lapsen silmätulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttö

Vieras
tytölle tuli kaiketi silmätulehdus... löytyykö tähän jotakin reseptivapaata lääkitystä apteekista vai täytyykö lääkärin mennä? viime yönä tuli...aamulla ei saanu silmää auki ku niin paljon rähmi...päivällä oli jo parempi...punainen oli ja hiukan tuli rähmää silloin tällöin...nyt nukkumassa mut heräilee vähänväliä kun silmä muurautuu rähmästä :(

Ei se parane muusta ku lääkäriin joka kirjottaa tulehdustipat,niitä laittelet ekat päivät 6-8 kertaa ja vielä kun on prantunuy niin para päivää.

Tartuu tosi helposti,huolehtikaa käsienpesuista!!

Keitä vettä ja jäähdytä se. Ota pumpulia ja pyyhi silmää ulkonurkasta sisänurkkaan päin muutamia kertoja. Tee tätä monta kertaa päivässä. Se tehoaa, kun sitä jaksaa tehdä. Lääke on todella hankala laittaa lapsen silmään...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Keitä vettä ja jäähdytä se. Ota pumpulia ja pyyhi silmää ulkonurkasta sisänurkkaan päin muutamia kertoja. Tee tätä monta kertaa päivässä. Se tehoaa, kun sitä jaksaa tehdä. Lääke on todella hankala laittaa lapsen silmään...

peesi!! tätä todellakin kannattaa kokeilla, sillä sitä minulle suosittelivat ensisijaisesti sekä sairaanhoitaja että lääkäri ja auttoi kyllä.
tietysti jos ei tehoa niin sitten vaan lääkäriin, mutta kannattaa ainakin kokeilla.

Pidät poissa toisten lasten lähettyviltä. Silmätulehdus on erittäin tarttuva.

Vedellä pyyhkininen voi auttaa. Meillä ei auttanut vaikka toista viikkoa hoidin ja tipat oli lopulta haettava. Niillä sitten lopulta parani, harmitti kun laitoin pienen kärsimään vaivasta niin kauan ennenkuin hain lääkkeen.

Jos imetät niin tipauta maitotippa silmään. Toimii paremmin kuin antibiootit. Rintamaidolla olen parantanut meidän lasten ja koiran silmätulehdukset paljon tehokkaammin kuin lääkärin määräämillä.

Mutta jos ei satu imettään niin on huonompi. :D

Jos imetät niin tipauta maitotippa silmään. Toimii paremmin kuin antibiootit. Rintamaidolla olen parantanut meidän lasten ja koiran silmätulehdukset paljon tehokkaammin kuin lääkärin määräämillä.

oho..tuota en ole kuullutkaan!!
tiesin, että sitä kannattaa tiputtaa nenään, mutta että silmäänkin se käy...kiitos vinkistä
:D

Imetän kyllä mutta pienempää, sairastunut on jo 4v. Saattas tyttö tykätä huonoa kun vauvan eväät hälle silmään laittasin.

Mut taidan huomenna soittaa neuvolaan jos sais jotain lääkettä ennen ku tarttuu pienemmälle.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö:

Imetän kyllä mutta pienempää, sairastunut on jo 4v. Saattas tyttö tykätä huonoa kun vauvan eväät hälle silmään laittasin.

Mut taidan huomenna soittaa neuvolaan jos sais jotain lääkettä ennen ku tarttuu pienemmälle.

Kirjauduin eli olen tuo joka harmaana kehotti tiputtaan rintamaitoa silmiin. Mikset selitä tytölle asiaa? Minä olen laittanut isommillekin rintamaitoa silmiin, olivat silloin 4v ja 2v. Imetin siis tuota pienempää. Nyt vauva hiukan alle 5kk ja olen tiputellut taas koiran lähes krooniseen silmätulehdukseen rintamaitoa. Sen jälkeen, kun keksin laittaa koiralle tuota rintamaitoa silmätippana niin koiran silmä oireillut paljon vähemmän kuin aiemmin.