Lapsentarvike sponsorointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kana"

Vieras
Onko hirveän yleistä saada omilta vanhemmilta sponsoria esim rattaisiin? Mitä mieltä ihmiset tästä on?
Ajatellaan, että kaksi työssäkäyvää hyvätuloista aikuista pyytävät vanhemmiltaan rahaa jotta saavat haluamansa tavarat lapselle. Itse kun olen aina ollut sitä mieltä, jos lapsia päättää hankkia maksaa myös itse kulut.
Itse en ottaisi rahoja vastaan ( eriasia on jos isovanhemmat haluavat itse ostaa vaatteita tai leluja)
Onko kyse sitten kateudesta, itse joutunut kaiken lapsilleni maksamaan vai periaatteesta.
Keskustelua :)

No mun mielestä se on herttaista jos isovanhemmat haluavat sponsoroida lastenlasten tarvikkeisiinkin.

Meillä isovanhemmat eivät ole suoraan antaneet rahaa tai ostaneet meille vauva-ajan tarvikkeita, ihan itte on hankittu ;). Lahjoiksi tai muuten vaan ovat saattaneet sitten isommille ostaa vaatteita tai leluja tms.. Tai no, anoppi on kyllä tuonut yhden asun esikoiselle ja nuorimmaiselle. Tosin sitten aina hamsteroi jos jostain oikein halvalla löytää, joten 'aina' on kaapissa jotain tarviketta vähän joka ikäkauteen (kenkiä, sandaaleita, saappaita, sisävaatteita) ja antaa niitä sitten sopivissa väleissä.

Ei mua harmita kyllä se, että jonkun toisen vanhemmat ostaa vaunut yms., ei se ole multa mitenkään pois.

Me, kaksi hyvätuloista aikuista emme todellakaan pyytäneet keneltäkään tai mistään rahaa lastentarvikkeisiin. Lapsen isovanhemmat itse tarjoutuivat (hyvä jottei oikeen vaatimalla vaatinu) ostamaan esikoisellemme pinnasängyn :) Enkä minä nyt vastaankaan laittanu :D Onhan noita hankintoja ihan tarpeeksi itselle maksettavaksi muutenkin, niin ihan kiva oli saada jostain edes pientä helpotusta. Mutta en kyllä kehtaisi alkaa rahaa pyytämään.

Moni isovanhempi haluaa osallistua lapsenlapsen kuluihin. Mun mielestä typerää olisi kieltäytyä, ihme ylpeyttä.
Me saadaan paljonkin avustusta äidiltäni lapsen hankintoihin, mutta emme kyllä ole kaksi työssäkäyvää vaan minä opiskelen minimituella. Nämä on näitä, mistä palstalla on puhuttu paljon ennenkin: äidilläni on sitä rahaa ja antaa mieluummin konkreettista tavaraa nyt kun on tarve niin välttää lahja- tai perintöverot.

En menisi mitään pyytämään, mutta jos isovanhemmat haluaisivat jotain ostaa tai noihin tavaroihin rahaa antaa niin kiitollisuudella ottaisin vastaan. Niin hyvätuloinen tuskin koskaan olisin etteikö se vähintään mieltä lämmitä. :)

Me ollaan niin nopeita liikkeissämme, ettei sponsorit ehdi mukaan. Todella harvoin jutellaan muiden kuullen siitä, mitä taas pitäis hankkia.. sukulaisperhe näin tekee, ja kohta joku jo tavaran heille kantaa. En valita, kantais mullekin, jos sais mahdollisuuden:D

Usein saadaan isovanhemmilta tuomisina lasten vaatteita ja leluja. Se tuntuu mukavalta ja tietysti taloudellisestikin on hyvä juttu meille :) Isommat hankinnat hoidetaan sitten itse.

Ystävälläni muuten on viisi lasta, joille hän ei ole kertaakaan (näin sanoi itse) ostanut esim. talvivaatteita tai harrastusvälineitä.. Isovanhemmat siis auttavat paljonkin.

Juu ei varmasti ole keneltäkään pois jos isovanhemmat jotain ostavat. Rajana varmasti onkin pyytäminen ja toisten halu auttaa. Pienituloiset on eriasia, heidät ymmärrän. Isotuloisten rahan kinuamista en ymmärrä :)

Me saatiin tärkeimpiin tarvikkeisiin - vaunut ja turvakaukalo - sponsorointia, koska oltiin todella tiukoilla eikä noita ilman oikein pärjäisi. Myös turvaistuimen ostamista sponsoroitiin, tosin emme sitä pyytäneet.

Kyllä saadaan apua isompiin hankintoihin ja isovanhemmat ihan haluavat päästä osallistumaan niin tavaran kuin läsnäolonkin merkeissä. En näe siinä mitään pahaa, noloa tai omituista. Meillä tosiaan minä olen kotona ja mies töissä ja vaikka rahat ovat tiukilla niin ihan hyvin tässä elellään. Kaikki apu on kyllä aina tervetullutta ja vastavuoroisesti autamme sitten vanhempiamme asioissa, joihin he tarvitsevat jeesiä (lumenpudotus, haravointi, siivous, tms).

En ole ikinä pyytänyt sponsorointia mihinkään tarvikkeeseen, mutta isovanhemmat ovat halunneet johinkin tarvikehankintoihin osallistua. Se on ollut ihan kiva :) Tosin vähän penniä venyttämällä olisimme niistä itsekin selvinneet.

Yhteistyössä