lapsen tasolle taantuvat miehet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuli vaan mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuli vaan mieleen

Vieras
Tällä kaksplus-sivustollakin on eräs keskustelu meneillään, missä jo yli nelikymppiset eukot ihmettelevät sitä, miten niiden ukot ei tee kotitöitä eivätkä ylipäätänsä mitään kodin eteen. Eräskin kertoi, että matkalle lähtiessä oli varustanut ukollensa kamat valmiiksi, että senkun pakkaa laukkuun ja kuulemma sekään ei ollut onnistunut. Että pikkurouvan oli pitänyt tehdä kaikki itse, kun ukko ei kyennyt.

Siis mitä? Kyseessä on aikuiset ihmiset. Nämä naiset ovat taantuneet jollekin mutsiasteelle ja pitävät miehiään lapsina, jotka eivät kykene edes pukemaan itse tai laittamaan kalsareitaan matkalaukkuun reissuun lähtiessä. Jos mun mies olisi noin saamaton vätys, ettei osaa omia tavaroitansa pakata, niin mun puolesta lähteköön ilman vaatteen vaatetta. Ei tulisi mieleenkään ruveta mutsiksi aiuiselle miehelle.

Muutenkin osalla noista naisista tuntuu olevan ainainen nalkutusmoodi päällä. Ukko ei kuulemma tee kotona mitään, mutta silti itse 'joutuu' niskalimassa puurtamaan koko ajan. Jättäisvät sitten prkl sen ruoan tekemättä, niin katsotaan, että kuoleeko se ukko nälkään.

Ykskin täti valitti, että ukko elää lomallakin työrytmin mukaan ja valittaa, jos ruoka ei ole valmista siihen aikaa, mihin aikaan hän on tottunut sen syömään. Uskomatonta! Ja muija hiki hatussa vääntää keittiössä aiuiselle ukolle sapuskaa ja natkuttaa samalla. Ja näillä onnettomilla ei ole edes lapsia, vaan tää eukko pitää ukkoansa lapsenaan (ilmeisesti)

Voiko tällaisia ihmisiä oikeasti olla olemassa? Miksi nämä ihmiset edes ovat yhdessä, jos ei ole muuta yhteistä kun ainainen valitus. Ja tää kyseinen eukko esittää jotain marttyyria, että 'jokaisella meistä on ristinsä kannettava ja mulle se on tuo mies'. Että näin. Kai sitä saa elämästään helvetin, jos niin haluaa...

Minä oon omalta mieheltä tentannut monta kertaa, että miten se anoppi osasikin kouluttaa pojasta tuollaisen? Tekee kotitöissä, pitää minun kanssa huolta taloudesta, hoitaa lapsia yms... Ja anoppi ei kuulemma ole sitä ainakaan opettanut.

Monesti mietinkin että olenko "liian laiska" kun en tee kaikkea valmiiksi, siivoa aina yksin taloa, hoida lapset aina yksin, kun otan vapaa-aikaa... Olen siis itsekäs.

Mutta suurin syyhän on se, (minkä monesti saa lukea tältä palstalta) että ei kelpaa se miten mies tekee asiat, ja sitten tehdään ne uudestaan perässä. Kuka siinä nyt viitsii kovin montaa kertaa yrittää, kun ei ikinä tee asioita "oikealla tavalla". Nalkuttava akka kulkee perässä koko ajan.. Mä ajattelen että oma tapani tehdä asiat, ei ole se ainut oikea. Miehen tapa tehdä on joko ihan yhtä hyvä, tai melko usein jopa parempi.

Oa äitini on tästä hyvä esimerkki. Käskyttää isääni ja vielä talossa asuvia. Kun tehty työ ei hänelle kelpaa, korjaa sen perästä ja kauhea nalkutus samalla. Tulos on se että äitini on jatkuvasti väsynyt ja kukaan ei oikein itse uskalla tehdä kotitöitä oma-aloitteisesti. Mitä järkeä tehdä kun ei osaa?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä