Lapsen sairastelu ahdistaa, olenko ainoa?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Esikoinen on jo 8v ja kun hänkin oli pienempi olin tosi ahdistunut hänen flunssista yms. Vähän se on helpottanut iän myötä.

Kuopus on nyt 1,5-vuotias ja on flunssassa ollut monta kertaa ja tällä hetkellä vähän kovemmassa sellaisessa. Stressaan sitä että osaanko viedä oikeaan aikaan lääkäriin, joutuuko pian sairaalaan, milloinka paranee jne.

Olenko ainoa? ?? Todella ahdistavaa!!!

Joo olin aika hysteerinen, kun lapset oli pienempiä. Ja nykyään varsinkin iltaisin, kun sitä pohtii, että meneeköhän yön aikana pahemmaksi jne. Eiköhän se tiettyyn pisteeseen ole ihan normaalia. Tottakai oman lapsen hyvinvoinnista on huolissaan.. :)

vierailija
Esikoinen on jo 8v ja kun hänkin oli pienempi olin tosi ahdistunut hänen flunssista yms. Vähän se on helpottanut iän myötä.

Kuopus on nyt 1,5-vuotias ja on flunssassa ollut monta kertaa ja tällä hetkellä vähän kovemmassa sellaisessa. Stressaan sitä että osaanko viedä oikeaan aikaan lääkäriin, joutuuko pian sairaalaan, milloinka paranee jne.

Olenko ainoa? ?? Todella ahdistavaa!!!
Minuakin ahdisti lasten ollessa pienempiä, kun eivät osanneet vielä puhua ja kertoa mihin sattuu tai kuinka paljon. Voit lohduttaa itseäsi, että olet esikoista osannut hoitaa sairaanakin hyvin, niin osaat varmasti toistakin pientä. Ja mieluummin käy lääkärissä vaikka vähän turhaankin kuin jättää oman epävarmuuden vuoksi menemättä (jos epäilee esim. korvatulehdusta tms.) Kyllä sä osaat! (y)

vierailija ap.
Se tuntuu siltä että en pysty ajattelemaan sillä hetkellä oikein mitään muuta kuin sitä sairastamista. Toki kun kuopuksella on ollut pari viikkoa kestävä räkätauti ilman muita oireita, olen sentään vähän osannut höllätä. Mutta heti kun on kuumetta, kovaa yskää, mahatautia, huonoja öitä (joita meillä kyllä on normaalistikin) alkaa sydän tykyttämään ja pohtimaan kaikenlaista...

vierailija
Olipa helpottavaa lukea kohtalotovereiden tuntemuksista. Täälläkin on siis yksi ahdistuja. Lapsen huonon voinnin lisäksi ahdistusta aiheuttaa eristyneisyys ja tekemättä jäävät työt niin kotona kuin työpaikalla.

Yhteistyössä