Lapsen totaalinen syömälakko!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanja82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nanja82

Jäsen
14.10.2010
98
0
6
Mun 2-vuotta täyttävä poika on tehnyt totaalisen syömälakon. Keksiä ja muuta herkkua kyllä söisi, mutta kun niitä en tarjoa niin ei syö mitään :|
On ollut aina hyvä syömänen, mutta nyt on kaksi viikkoa ollut niin että pelkällä nesteellä mennään. Ei meinaa maitokaan enää kelvata, pelkkä funlight mehu menee alas. Ruokaa pyörittelee vaan ja saattaa ehkä lusikallisen ottaa, mut se on siinä.

Mitä mä teen :ashamed: En kai voi väkisin syöttää :(

En tarjoa herkkuja ja siks just ei syö mitään. Välillä tekis mieli antaa, että edes jotain söisi. Oon yrittänyt tehdä hänen lemppariruokiaan, mutta ei vain maistu.
Neuvolasta sanotaan et se on semmonen vaihe, niinkun ne aina sanoo, kun jotain soitat ja kysyt.

Ettei ois korvat kipeenä,sillon ny ei hirveesti ruoka kelpaa,mut just ja just saattaa jotain keksii voida natustaa?
Trajoa vains itä ruokaa,älä palkitse kekseillä syömättömyyttä.Ihan kuten sanoittiin et terve laps itseään nälkään tapa.

Mä en antaisi mehua tms. Tarjoaisin ruoka-aikoina ruokaa, ruokajuomaksi maitoa tai vettä, ja that's it. Ei terve lapsi itseään nälkään tapa.

No itse asiassa kyllä jotkut terveet lapsen näännyttävät itseään nälkään... Jos ihminen on kauan syömättä tai syö hyvin vähän, niin vatsalaukku pienenee ja ruokahalu katoaa.

Meillä on ollut vähän samanlainen tilanne ja me hoidettiin se sillä, että aluksi tuputettiin jatkuvasti ihan mitä tahansa ruokaa (keksiä, banaania jne.) ja kun ruokahalu rupesi kasvamaan niin järkevöitettiin syömisiä ja ruoka-aikoja.

Älä muuten anna lapselle light-mehua! Siitä ei ole mitään hyötyä vaan pelkkää haittaa.

En tarjoa herkkuja ja siks just ei syö mitään. Välillä tekis mieli antaa, että edes jotain söisi. Oon yrittänyt tehdä hänen lemppariruokiaan, mutta ei vain maistu.
Neuvolasta sanotaan et se on semmonen vaihe, niinkun ne aina sanoo, kun jotain soitat ja kysyt.

Anna vaan niitä keksejä, että ruokahalu palaisi. Pienempi paha on antaa 2-vuotiaalle keksejä muutaman päivän ajan kuin antaa olla noin pitkän aikaa syömättä.

söisikö edes hedelmiä, rusinoita, muroja tms.? ne ovat kyllä kaikki sokerisia mutta menisi edes jotain.

älä anna enää sitä funlightia!!! se on pelkkää vettä ja myrkkyjä. todella haitallista kelle tahansa, mutta varsinkin pienelle lapselle. heti se "mehu" roskiin!

Mä unohdan itse välillä syödä ja kun tarpeeksi aikaa kuluu, niin en edes pysty syömään mitään. Silloin nakertelen marie-keksejä tai paahtoleipää ja vähitellen olo helpottuu ja pystyy taas syömään.

Osta vaikka digestive-keksejä. Niissä on kuituja, jotka täyttävät.

Jos lapsi lakkoilee päivän kahden ajan, niin ei tietenkään pidä antaa keksejä palkinnoksi, mutta kahden viikon lakko on aivan eri asia.