Lapsenhoito synnytyksen aikana

APUVA!!

Meidän perheellä on vaikeuksia saada esikoisellemme hoitajaa
näillä näkymin huhtikuussa syntyvän toisen lapsemme synnytyksen ajaksi.
Molemmat mummit ja muut mahdolliset sukulaisemme asuvat yli 2 tunnin matkan päässä. MLL:n hoitajaakaan ei yöksi taida saada.

Kertoilkaapa epätoivoiselle mammalle miten olette saaneet hoitoasian järjestymään.

...Ainoa vaihtoehtoko karauttaa taksilla ypöyksin sairaalaan... :'( ????
 
ei varmaa lohduta mut oon kaikki synnyttänyt yksin.. en näe siinä mitään ongelmaa mut kaikki ei tykkää

Eihän toi mll hoitaja edes käy kun sieltä ei kukaan nuori pysty tulemaan tunnin varoitusajalla
 
Odotatko nopeaa synnytystä? Mä varasin isovanhemmat tulemaan reilun 2,5 tunnin ajomatkan päästä, koska en tosiaankaan odota mitään syöksysynnytystä. No, on ne muutenkin partiolaisia Aina valmis -periaatteella... Ja jos tulee nopeammin, sitten menen yksin.

Entä olisko jotain pihakaveria, joka voisi hoitaa? Mun kaverille tuli jonkun pihakaverin vajaa 2-vuotias poika yökylään, kun pikkusisarusta lähdettiin hakemaan. Eivätkä kuulemma niin hurjasti tunteneet entuudestaan, ja kaikki sujui hyvin.
 
soitappa sinne Mll:n ja kysy asiaa. Mulle ainakin annettiin kolme numeroo lähistöllä asuville hoitajille, jotka ovat suostuneet siihen, että voin hälyyttää heidät lyhyellä varoitusajalla tänne mihin vuorokauden aikaan vaan. Sovittiin vaan, että siinä varaus, ettei heille juuri silloin jostain syystä sovi, mutta sama diili mulla on kavereiden kanssakin, niin luulis jonkun kerkeevän. Lisäksi oon aikeissa soittaa vielä erääseen kotipalveluun, joka tarjoaa myös lastenhoitopalveluu. Kotitalousvähennyksen jälkeen sille jää hintaa jotain 10e/h.

Meillä isovanhemmat asuu 600 km päässä eri suunnissa pitkin suomee, et meillä vaan kaverit ja nää jutut varattu.
 
Meillä oli toisen lapsen syntyessä mummo jo valmiiksi paikalla... Tosin oli sektio joten syntymäpäivä oli aika varmassa tiedossa. Mummo kyllä "tilattiin" muutama päivä etukäteen, koska jos synnytys olisi käynnistynyt ennen suunniteltua sektiota niin olisi tullut kiire (istukka kohdun suulla). Ennen kuin mummo tuli, niin oli myös yksi kaveri hälyytysvalmiudessa -jos olisi lähtö tullut aikaisemmin. Sovittiin että jos joudutaan lähtemään, niin hän tulee siihen asti meille kun mummo tai mamma ehtii matkan päästä.

Nyt kolmatta odottaessa meillä on lapsenhoitaja joka asuu meillä ja hoitaa lapsia ma-pe päivisin, niin on toki lupautunut ensi hätään hoitamaan lapsemme myös yöllä/illalla/viikonloppuna. Sen lisäksi sama ystävä hälyytysvalmiudessa kuin kakkosta odottaessakin ja mummo lupautunut tulemaan matkan takaa kun "käsky" käy.
 

Mulla nopeat synnytykset takana ja kakkosta kun yöllä lähdettiin tekemään, niin naapurista tuli meidän miespuolinen kaveri meille nukkumaan tuon meidän vanhimman poitsulin kanssa.
Kolmosta kun lähdettiin tekemään, niin alakerran täti tuli tänne meille siksi aikaa, että miehen vanhemmat ajoi tänne 80 km päästä.
Muutamaa kaveria pidin myös "hätävalmiudessa".
 
....neljännen lapsemme viime heinäkuussa ja saman asian kanssa tuskailimme.Lopulta teimme etukäteen päätöksen,että Isä jää lasten kanssa kotiin.Ratkaisu oli hyvä,koska minulla oli hyvä olla synnyttämässä kun tiesin,että lapsillakin kaikki hyvin oman Isän kanssa.Tosin olin sairaalassa vain 1 1/2 tuntia kun tyttö jo syntyi ja vieläpä ihanan ja tutuksi tulleen kätilön ollessa lähes koko ajan läsnä.
 
Meillä toisen lapsen synnytys meni niin, että synnytin yksin. Mummulat oli "vaan" 40km päässä ja ihan eri suunnassa kuin sairaala. Varauduimme nopeaan synnytykseen, kun esikoinenkaan ei kovin kauaa masussa pysynyt synnytyksen alettua. Aamuyöllä lähdettiin koko porukalla (mies, esikoinen ja minä ) ajamaan kohti sairaalaa, minne oli matkaa n. 90km. Sairaalassa kerettiin oleen tunnin verran, kun tyttö jo syntyi. Mies odotti sen ajan sairaalan odotushuoneessa esikoisen kanssa. Koko synnytys kesti 2,5h.
 
Mä pelkään jotenkin siinä mielessä synnytystä, että musta ei olis siihen yksin. Mulla vanhemmat asuu 30kg päässä, tosin eri suunnassa kun sairaala olis ja kummi asuu 15kg päässä, myös eri suunnassa kuin sairaala. Kummi on kuitenkin valmiudessa, joko me viemme tytön hälle hoitoon tai hän tulee tytön hakemaan. Vanhemmilleni viemme jos tarvii, ja he ovat kotona, eivätkä töissä. Mä luotan et kyllä tyttö johonkin saadaan. Mulla arvioidaan synnytyksen olevan nopea, kun esikoinenkin oli suht nopea. Mut mulla varmaan menee käynnistykseen ihan niin kuin esikoinenkin.
 
pripel
Onko esikoisesi päivähoidossa? Mun eräällä tuttavalla kävi niin, etteivät he tunteneet ketään muuta paikkakunnalta kuin esikoisensa pph:n. Niinpä he olivat saaneet sovittua, että voivat viedä tytön hänelle hoitoon, yöksikin.
 

Yhteistyössä