Lapseni on minulle tärkeä,mutta jos hän olisi jonkun muun lapsi,en katsoisi häntä samassa talossa 1s

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "laila"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"laila"

Vieras
välillä inhoan lastani. ja ihan vaan tiedoksenne että lapsi on syntymästään asti ollut erittäin haastava(ei johdu kasvatuksesta, että jos itselläsi on ollut terve ja tempperamentiltaan rauhallinen lapsi niin kaikilla ei ole)
. 10vuotta on Joka päivä saanut elää stressin kanssa, voin sanoa että jos lapsi olisi jonkun toisen lapsi inhoasin häntä enkä katselisi hetkeäkään.

Lapsi meinasi heittää minua lasi astialla. koska minä sanoin hänelle että hän ei saa pelata ampumispelejä. Lapsi jankkas ja joka kerta sanoin ei. Sitte lapsi nappasi lasipurkin pöydältä ja teki heittoliikkeen.

Valitettavasti on lapsia joita täytyy rakastaa jotta heistä voi pitää huolen. Onneksi sinun lapsellasi on äiti joka häntä rakastaa. :heart: :hug:

Tsemppiä arkeen!

sori nyt, mutta vaikka kuinka sanot että syy lapsen käytökseen ei voi olla kasvatuksessa, niin kyllä musta nyt vähän kuulostaa että omassa toiminnassasikin on petraamista... Miksi annat lapsen jankata ja menet siihen mukaan? Mä olisin korkeintaan 2 krt sanonut ei ja kolmannesta jankkauksesta olisi tullut piiiiitkä pelitauko. Ja tuosta esineiden viskomisesta toista ihmistä kohti pelikoneet olisi kiikutettu roskiin välittömästi. Ja miksi ylipäätään 10v pelaa ampumispelejä?? Ei ihme että noin käyttäytyy...

Juu,heti löyty parempi kasvattaja!Mä tajuun mistä puhut,mulla on 4 lasta ja 2 niistä(tyttöjä) on erittäin haastavia lapsia..Kaikki kasvatetaan samalla tavalla,mutta niin se vaan on että nää 2 on täysin erilaisia luonteeltaan ja temperamentiataan..Eli on aivan turha sanoa,että tee niin ja niin,se tehoaa..Kun ei tehoa mikään sama kun näille kahdelle muulle,ei vaikka päällään seisoin ja piste!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mä70;30184410:
Juu,heti löyty parempi kasvattaja!Mä tajuun mistä puhut,mulla on 4 lasta ja 2 niistä(tyttöjä) on erittäin haastavia lapsia..Kaikki kasvatetaan samalla tavalla,mutta niin se vaan on että nää 2 on täysin erilaisia luonteeltaan ja temperamentiataan..Eli on aivan turha sanoa,että tee niin ja niin,se tehoaa..Kun ei tehoa mikään sama kun näille kahdelle muulle,ei vaikka päällään seisoin ja piste!!!!

No eihän kaikkia lapsia voi kasvattaa samalla tavalla! Tai voi, mutta lopputulos ei välttämättä ole aina kovin onnistunut. Niin on meilläkin useampi lapsi ja siinä kun yhteen tepsii keskustelu, niin toiseen pitää soveltaa tiukkaa "koirakoulua". Mutta musta eivaan kuulosta kovin hyvätä toiminnalta, että aletaan jankkaamaan lapsen kanssa jostain asiasta. Meillä on ainakin jo ihan pienestä pitäen opetettu, että jankkaaminen on ärsyttävää huonoa käytöstä, sillä ei saa mitään periksi ja pelkästään jo siitä rapsahtaa sanktioita.

Neljä meilläkin ja yksi heistä poikkeuksellisen haastava ja "ärsyttävä", en tosiaan sietäis yhtään, jos olis jonkun muun lapsi.
Erityisyyttä toki on ja se sitä haastetta just tuokin...
Mutta tosi rakas meille kuitenkin, pikku äkäpussi känkkäränkkä <3

Yhteistyössä