lapsen nukkumisasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli25
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä ajattelen tästä asiasta niin, että jos lapsi herää yöllä ja hänellä on tunne, että pitää päästä vanhempien lähelle nukkumaan, niin silloin hänet päästetään viereen nukkumaan. Kyllä se aikanaan loppuu, loppui meilläkin.

• Tykkää
Reactions: Äitikissa
Meidän 2v tulee (=otetaan kun ei muuten rauhotu) joka yö jossain vaiheessa meiän väliin. Nyt olis puolisen vuotta aikaa oppia nukkumaan a) heräilemättä b)omassa sängyssä. Puolen vuoden päästä (suunnilleen) syntyy toinen vauva,enkä halua tilannetta jossa molemmat nukkuu meiän sängyssä.. Ei se voi turvallistakaan olla että vauva ja taapero nukkuu samassa sängyssä,vierekkäin..

Helpommalla pääset kun annat ajan kulua ja annat lapsen tulla viereen silloin kun hän sitä tarvitsee. Nimimerkillä kokemusta. Esikoinen oli aikamoinen yövalvottelija, mutta pikku hiljaa hän rupesi pysymään omassa sängyssään. Nyt viisi vuotias ja tulee edelleen viereeni jos kipeänä tai yöllä pelottaa. Harvoin mutta helpompi niin kuin taistella väkisin omaan sänkyynsä jos lasta esim pelottaa. Pikku veli on aina nukkunut omassa sängyssään hyvin tyytyväisenä, ei mitään hinkuja viereen yöllä. Eli lapset on erilaisia, ja aika parantaa... :)

Bukkuuhan ne kun opettaa nukkumaan vauvasta sakka. *Sivuvaunussa' (täältä opittu sana) meillä ihan pienenä yöryöttöjen ajan. Aikaisin lopettaneet yösyönnin ja noin vuoteiseksi samassa huoneessa ja sitten omaan huoneeseen. Hyväunisia olleet toki.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitikissa;24857693:
Miksi lapsi ei saa tulla viereen?:) En kysele pahalla, vaan uteliaisuudesta vaan.

No minä en ainakaan saa nukuttua, kun lapsi tulee viereen. Vauva-aikana vielä meni, mutta nyt on jätkällä kokoa ja potkuissa voimaa, etten oikein pysty itse nukkumaan. Lisäksi pyörii unissaan ja pelkään joka liikahduksella, että putoaa sängystä. Minä siis kömmin itse vierassänkyyn, kun poika tulee meidän sänkyymme. :D

• Tykkää
Reactions: äityli25

Yhteistyössä