lapseni ei tykännyt kummitädistään.. :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
tilanne siis se, että poika näkee todella harvoin kummiaan, joka minun hyvä ystäväni.. varmaan pari vuotta sitten viimeksi ovat kunnolla nähneet ja nyt hiljattain tapasivat.. eikä aivan mennyt putkeen. poika siis vierasti tosi paljon, eikä ollut yhtään omaihanaitsensä, vaan irvisteli kummille jos hän jotain kysyi pojalta tai sitten poika vastasi töykeästi; "ei kuulu sulle" Kysyin pari päivää vierailun jälkeen pojalta, miksi hän teki niin, kun ei koskaan muillekaan tee niin.. ja poika vastas, että kun ei tykännyt kaveristani..
mutta ystäväni ei oikeen ollut mielissään, kun kummipoika ei palvonutkaan maata hänen jalkojensa alta.. myöhemmin kiukuspäissään ja nimenomaan päissään, kun iltaa vietimme keskenämme alkoi arvostelemaan sitä kuinka kasvatan lastani, että kuulemma varmaan minulta oppinut ne kaikki tavat.. ym ym :/
siinä asiassa hän meni mun mielestäni liian pitkälle, että lapseton ihminen alkaa arvostelemaan mun kasvatustapaani.. yksin poikaani kasvatan, ja välillä on niitä huonoja päiviä, joilloin todella on huonoäiti-fiilis.. mutta parhaani yritän kuitenkin tehdä ja arvostellessaan loukkas mua todella pahasti.. :/ :/

nyt on välit ystäväni kanssa todella tulehtuneet, en tiedä pystynkö antaan anteeksi.. unohtaa en ainakaan voi..

:/

Kolikolla on myös kääntöpuolensa; eikö sinua hävettänyt lapsesi käytös ollenkaan? Ei maailma toimi niin että voi mennä ilkeilemään muille vain siksi ettei pidä heistä! Minä olisin aiheesta huomauttanut jo kyläilyn aikana, sillä vaikka kummitädissäkin on syytä, ei kenelläkään ole oikeutta käyttäytyä toista kohtaan noin epäkunnioittavasti.

Omat kummilapseni asuvat myös kaukana minusta. On tärkeää, että myös kummilapseni äiti (ystäväni) puhuu minusta lapselle ja näyttää kuvista missä olen. Näin edes jonkin verran tunnun tutulta, kun on mahdollista nähdä kerran tai pari vuodessa.

Ja olis sitten kyseessä kummi tai joku muu, niin oli lapseltasi huonoa käytöstä puhua noin.

Ikävä, että välit ystävääsi on tulehtuneet. Jutelkaa. Kummallakin on varmasti paha mieli. Pyydä anteeksi, ehkä saat anteeksi pyynnön takaisin, ainakin myös kummin olisi syytä pyytää anteeksi, kun on ikävästi arvostellut kasvatustasi.
Mutta ehkä voit kummin sanoista ottaa opiksesi ja miettiä kasvatustasi. Jokaisella on varmasti parannettavaa kasvatuksen suhteen. Tsemppiä!

Yhteistyössä