Lapsen päiväkodissa kuunnellaan Petriä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juu-uh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juu-uh

Vieras
Juttelin täs tyttöni kans, ja kävi ilmi et hoidossa jollain kaverilla oli ollu levy, jossa on Petri Nygårdin Märkää-biisi. Sitä ovat siellä kuunnelleet, likka osaa sanatki jo. Ei käy selväks ovatko luvan kanssa kuunnelleet vai miten on. Aika jännä jos tätit siellä tietää muttei puutu, mut toisaalta jännä sekin jos eivät tiedä. Eikä oo isosta päiväkodista kyse. :O

Kannattaa jutella asiasta hoitajien kanssa ja sanoa, että voisivat kuunnella mitä lapset kuuntelevat siellä. Ei mun ryhmässä aikanaan tuollaiset laulut soi, vaikka kuinka joku toisi Petsin levyn lelupäivänä tai vappuna soitettavaksi. Robinia yksi toinen ryhmä harjoittelee kevätjuhlaan ja se on kaikkien hoitajien mielestä ihan ok, mutta yksi äiti siitäkin mesosi, ettei sovi lapsille.

On se vaan kummajuttu,päiväkodissa aletaan opttamaan maailman sontakasoja.Lapsi riepu kyllä kerkiää tutustua niihin sontakasoihin vähän kypsemmällä iällä.Minne moraali on kadonnut. Tietenkin yksityinen päiväkoti,jota ei valvo kukaan.

Ootkos varma ettei kaveri ole opettanut? kaverilla on levy, ja sitä sitten kailottelee hoidossa. Koska en todellakaan usko että päiväkodissa hoitajat soittaa tuota biisiä, puhumattakaan että sitä soitettaisiin niin monta kertaa putkeen että lapset oppii sanat ulkoota...

Sen sijaan kaverin jatkuva loilotus tartuttaa ne aika tehokkaasti.

Eivät ole hoitajat sitä soittaneet, vaan lapset saa vapaasti tuoda omia levyjään, joita saa kuunnella. Tässä kohtaa on ilmeisesti valvonta pettänyt. Puhun kyllä huomenna hoitajan kanssa. Toi mun tyttö on kyl semmonen ettei tarvi montaa kertaa kuunnella biisiä niin jää mieleen. Selvä päiväkin kun soi sillon tv-mainoksessa, niin tarttui muistiin sekin pätkä. Meillä autossa soi vaan Suomipoppi, eikä Nygårdin levyjä/biisejä muuten kuunnella.

Mä en oo tiukkis musiikin suhteen, mut aika korniahan tuo on et taniaiset hokee "paita pois, housut alas, nai nai nai..." tjsp. Samoten ku likka viisveenä hoki auton takapenkillä et "missä sää oot mää oon kännissä!"

Eivät ole hoitajat sitä soittaneet, vaan lapset saa vapaasti tuoda omia levyjään, joita saa kuunnella. Tässä kohtaa on ilmeisesti valvonta pettänyt. Puhun kyllä huomenna hoitajan kanssa. Toi mun tyttö on kyl semmonen ettei tarvi montaa kertaa kuunnella biisiä niin jää mieleen. Selvä päiväkin kun soi sillon tv-mainoksessa, niin tarttui muistiin sekin pätkä. Meillä autossa soi vaan Suomipoppi, eikä Nygårdin levyjä/biisejä muuten kuunnella.

Mä en oo tiukkis musiikin suhteen, mut aika korniahan tuo on et taniaiset hokee "paita pois, housut alas, nai nai nai..." tjsp. Samoten ku likka viisveenä hoki auton takapenkillä et "missä sää oot mää oon kännissä!"

Aijjaa. No minkäs teet jos lapset itse saa mankkaa käsitellä ja levyjä soitella, siinä voi ehtiä soittamaan pätkän ennenkuin ehtii väliin. Minusta melko outo käytäntö. Ja syvästi ihmettelen sitä lapsen vanhempaa, joka on tuollaisen levyn lapselle antanut...

[QUOTE="vieras";26257289]Aijjaa. No minkäs teet jos lapset itse saa mankkaa käsitellä ja levyjä soitella, siinä voi ehtiä soittamaan pätkän ennenkuin ehtii väliin. Minusta melko outo käytäntö. Ja syvästi ihmettelen sitä lapsen vanhempaa, joka on tuollaisen levyn lapselle antanut...[/QUOTE]

Kaippa ne luottaa vanhempien harkintaan levyvalinnoissa. Joku muuten herjas et olis yksityinen pk. Eipä ole, vaan ihan kunnallinen. No asiallisesti kysyn huomenna tuota, voihan olla et lapsi kertoo asioita hieman eri kantilta muutenkin. ;)

Yhteistyössä