Lapseni karjuu koko ajan?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:((

Vieras
Mitä ihmettä teen/ olen tehnyt väärin?! Lapseni 10 kk karjuu koko ajan. Alkuun neuvolassa sanoivat, että on vain löytänyt äänensä. Sen jälkeen, että tulee hampaita. Nyt en tiedä enää mistä voi johtua kun karjuntaa jatkunut 3 kuukautta!? Lapsi itkee äärimmäisen harvoin. Vain jos kaatuu, satuttaa itsensä yms. Karjuu kokoajan ja kun kieltää, hymyilee tai naurahtaa, mutta silti näyttää pelästyneeltä.

Karjuu syöttötuolissa, lattialla jos ei keksi puuhaa yms. Onko siis niin kova oma tahto? Olen jättänyt huomiotta, turhaa, karjuu kahta kauheammin. Ja oikeasti niin kovaa, että jopa naapuri kysyi yksi päivä onko pojalla kaikki hyvin?! :O Lopettaa karjunnan kun pääsee syliin tai saa muuta puuhaa, esim. leikin hänen kanssaan, luetaan kirjaa jne. Joskus sylissäkään ei lopeta karjumista. Pojalla on tosi kova omatahto. Haluaa aina kaikki tavarat mihin muut koskee, ruuat, lelut yms.
Yleensä katsoo suoraan silmiin ja karjuessaan. Nyt en puhu mistään ajoittaisesta karjumisesta vaan se on melkein ainoa ääntely millä poikamme ääntelee.

Mikä neuvoksi, olen todella epätoivoinen jo?

Onko lapsesi kuuloa tarkistettu? 8kk iässähän tehdään se äänitesti neuvolassa. Ehkä hän ei kuule kunnolla ja huutaa siksi? Tai voisiko olla korvatulehdus, sekin voi heikentää kuuloa, jos on liimakorva.

Karjuu miten? Siis kiljahtelee vai miten? Kuulosti aika hassulta, sori.
Mutta sen verran kommentoisin, että kun 10 kuukautista kieltää, niin kyllä kai se näyttää pelästyneeltä, mutta ei tajua siitä himpun vertaa ja voi naureskella takaisin.

Kuulostaa huomionhakuisuudelta, jos huutaa silloin kun on syöttötuolissa tai lattialla, tai kun jätät hänet yksin. Meilläkään ei tykännyt yhtään olla yksin, vaan olisi ollut sylissä koko ajan. Nyt ei tietenkään herraa näy mailla ja mantuvilla, kun muutama vuosi on menty eteenpäin. Kuulostaa kovatahtoiselta pojalta, joka haluaa seurustella koko ajan.

Yhteistyössä