Lapsen nukuttamisesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Auttakaa minua, miten kannattaisi tehdä tämän asian kanssa.
Meillä on 2 lasta 5 ja 3 vuotiaat ja nukkuvat samassa huoneessa (tai ainakin pitäisi) mutta tilanne on se että aikasemmin nukahtivatkin, mutta nyt on mennyt kikatukseksi koko homma joten pienempi on otettu sohvalle ja on nukahtanut siihen. Kannettu siitä sitten omaan sänkyyn, mutta sitten kun me mennään nukkuun ei mene puoltatuntiakaan kun kipittää meidän sänkyyn ja perässä tulee usein myös isompi.

Miten te olette ratkaisseet asian?
Nyt olisi 2 viikkoa aikaa saada uunet kuntoon :) tai ainakin hyvälle alulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Arwen:
Ensin pienempi yksin nukkumaan ja sitten isompi perässä kun toinen jo nukkuu?

Tätä olen miettiny, mutta pienempi on se joka nukahtaa yleensä myöhemmin ja jos taas tekisi toisinpäin niin en tiedä saako isompi siinä nukuttua kun alottaa unikoulun pienemmän kanssa.
Mutta kai tuotakin voisi kokeilla että pienempi ensin nukkuun.

Ton takia meidän piti hankkia asunto jossa on molemmille mukuloille omat huoneet. Rasittavaa, kuei saa niitä nukkumaan, ni ei jää illalla kahdenkeskistä aikaa.

Samaan aikaan vaan, tuo on nyt vaan joku vaihe joka menee ajan kanssa ohi.

Tai jos ovat kilpailuhenkisiä heitä ilmaan kilpailu siitä kumpi on pidempään hiljaa.. Tämänkin vinkin olen täältä aiemmin bongannut ja siihen loppui meillä iltakikatukset/höpötykset/toisten naurattamiset.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
En osaa auttaa, kun meillä vastaavanikäiset nukahtaa ajan kanssa. Joutuu kyllä muutaman kerran käydä sanomassa, et "päät tyynyyn, hyvää yötä"

Nukahtavat samaan huoneeseen ihan rauhassa? Olen kyllä kateellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:

Tai jos ovat kilpailuhenkisiä heitä ilmaan kilpailu siitä kumpi on pidempään hiljaa.. Tämänkin vinkin olen täältä aiemmin bongannut ja siihen loppui meillä iltakikatukset/höpötykset/toisten naurattamiset.

En usko että meillä toimii tuo, mutta voihan sitäkin kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:

En usko että meillä toimii tuo, mutta voihan sitäkin kokeilla.

En mäkään uskonut ennenkuin kokeilin =)

Nostanpa vielä.
Mitä teette kun lapset kömpii teidän sänkyyn huudon kanssa, passitatteko omaan sänkyyn vai otatteko viereen?
Meillä siis lähes joka yö vieressä kun tulevat jossain vaiheessa, olisi kiva nukkua joskus ilmankin, mutta ei ole raaskinut passittaa omaan sänkyyn.

Yhteistyössä