lapsen peseminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsiallergia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsiallergia

Vieras
Voisiko joku kertoa onko lapsi pakko pestä (kylvettää) joka ilta niinkuin tuttavaperheillä on tapana tehdä? Miksi? Eikö se ole veden tuhlausta? Lapsihan ei hikoile samalla lailla kuin aikuinen ja esim talvella vaatteet estävät likaantumisen? Kädet ja pyllyn voi pestä ilman ammeessa lotraamistakin. Kysyessä olen saanut ainoastaan paheksuvia katseita ja tuhahteluita vastaukseksi.

No, ei todella ole pakko pestä joka ilta ammeessa! Oman järjen käyttö on sallittua. Tietty jos möyrii pihalla mullassa ja hiekassa niin kevyt suihku meillä tehdään. Tosin nyt lämpimällä lapset tykkää lotrata veden kanssa ammeessa ja altaassa. Siihen ei auta säästöilyt :)

Jos on esim atooppinen iho, on parempi se huuhtaista ja rasvata sit kunnolla kuin jättää hiki muhimaan iholle.

Ei tarvitse!

Meille neuvottiin jo perhevalmennuksessa, että helleaikoja lukuunottamatta 2 krt viikossa riittää vauvalle ja taaperolle 3-4 krt viikossa. Säästää veden lisäksi lapsen ihoa! :)

Minusta tuntuisi hullulta viedä vauva/taapero joka ilta suihkuun tai kylpyyn. Eri asia leikki-ikäinen joka hikoaa ja likaantuu eri tavalla päivän touhuissa. Meillä pestään vaan naama, kädet, pylly ja jalat ja noin kaksi kertaa viikossa käydään kylvyssä, ikää 1.5v. Jos on hellettä ja ollaan vähissä vaatteissa ulkona, käydään useammin kun ihokin likaantuu enemmän. Itse olen kuivaihoinen ja minulle oli pienenä annettu suositus kerran viikossa suihkuun tai iho olisi koko ajan rikki.

meillä käydään joka ilta suihkussa tai kylvyssä. on käyty jo pitkään. poika tykkää leikkiä veden kanssa ja mun mielestä on mukavampi mennä puhtaana nukkumaan. kun tuntuu että on aina vähän nihkeä.

No eihän se mikään pakko ole, mutta mielelläni minä sen ainakin teen joka ilta! Kyllä meillä tuo neiti hikoilee ja tahriintuu ihan riittämiin päivän aikana, ei tulis mieleen laittaa likasena yöunille....tyttö on usein täällä sisällä ollessa pelkkä vaippa päällä ja milloin on mitäkin iholla, ruokaa, juomaa, jotain muuta talmaa :whistle: Usein neiti on päivälläkin kylvyssä, kun mä tykkään käydä aamuisin tai aamupäivisin suihkussa ja neiti on niin kova vesipeto, että mielelläni päästään hänet aamuisinkin polskimaan :) Mutta kukin tyylillään, jookos!

Talvella saunassa/kylvyssä käytiin 2 x viikossa ja joka ilta tietenkin pestiin pylly/kasvot/kädet. Nyt kesällä kun hiekkaa löytyy jos mistäkin paikasta ja lämmin sää hikoiluttaa, niin suihkussa käydään lähes joka ilta.

no meän allergikot on ihan vauvanakin kylvetetty kerran viikossa kunnolla ja paikallispesuilla sit muuten...nyt tuo taapero tahtoo ite suihkuun melkein joka päivä, mut ihon kunnon perusteella katsotaan, miten käydään...et ei tartte joka ilta :D

Ei mun mielestä lasta tartte joka ilta kylvettää, en itsekään pysty käymään joka ilta suihkussa, kun iho kuivuu ihan koppanaksi. Talvella poika kylvetetään verran suunnilleen viikossa ja nyt kesällä tulee sitten lutrattua enemmän ja kun on helteet, niin käytän pikaisesti suihkussa ennen nukkumaan menoa, niin on kivempi ja helpompi nukkua.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2006 klo 20:50 Aadan äiti kirjoitti:
No eihän se mikään pakko ole, mutta mielelläni minä sen ainakin teen joka ilta! Kyllä meillä tuo neiti hikoilee ja tahriintuu ihan riittämiin päivän aikana, ei tulis mieleen laittaa likasena yöunille....tyttö on usein täällä sisällä ollessa pelkkä vaippa päällä ja milloin on mitäkin iholla, ruokaa, juomaa, jotain muuta talmaa :whistle: Usein neiti on päivälläkin kylvyssä, kun mä tykkään käydä aamuisin tai aamupäivisin suihkussa ja neiti on niin kova vesipeto, että mielelläni päästään hänet aamuisinkin polskimaan :) Mutta kukin tyylillään, jookos!

Kuka teidän vesilaskun maksaa? Tai siis onko kulutukseen perustuva vai kiinteä? vai oma kaivo? Meillä kyllä lotrattais myös mutta lasku kun tulee niin aina kummasti muistuu veden käyttö mieleen...

Meillä ainakin kylvetetään pari kertaa viikossa, koska tytöllä on atooppinen iho eikä viisi sitä liiaksi kuivattaa. Käsiä ja nassua pestään tarpeen mukaan. Mutta helteillä ja tietty jos on itsensä ulkona sotkenut tarvitsee kylpeä useemmin. Maalaisjärjellä vaan! ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2006 klo 16:27 krisse-80 kirjoitti:
Meillä ainakin kylvetetään pari kertaa viikossa, koska tytöllä on atooppinen iho eikä viisi sitä liiaksi kuivattaa. Käsiä ja nassua pestään tarpeen mukaan. Mutta helteillä ja tietty jos on itsensä ulkona sotkenut tarvitsee kylpeä useemmin. Maalaisjärjellä vaan! ;)

atooppisen ihon hoidossa nimenomaan puhtaus on puoli ruokaa. Eli jos hikoaa ja likaantuu on parempi pestä tiuhaan kuin jättää likaiseksi. ja sit rasvat päälle

Yhteistyössä