Lapsen musiikkimaku :)

Poika täyttää maaliskuussa 4 v ja on ihan Dingo fani =) Lemppareita on sata rohkeaa laivaa, Hämähäkkimies ja Kunniankentät. Kunniankentistä kertosäe menee tosta vaan :LOL: . Poika tossa kysy, että mitä tarkottaa kunnian kentät. Siinä olikin äiteellä selittämistä,, Titinalle on kuulemma vauvojen musaa :LOL: Autossa on Dingon levy, että kai poika on sit jotenkin aivopesty..

vieras
Ja jos poika olisi kuunnellut vain sitä titinallea, olisi se sitä lempparia nyt eikä dingoista tietoakaan. Ap itse ei ole tietenkään dingo-fani joka kuunteluttaa lapsilla vanhoja suosikkejaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja jos poika olisi kuunnellut vain sitä titinallea, olisi se sitä lempparia nyt eikä dingoista tietoakaan. Ap itse ei ole tietenkään dingo-fani joka kuunteluttaa lapsilla vanhoja suosikkejaan?
Meillä on monta sataa levyä, mistä tyttö on IHAN ITSE valinnu suosikeikseen mm. Irinan, Indican ja Maria Lundin. Meillä soitetaan (kuunnellaan ) musiikkia laidasta laitaan, eikä tyttö ole hirveesti innostunu esim. mun suosikeista.

juu
Meillä 4v ja 2v kuuntelevat Fröbelin palikoita ja muitakin lasten levyjä. Siinä sivussa menee sitte äitin suosikki Lauri Tähkä& Elonkerjuu, Pitkät pellot ja Kimpale kultaa kertsit tulee hienosti :)

Pienenmpänä poika katteli dvd-levyiltä titiä ja käytiin titiä kattomassakin ikaalisissa, mutta se ei kyllä enää nappaa. Ja juu, tykkäään Dingosta. Vanhasta sellasesta.

Jos mä joskus saan lapsen, mun lapseni ei tasan tarkkaan kuuntele mitään Lenni Lokinpoikasta tai Titi-nallea tai muuta vastaavaa scheissea. :x Sellasia levyjä ei mun talouteeni tule.

Jotain vanhojen lastenlevyjen (vinyylien) CD-painoksia saatan ehkä harkita ostavani, mutta muuten lapsi kuuntelee sitä mitä äitinsäkin: Joveja, HIMiä, Springsteeniä ja sen semmosta. B)

vieras
meillä lapset kuuntelee sujuvasti pmmp:tä, nightwishiä ja iron maidenia. kaksi jälkimmäistä on peräisin isin ja äitin musavalikoimista, mutta toi pmmp on kyllä tarttunut ihan radiosta ja telkkarista ja vasta sen pohjalta tytöt on alkaneet mankua levyjä kotiin. ei varsinaisesti mun lempimusaa, mutta suostun kuuntelemaan sitä esim. automatkoilla kunhan takapenkkin pysyy hiljaisen tyytyväisenä.

Meidän 3v:n rakkain biisi on Timo Rautiaisen Outolintu, jonka osaa melkein ulkoa (muutama sana jääny epäselväksi). Autossa kuunneltu joskus Rautiaisen levyä niin sitä sitten on opittu mankumaan :LOL: muutama omakin lastenlevy on, ja pikkuneiti on enemmän sen sortin tanssahtelija, mut poitsu kaipaa jytkettä ja jyminää.

Mitäs sitten, vaikka olisikin? Mitä vikaa siinä muka on, että lapset kuuntelee samaa musaa kuin aikuiset?

Oikeesti, miksi lasten pitäisi kuunnella ns. lastenmusiikkia? Sellastakin, jonka kuuleminen saa vanhemmat lähes oksennuksen partaalle? :x

toinen vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Evenstar:
Mitäs sitten, vaikka olisikin? Mitä vikaa siinä muka on, että lapset kuuntelee samaa musaa kuin aikuiset?

Oikeesti, miksi lasten pitäisi kuunnella ns. lastenmusiikkia? Sellastakin, jonka kuuleminen saa vanhemmat lähes oksennuksen partaalle? :x
no tottakai pienet lapset heijastaa vanhempiensa kuuntelutottumuksia, niinhän se vaan menee. kyllä ne sit viimeistään kouluiässä löytää ne omat suosikkinsa ja yleensä vielä jotain täysin muuta kuin mitä vanhemmat kuuntelee. että meilläkin, kahden hevarivanhemman perheessä raikaa vielä ennen pitkää latinopoppi ja lauri tähkä... :x :x onneks ei sentään ihan vielä. :)

vieras

....saa vanhemmat lähes oksennuksen partaalle.

