Lapsen päiväkotiin tuloaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ¨¨¨¨+
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
¨

¨¨¨¨+

Vieras
Viettekö lapsen aina samaan aikaan hoitoon vaikka töihin ei vielä ole silloin meno vai vasta sitten kun tarve oikeasti on? Meillä lapsi on pienessä päiväkodissa ja koulu alkaa itsellä vaihtelevasti eikä päiväkoti ei ole ihan lähellä joten vien lapsen sinne just sillon ku tarve. Päiväkoti on mielestäni perhettä ja lapsia varten ei perhe päiväkotia varten. Olen kyllä kertonut että joinain päivinä lapsi voi tulla vasta klo.10-11 maissakin mikäli itsellä vaan iltapäivä tunteja. Kerrotteko te aina etukäteen mihin aikaan lapsi tulee seuraavana päivänä?

Tottakai kerroin. Ei ne aina nysvää siellä päiväkodissa. Niillä voi olla suunniteltu käynti vaikka kirjastoon, ja se menee sitten mönkään kaikilta, kun ei tiedetä tuleeko se yksi lapsi hoitoon ja milloin tulee. Pitää aatella vähä muitakin kuin ihteesä

mikäli on joku retki tai käynti jossain esityksessä ilmoitan kyllä jos lapsi sinne tulee ettei tarvi odotella. Mitään säänöä ei ole kirjoitettu minnekkään että lapsi pitää tuoda tiettyyn aikaan päiväkotiin. Meillä on yksityinen pk. ja eivät ole mitään tosiaan sanoneet.

Alkuperäinen kirjoittaja .....¨´;30515586:
mikäli on joku retki tai käynti jossain esityksessä ilmoitan kyllä jos lapsi sinne tulee ettei tarvi odotella. Mitään säänöä ei ole kirjoitettu minnekkään että lapsi pitää tuoda tiettyyn aikaan päiväkotiin. Meillä on yksityinen pk. ja eivät ole mitään tosiaan sanoneet.
No mitä sä meukhaat, jos toimintasi on ok päiväkodille

itse olen yrittäjä ja meillä kellon ajat kuin hoitopäivätkin vaihtelevat paljon. työni kun välillä riippuu säästä ja välillä on pakko tehdä pitkä päivä tai mennä töihin ns vapaa päivänä. mutta kerron aina mahdollisismman aikasin kaikista muutoksista. hoitopaikka on todella joustava ja lapsi vain osa-aikahoidossa joten hoitajia on kuitenkin aina täys miehitys oli lapsi siellä tai ei. viime viikollakin ilmoitin keskiviikko aamuna et voiko lapsi olla hoidossa myös to ja pe. ja oli ok. jos ei olisi käynyt niin olisin muokannut työaikojani. on välillä aika haastavaa kun miehellä pitkiä päiviä myös, isovanhempia yms ei lähettyvillä ja oma työaika on mitä on. mutta jos tiedän tänään että loppu viikko on vapaata/kotitoimistopäiviä niin ilmoitan aamulla et olen tällä viikolla enemmän kotona ja lapsella on lyhyemmät hoitopäivät (9-15). tai jos tiukka työviikko niin sanon aamulla et tällä viikolla tullaan aikasin ja haen vasta neljän jälkeen.

Kannattaa ilmoittaa, jos tuloaika heittää puolikin tuntia. On tullut eräänkin kerran lähdettyä kiireellä hätäavuksi päikkäriin vain yhden lapsen vuoksi (siis että olisi tarpeeksi aikuisia lapsia kohden), kun joku lapsi on yllättäen ilmoitettu tulevaksi esim klo 7. Kuitenkin saattaakin tulla vasta klo 11 tai jättää jopa kokonaan tulematta. Eli tulee turhia tunteja vapaapäivinä ja tällä tavalla toimiva perhe on sen päivän ihmettelyn aihe.

Ellei lapsi mene klo 9 mennessä niin kerron. Nyt kun on eskarilainen niin usein vien klo 9, vaikka menisin myöhemmin töihin. Pienempänä vein vasta töihin mennessäni.

Yhteistyössä