Lapset 2v,3v ja 4v..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Onko muilla tälläistä katrasta?
Minkä verran liikutte yksin koko porukan kanssa "yleisillä paikoilla"? Ite en kohta enää pysty,pienin vetää kamalia kilareita kokoajan ja muut juoksee sinne tänne.. ja itellä palaa hermot kun kukaan ei usko mitään ja pienin huutaa ja rimpuilee.. kasvaisivat nopeesti!!

Ei ole, ainoastaan kaksi lasta pienillä ikäeroilla ja motorisin ym ongelmin ja sekin on joskus hankaloittanut liikkumista. :hug: sinulle! Ei varmasti ole helppoa liikkua tuon "lauman" kanssa.

Mulla moinen katras. Kolmen vuoden sisään kolme lasta. Mies oli matkatöissä, joten ei arjen apua. Kävin lasten kanssa paljon reissussa, jopa tukholmassa autolla. Liikuin muutenkin paljon lasten kanssa.
Tein vielä kaksi lasta lisää eli ei ollut liian kamalaa : )

Meillä 3 lasta 1,5 vuodessa. Ei se aina helppoo ole ja välillä vedetään raivareita ja juostaan kylillä pitkin poikin. Mut välillä osaavat yllättääkin ja käyttäytä erittäin sievästi :)

Rohkeesti vaan liikkeelle, se kasvattaa (kaikkia :) )

Meillä 4kk, 2v,3v ja 7v. Välillä on päiviä etten suostu lähtee mihinkää jos lapsilla huono päivä. Mut kyllä tulee liikuttua. Rohkeesti vaan. Meidän 2v vetää kans vähän väliä kilareita mut kaappaan vaan kainaloon ja menoks :D

Siihen asti sujuu aina ihan ok kun pienin istuu nätisti rattaissa,mutta aina jossain kohtaa iskee sa kilari päälle ja sillon tosi vaikea samalla kattoa isompien perään. Tuntui viimeksi jo aika vaaralliselta,ties mihin auton alle ehtivät juosta :/
Mutta liikuttavahan se kuitenkin on,ei sitä sisällä voi vaan istua,se se vasta hermoille käykin kun 4 sainän sisällä sitä taistelua katselee :D tätä kai se vaan on kun lapset pieniä

Ainakin av-palstalla ollaan sitä mieltä, että mitä enemmän penikoita, niin sitä helpompi on liikkua yleisillä paikoilla. Vaikeinta on siis yhden lapsen vanhemmilla.

Mulla 4 lasta viiden vuoden sisään. Ongelmia kyllä ei ole ollut, ovat ihan nätisti ja juoksentelematta. Noin 1,5v kieppeillä on pikkasen saanut juosta perässä, mut ei paljoa.

Mulla on auktoriteettikin jotenkin nyt hukassa näiden kanssa. tänään viimeksi huomasin kun autossa jalat oli ties missä ym ja koitin komentaa siinä niin ei mitään vaikutusta. mies kun sanoo niin heti uskotaan.
Ja tuolla 2veellä tosiaan PAHA uhma,ei ole muilla ollut tällästä. en tiedä johtuuko siitä että isommat tyttöjä ja pienin poika

Mulla ei (onneksi :ashamed: ) ole 2-vuotiasta, mutta on 3- ja 4-vuotias, eivätkä ne kyllä juokse ja sinkoile sinne tänne koskaan. Ne juoksevat sitten kun saavat luvan ja siihen suuntaan mihin käsketään. :) Viime talvena oli vähän haastavaa kun nuoremmalla oli uhmaa, mutta se koetteli vaan kuulohermoja, muuhunhan sillä ei oikeastaan ollut vaikutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on auktoriteettikin jotenkin nyt hukassa näiden kanssa. tänään viimeksi huomasin kun autossa jalat oli ties missä ym ja koitin komentaa siinä niin ei mitään vaikutusta. mies kun sanoo niin heti uskotaan.
Ja tuolla 2veellä tosiaan PAHA uhma,ei ole muilla ollut tällästä. en tiedä johtuuko siitä että isommat tyttöjä ja pienin poika

Et sitten viitsinyt kasvattaa nuorinta samalla lailla kuin kahta ekaa.

