Lapsen nesteiden juonti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mmm

Vieras
Kuinka paljon muilla n. 10 kk ikäinen juo nesteitä päivässä? Meillä tyttö juo todella vähän.. ainakin omasta mielestäni. Maitoa on mennyt tosi vähän jo puolen vuoden iästä lähtien kun ekat hampaat alko tulemaan. Olen sitte vettä ja semmosta itse tehtyä mehua juottanu.
Maitoa menee nyt n. 200 ml ja mehua tai vettä saman verran.

Mulla myös 10 kk:n ikäinen tyttö ja tarkasta nesteensaannista mulla ei ole käsitystä, saa melkein kaikki nesteet rintamaitona... Ruokailujen yhteydessä juo ehkä 50 ml vettä. Vaippojen kastumisen ja imetyskertojen perusteella veikkaisin että n. 1-1,5 l nestettä juo päivässä.

1-1,5 litraa.. oho!
Ei taitas meillä olla toivoakaan että sais noin paljon juotettua. Sekin on vielä että kun jos yritän saada lapsen juomaan enemmän niin sitten ruoka ei meinaa maistua ja viimeksikin oksensi kun oli niin täynnä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
1-1,5 litraa.. oho!
Ei taitas meillä olla toivoakaan että sais noin paljon juotettua. Sekin on vielä että kun jos yritän saada lapsen juomaan enemmän niin sitten ruoka ei meinaa maistua ja viimeksikin oksensi kun oli niin täynnä. :(

Tää mun tyttöni viihtyy siis melkoisen usein tissillä :whistle: Ja valitettavasti erityisesti yöaikaan... Sanoisin että tuo 600-800 ml on varmasti tämänikäisille ihan riittävä määrä nestettä.

Yhteistyössä