Lapsen toinen nimi hakusessa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MiniMyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MiniMyy

Jäsen
15.10.2004
784
18
18
45
Vantaa
Ensimäisen nimen oon jo päättänyt.
Lapsesta tulee joko Ronja tai Waltteri.

Nyt onkin pulma toisen nimen kanssa, ja ajattelin kysellä josko täältä saisi hyvän ja sointuvan kakkosnimen.

Ainoina kriteereinä mulla on ne, että olisi vaikea kiusata ja että sointuu etunimen kanssa.

Eli runosuonet pulppuamaan ja vaihtoehtoja kehiin kiitos! :D

No hmm.. Ronjallehan noita vaihtoehtoja on vaikka kuinka. :) Kahden tai kolmen nimen, riippuu sitten mistä tykkää. Ronja Isa Alina tai Ronja Aava Alina olis mun vaihtoehdot.

Waltteri on itsessään niin pitkä nimi, että antaisin vain kaksi nimeä. Eikä i:hin päättyvää toista nimeä, kuulostaa jotenkin hölmöltä (ainakin minun korvaani, makuhajan on tietysti monia).

[QUOTE="Tyttöjen äiti";26095371]Ronja Amalia
Ronja Maria
Ronja Linnea

Itse tykkään etsiä nimiä omasta ja miehen suvusta ja ehkä hieman muunnella niitä. Esim. Valma -> Alma[/QUOTE]

Ei oikein omasta suvusta löydy semmosta... :ashamed:

Oi Ronja on niin kaunis nimi! Valtterikin kiva mutta saanko kysyä miksi Waltteri? Tää on musta vähän samaa sarjaa kuin Nikot c:llä ynnä muut...

Ehdotettu Ronja Amalia oli kaunis, kolmaskin nimi noiden väliin nätti halutessa.

Ronja Matilda
Ronja Matleena

Waltteri Leo Matias
Waltteri Aaro Elias

Tässä mun nimiehdotukset!
Ite tykkään noista Matilda ja Matleena nimistä, ja oon suunnittellu niitä joko etunimeksi tai toiseksi nimeksi lapselleni jos siis vielä tytön saan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti harmaana;26095509:
Oi Ronja on niin kaunis nimi! Valtterikin kiva mutta saanko kysyä miksi Waltteri? Tää on musta vähän samaa sarjaa kuin Nikot c:llä ynnä muut...

Ehdotettu Ronja Amalia oli kaunis, kolmaskin nimi noiden väliin nätti halutessa.

Waltteri ihan sen takia ettei olis niin tavallinen, ja mun mieletäni näyttää hienommalta kirjoitettaessa :D

Kiusaaminen on ihan helppoa, oli nimi mikä tahansa. Toisaalta, jos tuolla tavalla ääneen funtsataan, että nimen on oltava sellainen, että "olisi vaikea kiusata", annetaan signaali, että nimestä kiusaaminen on muuten ihan ok. Aikuisista ja kotoa se lähtee - ja jos ei lähde, siellä se kitketään.

Ronja Maarit
Ronja Orvokki
Ronja Rebekka
Ronja Sylvia
Ronja Lydia
Ronja Katariina
Ronja Vilhelmiina
Ronja Kristiina
Ronja Marie
Ronja Teresa
Ronja Erika
Ronja Ellinoora

Waltteri Sakari
Waltteri Oskari
Waltteri Veli Matti
Waltteri Emerik
Waltteri Robert
Waltteri Johannes
Waltteri Kasperi
Waltteri Iisakki
Waltteri Matias
Waltteri Manu Severi
Waltteri Aatos
Waltteri Armas
Waltteri Aarre
Waltteri Ari Fabian

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmeissään;26095669:
Kiusaaminen on ihan helppoa, oli nimi mikä tahansa. Toisaalta, jos tuolla tavalla ääneen funtsataan, että nimen on oltava sellainen, että "olisi vaikea kiusata", annetaan signaali, että nimestä kiusaaminen on muuten ihan ok. Aikuisista ja kotoa se lähtee - ja jos ei lähde, siellä se kitketään.

Ja tätähän mä juuri tarkoitinkin.... :headwall:

Ronja Elviira
Ronja Aleksandra
Ronja Katariina

Waltteri Kaspian
Waltteri Sebastian

Waltterissa on mun mielestä se huono puoli, että täytyy sit aina sanoa "Waltteri tuplaveellä". Kirjoitusasultaan Waltteri on hienompi kuin Valtteri, mut käytännössä Valtteri helpompi.

Yhteistyössä