Lapsen painon kehitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 19kg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

19kg

Vieras
Lapsen neuvola lääkäri sanoi että 4 vuotias lapsemme kasvaa hyvin mutta sanoi että paino vähän alakantissa. Neuvola terkkari oli pari kuukautta aiemmin laittanut neuvola korttiin lapsen painon joka ilmeisesti silloin oli 18kg, meidän puntarin mukaan painaa 19kg tällä hetkellä. Syö kyllä hyvin ja kaikki herkut maistuu tietenkin. Miten teidän tytöt painanut 4 vuotiaana? Meidän tyttö on pitkä ikäisekseen. Onko kellekkään muulle huomautettu painosta neuvolassa? Lääkäri kysyi vielä erikseen lapsen lempiruokia lapselta. Oon nähnyt kyllä paljon hoikempia ja pienempiä 4 vuotiaita.

Käykää joku naputtamassa tuo pituus ja paino ja ikä käyrille (kasvukayrat.fi) ja kertokaa pituuspaino-prosentti. Ihan kiinnostaa millaisista lukemista lääkärit "huomattelee", itse en pysty tuota puhelimella tarkistamaan.

5v. tyttö n.120cm ja 20kg, on hoikanlainen, mutta ei ole neuvolassa liian laihaksi sanottu tai oltu huolissaan. Ihan hyvin syö, mutta ei yleensä kovin isoja annoksia.

Kaikki pitkiä, tuo 118cm myös 4v neuvolan pituus? Mä oon luullut meidän kuopusta pitkäks (ennuste aikuisiälle 187cm),
kun oli muutaman millin alle 110cm 4v neuvolassa (paino vähä alle 20kg, sopusuhtaiseksi silti sanoivat, malliltaan roteva).

Keskimmäinen ollu 4v (tyttö) 108cm ja 18,5kg ja kasvoi 2-käyrällä, esikoispoika oli tuossa iässä 104cm ja 16.7kg ja mekllä ollut se keskikäyrillä kulkija.

Alkuperäinen kirjoittaja Ompas täällä;30049322:
Kaikki pitkiä, tuo 118cm myös 4v neuvolan pituus? Mä oon luullut meidän kuopusta pitkäks (ennuste aikuisiälle 187cm),
kun oli muutaman millin alle 110cm 4v neuvolassa (paino vähä alle 20kg, sopusuhtaiseksi silti sanoivat, malliltaan roteva).

Keskimmäinen ollu 4v (tyttö) 108cm ja 18,5kg ja kasvoi 2-käyrällä, esikoispoika oli tuossa iässä 104cm ja 16.7kg ja mekllä ollut se keskikäyrillä kulkija.

Meidän 4 v. ja 110 cm/ 18 kg ennustepituus on 178 cm. Malliltaan ei roteva vaan hoikka.

Meidän tyttö on 105 cm ja 17,5 kg, vanhempi tyttö oli 4-vuotistarkastuksessa 108,5 cm ja 16,5 kg. Molempien mittoihin neuvolassa oltu tyytyväisiä, koska kasvavat tasaisesti käyrillään.

Onpas isoja 4 vuotiaita. Meillä poika arviolta 100 cm ja 15 kg. Luulin, että on normaali ikäisekseen. Olemme toki molemmat vanhemmat keskiverto pituisia ja normaali/hoikkia.

Yhteistyössä