Lapsen sormet ihan jäässä, vaikka pakkasta vain 8 astetta. Mistä saa aitoja lammasvuorisia kintaita?

  • Viestiketjun aloittaja mommyy
  • Ensimmäinen viesti
mommyy
Googlella löysin ultima thulen, mutta niissä on kovin lyhyt varsi.
Lapsella ikää siis 2,5 v eli lastenkokoja kaipaisin. Kaikki markkinat yms kierretty läpi ja aina vain tarjotaan eioota.

Joo, keinokuituisiin en enää usko. On testattu kaikenmaailman tecit yms, ja aina sama lopputulos, sormet kylmät. Ei auta alla villalapaset. Ainoa minkä olen todennut toimivaksi on 3 lapaset päällekäin joista päällimmäiset hahtuvaa. Mutta eipä niillä sitten mihinkään kosketa, kun ovat niin tumpelot.

Eli siis nimen omaan rukkaset, joissa aito lampaannahkavuori, hakusessa! Riittävän pitkällä varrella, ettei pääse lumi sisään. Nettikauppoja? Linkkejä?
 
jos tuntuu, että rukkasissa on lyhyt se varsi, niin laita lapselle sellainen paita / fleece tmv alle, jossa hihoissa on peukaloreikä josta peukku sisään ; ranne on suojassa jos sattuskin vilahtamaan leikkien lomassa esiin.
 
"Eee"
Juuri tänään nappasin toisesta keskustelusta tämän linkin:
http://www.ultimathule.fi/ultima_thule_lasten_kelsirukkaset_tuote2135.php
En ole kyllä itse vielä tilannut, enkä tiedä, tilaankokaan...
 
Meillä on ne ultimathulen rukkaset ja se varsi on meillä ainaki ollu ihan riittävän pitkä vaikka se siinä kuvassa näyttää lyhyeltä. On yltäny haalarin hihansuun alle hyvin eikä oo ikinä ollu ranne paljaana.
 
"vieras"
Ainakin Liisa Sauso tekee rukkasia aidolla lammasvuorella. Ehkä joku lammasyrittäjäkin. MArkkinoilla ja myyjäisissä en ole minäkään juuri aitovuorillisia nähnyt. Meillä on koko perheellä lammasvuorirukkaset: mulla ja lapsella Kädentaidot-messuilta ostetut (Liisa Sauso), mies löysi viime vuonna joulutorilta (myyjällä oli tasan se yksi pari, muut tekokuituvuorella).
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25407151]Ainakin Liisa Sauso tekee rukkasia aidolla lammasvuorella. Ehkä joku lammasyrittäjäkin. MArkkinoilla ja myyjäisissä en ole minäkään juuri aitovuorillisia nähnyt. Meillä on koko perheellä lammasvuorirukkaset: mulla ja lapsella Kädentaidot-messuilta ostetut (Liisa Sauso), mies löysi viime vuonna joulutorilta (myyjällä oli tasan se yksi pari, muut tekokuituvuorella).[/QUOTE]

Nyt kun muistelen, ostinkin lapsen rukkaset Jesper Juniorista, täällä olivat myynnissä Ruskovillan aluslapasten kanssa.
 
"mammuli"
no samaa oon ihmetelly meiän yksveellä..kun on aina sormet kylmänä vaikka liikkuu kovasti ulkona eikä auta jos panee tumput kintaiden sisään! ja sitten on liian paksu ettei saa lapiosta kiinni...joten suositelkaa miekin tahon ostaa sellaset lapselle jos sormet pysyis lämpösinä:)
 
"äitix4"
Meillä ei kyllä nuokaan hanskat pelkästään pitäneet käsiä lämpiminä vaan alle on pitänyt laittaa Ruskovillan silkkivillaset alushanskat. Sormikkaat toppahanskojen alla on kans ollu ihan hyvä ratkaisu.
 

Yhteistyössä