Lapsen opettaja motkottaa, että lapseni tulee kouluun viikonlopun jäljiltä nälkäisenä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äiti

Vieras
Meillä on säännölliset ruoka-ajat ja monipuolisesti ruokia tarjolla. Lapsella on pakote, että ruokaa pitää maistaa ja jos ei maistu, niin olkoot syömättä.
Ei me voida joka päivä vääntää lapsen lempiruokaa vain sen takia, että lapsi tulee kylläiseksi. :kieh:
Lapsi on erittäin nirso, oikea "hullu"syömäri, jolle kelpaisi vain yksi ja ainoa ruokalaji. :(

Että varmaan kohta tulee sossuntädit vierailulle, mutta siinäpä tulkoot koska vaan ja pistarina. Näkevätpähän, että ruokaa on yllin kyllin saatavilla. :kieh:

No meillä on kyllä ihan sama periaate, joskus poika on nyrpistellyt ja syönyt ns. pitkin hampain mutta meillä ei tosiaan tehdä erillisiä pöperöitä vaan sitä syödään mitä äiti/iskä laittaa.
Ilmeisesti teillä tosiaan kouluruoka sitten maistuu kuitenkin?

Mut, selvennä ihmeessä opelle teidän käytäntö, jospa se lapsi vaikka on satuillut jotain omiaan..

Se minua ihmetyttääkin, että kun ne kouluruuat kuitenkin maittavat. Ehkä siellä sitten kuluttaa enemmän energiaa ja sitten kynnys syödä ylittyy.
Meidän lapsi kulkee miinuspainokäyrällä.
Ennen on syönyt kasvikset ja kaikki, mutta uhmaikäisenä kaikki muuttui yhtäkkiä ja enää maistuisi vain se lempiruoka.

Tarhaoloissa tuli kanssa kommenttia siitä, kuinka vähän lapsi välillä syö ja taas toisena päivänä vetää tosi hyvällä halulla.

Olen muuten pistänyt koulumaailmassa merkille sen, että hoikat lapset saattavat mättää sitä mielestään hyvää ruokaa ihan valtavat annokset ja sitten taas kun on tarjolla ruokaa josta eivät pidä niin sitä otetaan lautaselle teelusikallisen verran.
Jos ei ole mistään todellisista syömisongelmista kyse niin kyllä mun mielestäni on syytä oppia syömään kaikenlaisia ruokia, etenkin koulussa jossa ne eivät todellakaan mitään kovin eksoottisia ole.

Meillä taas on ollut aina niin päin, että opet ovat valittaneet jo vuosia, ettei lapsi syö koulussa tarpeeksi. Olisihan se hyvä, jos kouluruoka maistuisi, niin ei kotona menisi niin paljon ruokaa.

Meillä taas on ollut aina niin päin, että opet ovat valittaneet jo vuosia, ettei lapsi syö koulussa tarpeeksi. Olisihan se hyvä, jos kouluruoka maistuisi, niin ei kotona menisi niin paljon ruokaa.

mä väittäiis että tässä pätee malli muista opilaista. meidän lapset ainakaan eivät edes jaksais 2-3 asti olla koulussa jos eivät söiis. kun ovat syöneet aamupalan enne seitsemää niin kyllä 11 aikaan on jo aika kova nälkä.

meidän kuopus on tosi hoikka ja nirso, mutta koulussa syö. ope on kehunut että poika syö salaattejakin, mikä monelta kolmosluokkalaiselta näkyy jäävän syömättä. sitä hän edelleenkin ihmettelee miten siihen poikan mahtuu niin paljon, jätkä nimittäin syö enemmän kuin hän, mutta pooika onkin urheilija ja tarvitsee varsinkin proteiini-ja hilaripitoisa ruokia paljon. urheilijat syövät pastaa enemmän kuin pottua, koska pasta on helposti sulavampaa kuin pottu.

