lapsen synttäriongelma.

• Viestiketjun aloittaja "snoopy"
  • Ensimmäinen viesti
"snoopy"
lapseni ei saanut synttärikutsua parhaan kaverinsa synttäreille..syyksi tyttö kertoi, että tilaa ei ollut niin monelle. olin aika ihmeissäni, vanhempienkin kanssa ollaan hyvissä väleissä ja asuvat melkein seinänaapurina samassa pihassa. asia jäi jotenkin vaivaamaan..lapseni pahoitti mielensä, mutta leikkii silti tuon tytön kanssa. puntaroimme, kutsuaako tuo paras ystävä nyt oman lapseni juhliin vai ei? ovat siis parhaita kavereita, ikää molemmilla 10v. mitä te tekisitte?

Miekin
10v osaa varmaan itse päättää, ketä haluaa kutsua. Lapsena menin pyytää parasta kaveria ulos ja hällä olisin synttärit käynnissä ja minut oli kuulemma unohtunut kutsua. :D Ei voi kaikkia pettymyksiä estää, mutta "kostamaan" en opettaisi.

"vieras"
Antaisin lapseni päättää, kutsuuko tämän kaverin vai ei. Molemmat ratkaisut ok. En pidä sitäkään pahana, että kaveria ei kutsuttaisi, koska niinhän ihmiset usein toimii:vastavuoroisesti. En oikein ymmärrä, että vaikka itse ei saisi kutsua, pitää silti toinen kutsua omille synttäreille...miksi pitäisi? Jos en itse aikuisena saa kutsua jonkun sukulaisen häihin, niin tuskinpa itsekään tätä sukulaista sitten omiini kutsuisin. Ainakin omassa suvussa ja tuttavapiirissä on ihan yleinen "käytäntö".

Meillä vähän sama tilanne. Jälkikäteen ymmärsin itse miksi, kaikki muut olivat vuosien tuttuja ja lapset olikin kutsuttu perheineen. Nyt kun lapsi miettii keitä kutsua ja sanoi, "ettei kutsu Kaisaa, koska Kaisa ei kutsunut mua" Mielestäni on ok. Lapsi saa itse valita 5 kaveria ja niiden valintaan en puutu mitenkään.

Yhteistyössä