Lapsen rintakipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mää

Vieras
Mistäköhän voisi johtua lapsen pistävä rintakipu. Tai lapsi itse sanoo että nipistää rinnasta. Kipu on kovaa eikä lapsi pysty esim. liikkumaan kivun aikana. Levossa menee ohi muutamassa minuutissa. Ekoila kerroilla valitti kylkeä, nyt viimesellä kerralla rintaa. Voisko se olla joku lihasjumitus tms?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
keuhkoputkentulehdus???onko ollu kipeenä?Käytä lääkärissä.
Ei ole ollut kipeänä, tää on nyt tapahtunu neljä kertaa. Luulin aluksi että tuo kylki vaan jumittaa pojalla, mutta nyt valitti rintaa :/

Voisi tietysti olla lihaperäistäkin, mutta jos jatkuu ja toistuu, niin veisin lastenlääkärille. Arvauskeskuksen arvailuihin en luottaisi. Ei ne meilläkään aikoinaan mitään tajunneet. Hyvä, että elossa ollaan....

Alkuperäinen kirjoittaja kata:
tuleeko usein? onks se semmonen että pistää sisäänhengityksellä?
Tähän en osaa sanoa. Poika sanoo vaan että nipistää ja näkee että on oikeesti tosi kipeä. Haluaa pitkäkseen ja sitten se jo helpottaakin kun vähän pötköttelee.

sattumalta löysin tämän kun yritin itse googlailla samaa asiaa. 9v lapsi käy pitkäkseen ja samantien sattuu sydämen kohdalle "kun joku löis täysii" Menee nopsaan ohi, mutta pelottaahan tuommoinen.. Ei ole flunssaa tms. Mua vähän pelottaa, tällä viikolla ollut parina iltana ja kerran noin kk sitten.

Yhteistyössä