Lapsihan sitä kuuntelee... sanoitukset ovat yleensä hieman paremmin lapselle sopivia kuin "aikuisten" kappaleet.

Lapsihan sitä kuuntelee... sanoitukset ovat yleensä hieman paremmin lapselle sopivia kuin "aikuisten" kappaleet.
Öö, meinaatko että lapsi jätetään yksin kotiin kuuntelemaan musiikkia? Että vanhemmat pakenee ulos siksi aikaa, että lapsi saa kuunnella lastenmusiikkia? Kyllä ne aikuisestkin väistämättä kuulee sitä samaa musiikkia, jota lapset kuuntelee.

Ja mitä väliä on sanoitusten sisällöllä, jos musiikki on englanninkielistä? Jos siis ei ihan "you f**king motherf**ker" -linjalle mennä.

Toisaalta, vaikka musiikki olisi suomenkielistäkin, niin kyllä sitä silti voi lapset kuunnella, vaikka sanoitukset aikuisten aiheissa liikkuiskin. Toki järkeä voi ja kannattaa käyttää siinäkin asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja kati1974:
Poika täyttää maaliskuussa 4 v ja on ihan Dingo fani =) Lemppareita on sata rohkeaa laivaa, Hämähäkkimies ja Kunniankentät. Kunniankentistä kertosäe menee tosta vaan :LOL: . Poika tossa kysy, että mitä tarkottaa kunnian kentät. Siinä olikin äiteellä selittämistä,, Titinalle on kuulemma vauvojen musaa :LOL: Autossa on Dingon levy, että kai poika on sit jotenkin aivopesty..
mie olin kans pienenä kova dingo-fani... ihan siis taaperosta asti. mie diggasin nahkatakkista tyttöä ja kirjoitan-biisiä

mei poika kuuntelee musiikkia laidasta laitaan... tykkää lastenlauluista ja sit lordista, oon soittanu hänelle ihan pienestä pitäen heviä, virsiä, klassista, poppia yms yms... nyt kuunnellaan tina turneria. juicea on kuunnellu myös ja osaa eesti- biisin sanat... paitsi et sano sitä perkeleesti kun ei saa kiroilla. :D

Tyttömme nyt 4 v 7 kk on kuunnellut kaikenlaista musiikkia, lastenlauluja ja mitä nyt meillä on cd-levyillä sekä radiosta kuunnellaan joskus jotain tanssimusaa ! Hänen suosikkejaan ovat tällä hetkellä rap/disco/lattarimusa sekä Teräsbetoni, vaikka me vanhemmat emme kuuntele sellaista musaa muuta kuin radiosta !! Telkasta katsomme melkein kaikki musa- ja tanssiohjelmat, mitä vaan tulee. Myös virsiä (mummon kanssa) ja joululauluja laulaa mielellään ja muskarissa yritämme käydä kerran viikossa. Soittimia on jotain kotonakin, niitä tykkää pimputella ja komentaa meitä vanhempia myös mukaan bändiin soittamaan !

Meidän 4v laulaa singstarissa ihan onnessaan yön rakkaus on lumivalkoista ja muutamaa muutakin kappaletta,osaa jo pitkät pätkät monesta laulusta. :D Mutta ihan yhtälailla tykkää myös Tuttiritarista.

Kyllä meilä mennään vielä sillä linjalla että lapsille lastenmusiikkia. Soihan tuota omaan makuunkin sopivaa mutta yleensä saan kuunnella sitä sit yksinäni. Lapset vaan tykkää enemmän niistä lapsille suunnatuista. En mä rupeis kyllä mitää heviä soitattamaan lapselle enkä trancea.

Kyllä se tykkää noista lastenlauluista eniten :) PMMP:n Puuhevonen, Parhaat Lastenlaulut ja Vaukirjasta tullut Tuutulauluja levyt on suosikkeja. Poika on 1v.

Kuuntelen aina autossa musiikkia ja raskausaikana palautetta vatsanahan kautta tuli Children of Bodomista, Metallicasta ja Finntrollista :D Luulin, että tykkää, kun kävi riehumaan, mutta taisi kuitenkin olla ilmoitus p*skasta musiikista...

Yhteistyössä