Lapsenlikan palkkio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "katjuska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"katjuska"

Vieras
Apuja... Lapsi on 6 v eli tarvitsee lähinnä seuraneitiä illan ajaksi. Mitä te maksatte lapsenvahdille? Haen hänet (sukulaistytön) ja vien takaisin kotiin, saa ruuan ja iltapalan. Mietityttää vaaan palkkion suuruus - en aivan ruokapalkalla kuitenkaan... Kertokaa, kiitos!

Itse maksan naapurin 16-vuotiaalle tytölle 5€ tunnilta. Ihan hyvä palkka, kun saa verottomana suoraa käteen ja meillä on aina ruuat yms valmiina joten ihan vaan lasten kanssa leikkii ja korkeintaan tarjoaa ruuan + saa itsekin syödä.

Ja vielä... Kotihoidontuesta ei paljo isompaa palkkaa makseta. Olishan se kiva jos olis varaa maksaa kymppi tunnilta, mut ku toi 5€:kin tekee jo paljon jos kerran viikossa 2h on vaikka hoitamassa. Kuukaudessa tekee jo 40€ mikä on TOSI iso osa mun kk:si tuloista.

eli lapsenlikka pitäisi olla ja mamman saada omaa aikaa mutta en minä nyt siitä mitään ala maksamaan olethan vain seuraneiti eihän meidän lapsi tarvitse kuin seuraa :O

Meillä kävi pari-kolme vuotta sitten lukioikäinen tyttö hoitamassa silloin 3- ja 5-vuotiaita tyttöjä. Leikitti vaan, ruoka oli aina valmiina, ei tarvinut siivota tms. Maksettiin 6e tunnilta ja kaikki oli tyytyväisiä. Sai siis tuon summan puhtaana käteen eikä siitä mennyt rahaa matkoihin tms. Hoitokertoja tuli satunnaisesti, keskimäärin ehkä 2-3 kertaa kuussa muutaman tunnin kerrallaan.

Yhteistyössä