lapset etusijalla!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anoppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikö se ole myös lasten rakastamista ja jo olemassa olevien lasten etusijalle laittamista, että käyttää ehkäisyä, jos ei halua enempää lapisa tai jos tietää, ettei jaksa hoitaa enempää lapsia kunnolla!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 15:06 aramanda kirjoitti:
Eikö se ole myös lasten rakastamista ja jo olemassa olevien lasten etusijalle laittamista, että käyttää ehkäisyä, jos ei halua enempää lapisa tai jos tietää, ettei jaksa hoitaa enempää lapsia kunnolla!

Peesaan ja sanon samalla ap:lle, että koitahan jo kasvaa aikuiseksi.

Eikös se ollut ihan tutkimuskin siitä aiheesta,että raskaus vaikuttaa naisen aivoihin tyhmentävästi? ;) Siitähän voidaan päätellä,että jos on useasti raskaana niin tyhmyys sen kun kasvaa.Eihän silloin voi tehdä järkeviä päätelmiä.
Ei kun ihan vakavasti olen sitä mieltä,että vaikka nyt ei otetakaan vastaan ihan kaikkia lapsia joita mahdollisesti saataisiin niin se ei tarkoita sitä ettemmekö rakastaisi jo olemassa olevia lapsia.Lapsista huolehtiminen kun ei lopu niihin ensimmäisiin vuosiin vaan jatkuu vielä lapsen täysi-ikäisyyden jälkeenkin.Jos lapsia alkaa olla tusina,onko teillä aikaa ja mahdollisuutta auttaa lapsianne sitten myöhemminkin?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2006 klo 04:09 juupa juu kirjoitti:
Eikös se ollut ihan tutkimuskin siitä aiheesta,että raskaus vaikuttaa naisen aivoihin tyhmentävästi? ;) Siitähän voidaan päätellä,että jos on useasti raskaana niin tyhmyys sen kun kasvaa.Eihän silloin voi tehdä järkeviä päätelmiä.
Ei kun ihan vakavasti olen sitä mieltä,että vaikka nyt ei otetakaan vastaan ihan kaikkia lapsia joita mahdollisesti saataisiin niin se ei tarkoita sitä ettemmekö rakastaisi jo olemassa olevia lapsia.Lapsista huolehtiminen kun ei lopu niihin ensimmäisiin vuosiin vaan jatkuu vielä lapsen täysi-ikäisyyden jälkeenkin.Jos lapsia alkaa olla tusina,onko teillä aikaa ja mahdollisuutta auttaa lapsianne sitten myöhemminkin?
:laugh: :laugh: :laugh: Just noin!!!

mulla on sisaruksia 11 ja äitini senku vaa viisastuu!!!!
ei se lasten määrä vaikuta mielenterveyteen.. viisauteen!!!
voi teitä raukkoja!
mä tiedän monta ihmistä jotka ei halua käyttää ehkäsyä! yhellä mun tutulla on 21 lasta!! ja ONNELLISIA OVAT!!!!!!!!!(':heart:')

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2006 klo 13:36 hahh kirjoitti:
mulla on sisaruksia 11 ja äitini senku vaa viisastuu!!!!
ei se lasten määrä vaikuta mielenterveyteen.. viisauteen!!!
voi teitä raukkoja!
mä tiedän monta ihmistä jotka ei halua käyttää ehkäsyä! yhellä mun tutulla on 21 lasta!! ja ONNELLISIA OVAT!!!!!!!!!(':heart:')

siis mitä ihmettä oikeesti teet tällä palstalla?? täällä ihmiset on jo siinä iässä että ymmärtävät ehkäisy jutut ni ei sun tartte tulla tänne valistaan!!! en itekkää käytä mitää koska kuulun lestadiolaisiin mutta en silti tuu tänne tuomitseen muita. eihän se sun tehtävä oo tuomita toisia ihmisiä vaan Jumalan tehtävä. mee oikeesti eri palstalle jos sua häiritsee nuin paljon toisten ehkäisy!! tajuutko että asetat itses naurun alaiseksi ja annat itsestäs todella lapsellisen kuvan ja ennekaikkea TYHMÄN!!

ja vaikka sun äitis oiski nii mahtavan viisas ja teillä nii ihanan onnellinen perhe ni tunnen monta lestadiolaista perhettä jossa yli 10 lasta ja äiti on todella väsynyt. ei se että on monta lasta välttämättä sovi kaikille ja sä tiiät varmasti itekki sen.. varmasti näissäkin perheissä ollaan silti kiitollisia lapsista mutta jopa lestadiolais äidit väsyvät oikeasti sen kauhean työ taakan alla.
joillaki siihen vielä vaikuttaa taloudellinen tila.. ei taho rahat riittää koska niin monta lasta elätettävänä.
ei tosin kaikilla.. olen itekkin hyvätuloisesta perheestä vaikka meilläkin on 13 lasta kotona ni olen silti saanut aina kaiken mitä olen halunnut. mutta olen myös joutunut tekemään kotona enemmän kotitöitä kuin èi uskovaisten`perheiden lapset koska meillä ei äiti ehtinyt tekemään kaikkea. mutta olen vastaavasti oppinut siitä..
mutta asiani pointti on ettei kaikki ole yhtä onnellisia ja iloisia kuin sinun täydellinen äitisi synnytettyään tusinan lapsia!! koita nyt oikeesti ajatella pitemmälle kuin omaa täydellistä perhettäsi
\|O \|O \|O \|O \|O \|O :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Yhteistyössä