta vallankäytöltä!
yhteishuoltajuus papereita meinattiin alkaa täytteleen jos tälläinen oikeasti on
mahdollista että isältä evätään oikeudet vain koska olen yh!
jossain mättää mutta tulen kertomaan kyllä miten tulevaisuudessa tapahtuu tuolle
mun kantelulle mitä asianajaja vie eteenpäin.

Juu juu, ja nyt muistit kun siitä mainitsin, juu juu. Tosin minulla ei ole mitään tietoa suomen käytännöistä, kunhan vain heitin. Ja se on sitten oma moka jos jo toisen kerran jätit menemättä käsittelyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja seäiti;25533439:
arvasin jonkun vetävän tämän kortin.
yh olen koska tarvin muuten lasten papeihin isän allekirjoituksen ja ollaan sovittu että olen yh ja päätän lasten asioista yksin käy helpoiten kun isä asuu kuitenkin yli 50km päässä.

miten kukaan voi olla huolissaan meistä kun koskaan sostoimiston kanssa asioinut ja koskaan en ole rikoksia tai mitään muutakaan tehnyt.
ja voi anteeksi että äiti kuoli vähän yli viikko ennen käräjäpäivää joten
ensimäisenä minulla ollut ne mielessä eikä isän tukena oleminen ja oman surun käsittely äiti kuoli kuitenkin vain 52 vuotiaana ja varoittamatta.

Millä se isä sinne paikalle ehti yli 50 km päästä, suihkarilla vai?

Provo.
Oikeuteen joutuu pääsääntöisesti vain syyttäjän syytteen kautta. En usko, että yksikään syyttäjä lähtee nostamaan oikeusjuttua tuonarvoisen tulkinnallisen asian takia.
Vain mielenhäiriöinen lähtisi siivilijuttua ajamaan tuollaista asiaa, ja siviilijutun takia ei putkaan kyllä haettaisi.

Jos tämä juttu on totta niin todella uskomaonta ja surullista! Yhteiskunta haaskaa niin paljon rahaa ja voimavaroja turhanpäiväiseen, mutta moni oikeasti puuttumista vaativa asia jää hoitamatta:(