Lapsen nimestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jade
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jade

Vieras
Olemme miettineet tulevalle taaperollemme muutamia nimiehdotuksia. Näistä kyseenalaistettiin meille mieleisin nimi. Minulle ilmoitettiin, että tyttöä tullaan varmasti kiusaamaan tulevaisuudessa jos hän saa nimen Alexia, on kuulemma liian lähellä Alex-nimeä. Onhan Alexia harvinainen nimi, mutta omasta mielstäni tuskin kiusaamisen arvoinen kuitenkaan. En tietysti halua antaa lapselleni sellaista nimeä josta hän voisi joskus joutua kärsimään tulevaisuudessa. Omasta mielestäni Alexia on erittäin kaunis nimi ja siksi tarvitsenkin hieman selvennystä siihen, että olenko itse hakuteillä nimen suhteen vai onko omalla äidilläni liian vahva näkemys asiaan ;)....

Mitä mieltä olette Alexia nimestä tytölle. Kirjoittakaa rohkeasti ja ehdottakaa vaihtoehtoja, jos keksitte/tiedätte joitain muita mielenkiintoisia nimiä.

Älä vaan ala keskustelemaan äitien ja anoppien kanssa lapsenne nimesstä. Päättäkää se isän kanssa kanhdestaan. Alexia kuulostaa tosi kauniille ja on selvästi tytön nimi. Lapset on raakoja ja jos ne haluaa kiusata, ne keksii kiusan aiheen mistä vain.
Me olemme myös päättäneetz tulevalle taaperolle nimen, kylläkin hyvin erikoisen, mutta luulen keskuuteemme syntyvän ihmisen olevan vahva kantamaan nimeä. Ei ihminen varmaan niin kauheasti nimestä kärsi... ja jos on kärsiäkseen, etsii sitten kärsimyksen mistä tahansa.
Olkaa rohkeita ja antakaa rakkaalle lapsellenne juuri se kaunis nimi mistä itse pidätte!
Hauskaa odotusta!

Alexia on nätti nimi, eikä mielestäni yhtään poikamainen; onhan lopussa ""-ia"". Samalla logiikalla voisi väittää, että Daniela on poikamainen...

Valitkaa vain itseänne miellyttävä nimi, älkääkä välittäkö muiden mielipiteistä. Enkä muutenkaan usko, että kukaan miettii toisen nimeä kovinkaan pitkälle sen kuullessaan, eniten nimeä analysoidaan varmasti kun sitä mietitään ja kun se on päätetty, niin kaikki tottuvat siihen.

Yhteistyössä