Lapsen pesu saunassa

• Viestiketjun aloittaja neurotic?
  • Ensimmäinen viesti
neurotic?
Oletteko tarkkoja missä järjestyksessä peseminen tapahtuu? Pesettekö koskaan ensin itseänne ja sitten vasta itsenne jälkeen lasta? Tänään saunareissulla pesin itseni ensin ajattelematta päästä varpaisiin ja lapsen vasta tämän jälkeen. Nyt sain tuosta itselleni ahdistuksen päälle, että omien likojeni ja "likaisten paikkojeni" jälkeen pesin lapsen. Pesin kädet toki välillä mutten kuivannut ennen lapsen pesemistä.
Olenko vain neuroottinen vai oletteko muut tarkkoja tässä asiassa ettekä näin toimisi?

Minen yleensä peseydy itse samaan aikaan, vaan käytän lapsen saunassa (meillä punkka nostetaan saunaan) tai pelkässä kylvyssä, syötän iltapalat ja laitan nukkumaan jonka jälkeen sitten itse kipittelen ottamaan kunnon löylyt ja peseydyn. Tai sitten käyn vuan ihanan kuumassa suihkussa ihan rauhassa. :) Toimii meillä, kun touhua ja toimintaa riittää jos tytön jättää hetkeksikään vartioimatta että itse saisi äkkiä peseytyä. :D Neiti kun on nyt 9kk ja kiipeilee joka paikkaan ja käveleskelee tukia vasten ja nyt aloittelee jopa ilman tukea seisoskelua niin ei puhettakaan että itse saisi peseytyä siinä samalla. :whistle:

tota..
Oon aina pitäny miestäni vähän neuroottisena/ylihygieenisenä,mutta.. Enpä pidä enää. Edes hän ei ole NOIN neuroottinen.

Mietihän itsekin. Tolla sun logiikalla jos ensin käyt itse wc:ssä ja sitten peset kädet MUTTA ET KUIVAA KÄSIÄSI ja peset sitten kasvosi.. Niin ne "liat" siirtyy sun käsien kautta sun naamaan...hui...

kaf
Olenko vain neuroottinen vai oletteko muut tarkkoja tässä asiassa ettekä näin toimisi?
no... usein pesen itseni suihkussa ja laps sillä aikaa istuskelee siinä lattalla allani ja läiskyttelee sitä likavettä joka siis on käynyt niissä "likaisissa paikoissani" ja sen jälkeen otan sen lapsen sieltä syliin ja pesen hänet (usein ilman saippuaa).

sinun neuroottisuudestasi en tiedä, mutta voitaneen täten ainakin todeta minut epäneuroottiseksi.

Yhteistyössä