V
"vieras"
Vieras
Tilanne on siis sellainen että lapsi asuu vuoroviikoin minun ja isänsä luona, on isänsä luona kirjoilla. Viime aikoina musta on alkanut tuntua siltä että siellä isän luona ei ole kaikki ihan ok... Lapsi on hieman haluton menemään sinne ja muutenkin vaistoan jotain ikävää. En tokikaan ole lapselle epäilystäni sanonut enkä mitenkään yritä tuota tilannetta edesauttaa. Ihanteellistahan se olisi jos lapsi viihtyisi isänsäkin luona hyvin.
Sen verran olen saanut selvitettyä että 12-vuotiaalla on oikeus kieltäytyä tapaamissopimuksen mukaisesta etävanhemman tapaamisesta. Mutta mitenkäs sitten jos lapsi haluaisikin olla etävanhemman luona eli kieltäytyä lähivanhemman tapaamisesta? Haluaisin vaan varmuuden vuoksi selvittää nämä "lakipykälät" näistä aiheista jotta tietäisin ne tarvittaessa.
Sen verran olen saanut selvitettyä että 12-vuotiaalla on oikeus kieltäytyä tapaamissopimuksen mukaisesta etävanhemman tapaamisesta. Mutta mitenkäs sitten jos lapsi haluaisikin olla etävanhemman luona eli kieltäytyä lähivanhemman tapaamisesta? Haluaisin vaan varmuuden vuoksi selvittää nämä "lakipykälät" näistä aiheista jotta tietäisin ne tarvittaessa.