Meillä on tuommonen katras, mutta isoin ja pienin onneksi useimmiten tottelee yleisillä paikoilla eikä juoksentele minne sattuu. Keskimmäinen on oma lukunsa, mutta sitä ehtii vahtia kun muut on kiltisti. Kotona ei kukaan tottele mitään, joten sinänsä jopa helpompaa lähteä jonnekin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No enpä usko että on tastä kiinni.. lapset kun voi olla luonteeltaankin erilaisia.

Ja jollekin jonka lapset ei sinkoile.. niin tilanteessa josta puhuin veti siis pienin kamalat kilarit kun puistosta lähdimme. isoin oli pyörällä ja keskimmäinen huusi että ei tule rattaisiin. Kyllä tuossa vaan aika tuskastunut olo tulee..

Alkuperäinen kirjoittaja hukka:
Alkuperäinen kirjoittaja jippo:
Ainakin av-palstalla ollaan sitä mieltä, että mitä enemmän penikoita, niin sitä helpompi on liikkua yleisillä paikoilla. Vaikeinta on siis yhden lapsen vanhemmilla.

mihin tää perustuu?

Ensimmäisen vauvan kanssa toki asiat tuntuvatkin hankalimmilta kuin seuraavien kohdalla. mikäli nyt ei ensimmäiseksi satu ihan superhelppoa vauvaa ja toiseksi todella haastavaa. Mutta silti veikkaisin että kun se esikoinen on 4v niin liikkuminen yksin hänen kanssaan on helpompaa kuin silloin kun mukana ovat myös 3v ja 2v pikkusisarukset.

Jos tuolla sitten ei tarkoitettu sitä että yhden lapsen vanhemmat aina hemmottelevat lapsesa pilalle ja tekevät kaikista asioista vaikeita...

Mulla on 4v 2v9kk ja 1v.

Eletään ihan normaalia, mukavaa elämää. Isommilla alkaa oleen aikamoinen uhma, mutta ihan hyvin pärjää. Kun tieteävät, että äitiä pitää totella. Tottakai me yhteen otetaan, mutta kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Ei mun todellakaan tarvi 4 seinän sisälle jäädä vaikka on useempi pieni lapsi. Viime viikonloppuna olin yksin näitten kans päivystyksessä, ja muutenkin liikun paljon heidän kanssa koska mies on paljon töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No enpä usko että on tastä kiinni.. lapset kun voi olla luonteeltaankin erilaisia.

Ja jollekin jonka lapset ei sinkoile.. niin tilanteessa josta puhuin veti siis pienin kamalat kilarit kun puistosta lähdimme. isoin oli pyörällä ja keskimmäinen huusi että ei tule rattaisiin. Kyllä tuossa vaan aika tuskastunut olo tulee..

Eikö tässä mene sitten vaan niin, että nostat pienimmän ja keskimmäisen rattaisiin vastalauseista välittämättä ja isoin odottaa kunnes pääset liikkeelle? Tai jos keskimmäinen ei halua rattaisiin, niin miksei hän voi kävellä rattaiden vierellä? Sulla ilmeisesti on kuitenkin tuplat käytössä?

Minunkin mielestä ollut ihan helppoa liikkuminen ym siihen saakka kun tällä pienimmällä alkoi tämä kamala vaihe,on tätä jo kuukausia kestänyt ja tuntuu pahenevan vaan (ikää siis 2v1kk)

Mutta eiköhän tämäkin tästä joskus ohi mene,sinnitellään sen aikaa :)

Minulla myös 2- ja 4-vuotiaat ja tosiaan samoja fiiliksiä. Tuntuu etteivät tottele enää mitään ja yhdessä keksivät jos jonkinlaisia koiruuksia. Lähde siinä sitten mihinkään, kun eivät tottele niin ei! Ja tämä vaihe alkoi n. puoli vuotta sitten. Siihen asti olivat todella kilttejä ja kuuliaisia. Tämä nuorimman uhma tuonut nämä uudet ongelmat tullessaan. :(

Tässä odottelemaan, kunnes aikaa kuluu ja uhmaikä hieman laantuu. Itse olin jo unohtanut miten hermoja raastavaa tämä 2 v:n uhma onkaan...

Yhteistyössä