lapseni pelasti meidät itkullaan

Olen nyt 53-vuotias 2 lapsen ja 3 lastenlapsen mummu. Muistan vieläkin kauhulla aikaa, jolloin toinen tyttäristäni oli vielä pieni vauva ja asuimme äitini talossa yläkerrassa. Oli nukkumaanmenoaika ja lapseni kanssa olimme menossa nukkumaan. Laitoin tuttipullon sähkölevylle kuumaan veteen lämpiämään. Nukahdin ja levy oli täysillä eli kuutosella. Lapseni nukahti myös ja minut herätti lapseni itku ja harmittelin, että joko taas täytyy herätä. Menin keittiöön ja huomasin, että levy oli täysillä ja kattilasta oli haihtunut vesi kokonaan ja kattila oli vääntynyt aivan muodottomaksi.. Levy hehkui aivan tulipunaisena ja tuntui miten kuumuus levisi koko keittiöön. Otin nopeasti pyyheliinat pois nauloista ja sammutin levyn päältä.

Ellei lapseni olisi herättänyt minua olisimme molemmat palaneet kuoliaaksi, koska toisen varaoven takana eteisessä oli painava jääkaappi ja emme olisi voineet kiivetä tikkaita alas, koska ne olivat aivan eri laidassa kuin ikkuna. Olen ollut Jumalalle kiitollinen, että saimme tilaisuuden pelastua tyttäreni ansiosta. Keittiön ovi oli aivan lieden vieressä, joten emme olisi päässeet sitäkään tietä ulos. Silloin ei ollut edes kännyköitä ja mieheni ei ollut silloin kotona.
 

Yhteistyössä