Valitettavasti liian moni lapsi saa ainoastaan koulussa sen lämpimän ruuan. Eli lapsi saa yhden lämpimän ruuan päivässä ja senkin koulussa. Viikonloppuisin ei. Meidän koulussa on näin, itse siis opettajana. Meidän koulussa rehtori tietää ketä nämä lapset ovat, esim. Mä en tiedä. Joskus kattelen ruokailussa lapsia ja pohdin ketä he ovat... Ja pahaa tekee kun jotkut jättävät paljon ruokaa. Opettakaa hyvät äidit että lapsemme ottavat sen verran ruokaa mitä jaksavat syödä!,,,

Olin lapsena ihan helkkarin laiha eikä johtunut siitä, että ei olisi ollut ruokaa. Jouduin kerran testeihin opettajan aloitteesta, että kärsinkö joistain puutoksista. No, sellainen lopputulos oli, että olen rautaisessa kunnossa eikä minussa ole mitään vikaa.

Yksinkertaisesti kulutin ilmeisesti niin paljon, koska olin sunnilleen 24h liikkeessä, että ei paljon ylimääräistä ollut kropassa. Harrastin montaa eri urheilua jne.

Sehän on ihan tutkimuksilla todettu juttu, että koululaiset tulevat viikonlopun jäljiltä nälkäisinä kouluun (maanantaisin kouluruan menekki parempi)! Ja samaan aikaan puhutaan, kun kouluruoka ei maistu?

Alkuperäinen kirjoittaja Täh;23178216:
Sehän on ihan tutkimuksilla todettu juttu, että koululaiset tulevat viikonlopun jäljiltä nälkäisinä kouluun (maanantaisin kouluruan menekki parempi)! Ja samaan aikaan puhutaan, kun kouluruoka ei maistu?

tää väestönosa on onneksi vielä aika pieni, jotka eivät viikonloppuna tai koulupäivän jälkeen saa enää ruokaa. Meillä syödään viikonloppunakin 2 lämmintä ruokaa+ aamupala ja iltapala.
Tänäänkin oli lounaalla lihapullat ( itse tehtyjä) ja tagliatelle-pastaa, päivällisellä syötiin verilettuja, pottuja ja kananmunakastiketta

No kyllähän tuo kuulostaa hiukan oudolta, ja opettaja on syystäkin huolissaan. Siis tuo asenne on outo, että jos ei kerran ruoka maistu, niin olkoon viikonlopun sitten nälissään. Miten se kouluruoka sitten maistuu, tuskin siellä mitään ihme herkkuja on.

Hmmm... jos koulussa kuitenkin menevät liki kaikki ruoat niin oisko se kotiruoka vaan jokseenkin pahaa?

Ei se muuten ole mikään ihme että koulussa kelpaa ruoka ja kotona nirsoillaan. Näin meilläkin. Lapsi syö päiväkodissa saalatit, kiisselit, hedelmät ym kaikki ja pyytää kuulemma usein lisääkin. kotona nirsoillaan kasviksille ja syödään vain muutamaa ruokaa... Vaikka miten on aina ollut monipuolista! kyllä se vaikuttaa paljon, "kun kaikki muutkin lapset syö, sitä koulun ruokaa" Se on se ryhmän paine!

Ei se muuten ole mikään ihme että koulussa kelpaa ruoka ja kotona nirsoillaan. Näin meilläkin. Lapsi syö päiväkodissa saalatit, kiisselit, hedelmät ym kaikki ja pyytää kuulemma usein lisääkin. kotona nirsoillaan kasviksille ja syödään vain muutamaa ruokaa... Vaikka miten on aina ollut monipuolista! kyllä se vaikuttaa paljon, "kun kaikki muutkin lapset syö, sitä koulun ruokaa" Se on se ryhmän paine!

ainakin yläastella on kylä sellaista että katsotaan pitkään jos syö, jopa pojat nirsoilevat ja syövät koulussa vähän, käyvät sit välitunnilla ostamassa karkkia ym herkkuja. meidän poika ihmettelee kovasti tätä tapaa hän itse HALUAA syödä koulussa ja syökin isot annokset ,koska urheilee. Hän on todella laiha poika.

Yhteistyössä