Lapsen mustelmaherkkyydestä -onko mustelmaherkkyys ihmisillä erilainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Mietin vaan kun tää meidän kolmas, 9kk ikäinen on kova nousemaan pystyyn ja muksahteleekin sitten... niin aika usein otsaan tai poskeen tulee esim. hailee mustelma siitä mutten muistais että aiemmat lapset ois saanu mustelmia... näin pienenä... tai en vaan muista... rupesin miettii onko lapsilla mustelmaherkkyys erilainen ??? siis ihmsiten kesken, saako toiset helpommin mustelmia kun toiset???

Toki saa. Meiän esikoinen on niin kuin minä: ei tarvi kummosestikaan kopsauttaa, niin heti on mustelma tai kuhmu. Pienenä mulla oli saunassa tapana laskea jalkojen mustelmat, niitä löytyi aina reilusti toistakymmentä.. Meiän kuopus on taas niin kuin isänsä: ei tule mustelmaa sitten niin millään. Ja jos tulee, niin sitten on oikeasti lyönyt ihan hirmu kovaa. Verikoettakaan ei meinaa saada, kun pojan verisuonet on jossain niin syvällä paksun ihon alla. Minä ja esikoinen vuodetaan verta pienemmästäkin haavasta..

Mä oon itse sellainen et saan mustelmia kun vaan vähäsenkin tökkäsee vaikka sormella käsivarteen :D Meidän tyttö saa kanssa herkästi mustelmia mutta ei ihan yhtä helposti kuin mä :)

Mä oon kanssa tosi mustelmaherkkä. Vitsailenkin aina miehelle että mua ei kannata pätkiä turpaan, siitä saisi niin ison jutun lääkärillä aikaiseksi. :D Äitini saa mustelmia vielä herkemmin.

Naisilla on yleensä herkempi mustelmataipumus kuin miehillä ja samoin alhainen verenpaine auttaa mustelmien synnyssä.

Erityisesti muuten ärsyttää se, että pidän kovasti kaulan suukottelusta ja näykkimisestä, mutta siitä on sitten äkkiä kunnon fritsu tuloksena. Eikä siis kyse mistään fritsun imemisestä, vaan samanlaisia jälkiä vaan tulee aivan vahingossa!