lapsen kummit saivat taas minut *piip*...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miu Mau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miu Mau

Aktiivinen jäsen
08.07.2005
3 089
-1
36
eli kyse on synttäreistä.

kutsuin tänä vuonna vieraat jo ennätys ajoissa (viisi vkoa aikaisemmin,kun tarkoitus juhlia) synttäreille,kun tytön kummeilla on tapana olla vilkkaita liikkeissään. heille tuo kyseinen vkl sopi hyvin ja päätin sitten pitää neidin synttärit silloin,kun kerta kummeillekin tuo päivä sopi vallan mainiosti.
eilen sitten soittelin muuten vain kuulumisia ja siinä sitten samalla kuulin,että eivät tulekaan paikalle silloin,kun synttäreitä olis tarkoitus juhlia. perheen äiti menee töihin mielummin. hän on hoitovapaalla ja tekee silloin tällöin keikkahommia hoitoalalla. olin aivan äimänä,että tämä tapahtui jälleen. he ovat olleet paikalla synttäreillä kerran vai kaksi. joista toisella kerralla jättivät omat lapset kotiin. en mitenkään käsitä,että miksi hän ei olisi voinut mennä sinne töihin joku toinen vkl?? :headwall:

sanoin sitten tytölle,että kummit eivät tulekaan synttäreille. pettymys oli suuri. tyttö tuumasi,että sitten juhlat voi perua,kun kummit eivät kaikki tule paikalle. olin tuossa taannoin kysynyt tytöltä,että ketä hän edes haluaa pyytää synttäreille. listalle oli ainoastaan kaksi kummi-perhettä ja yksi ystäväperhe. ja näistä siis kaksi tulee paikalle. täytyy olla tyytyväinen edes heihin.

jotenkin vaan harmittaa lapsen puolesta. tämä kummiperhe asuu hieman kauempana,mutta matka ei koskaan ole ollut este vierailuille. käymme toistemme luona useasti vuoden aikana. itselläni ei ole autoa,mutta junalla me ollaan paineltu nelisen tuntia heidän luokse. lapselle kuitenkin synttärit ovat iso juttu,niin miksi silloin ei voi tulla vierailulle myös?
ei käsitä ei :headwall:

toisaalta on ikävä ruveta kostamaan,mutta empä taida itsekään enään viitsiä vaivautua menemään kummilapseni synttäreille siihen perheeseen. tiedän...maailman typerintä on alkaa tekemään samoin... vai mitä?
laitoin kummitädille viestin, mitä tyttö tuumasi,kun eivät tule... vastaus oli:"voi sitä "liisaa". sano,että tulemme joku toinen kerta käymään =)"
tällä hetkellä musta tuntuu,että vuoden päästä en heitä edes muista kutsua,kun eivät kuitenkaan saavu paikalle.

kiitos,kun sain purkautua :xmas:

Jospa tälle kummille on tärkeä myös oma taloudellinen tilanne ja tekee töitä silloin ku n iitä on... ja varsinki kun on keikka töistä kyse niin mielellään varmaan ottaa työt vastaan sillon ku niitä on... Onhan se harmi etteivät synttäri ju7hlille pääse, mutta jostyulevat joko seuraavana vkoloppuna tai edellisenä.. kai joku toinen päivä teillekin sopii juoda synttäri kahvit?

Tiedän tunteen. Meidän poika on nähnyt kumminsa viimeksi hmm... 1,5 vuotta sitten, kun pikkuveli syntyi. Pojan viime synttäreille eivät päässeet, vaikka heiltä olin myös ekana kysynyt, kun mietin juhlien päivämäärää. Sitten tuli edellisenä iltana peruutusviesti. Kutsuin heidät muuten vain kylään niin peruivat senkin kolme kertaa, aina joku mukahyväsyy... Ihan sama, en viitsi pitää itse enää aktiivisesti yhteyttä. Viimeksi kummi hössötti, että joululomalla täytyy kyl tavata. No laitoin viestiä, että nähdään koska vain, me ollaan aina kotona. Eipä oo vielä ehtineet tavata...

Onneksi poikani on vasta 3,5v eikä ymmärrä kummiuden päälle. No kuinkas voisi ymmärtää, kun on kummejaan nähnyt yhteensä 4 kertaa.

Olen pettynyt kummivalintaani, todella.

Toi on niin kurjaa,lapselle se on tärkeä päivä.Meillä tein päätöksen ettei me vietetä syntymäpäiviä ollenkaan vieraiden kanssa,vain oman perheen,kun ei koskaan kummeille eikä isovanhemmille sopinut.
Ei ole kohtuuton vaatimus että kummilapsen tai lapsenlapsen syntymäpäivänä vaivautuisi paikalle saapumaan.

Todella odotan sitä päivää, että esikoisen kummi kiinnostuu uudestaan kummilapsestaan... Mitään muuta en kummeilta halua kuin muistamista ja kiinnostusta kummilapseen, ei edes välttämättä lahjoja. Kummi kyllä tiesi tämän suostuessaan, mutta nyt reilu 4-vuotiaasen pidetään yhteyttä vain jouluna ja synttäreinä, lahjoin! Onneksi toinen kummitäti "elää arjessa mukana". Seuraavaksi annamme kummille lahjaksi puheaikaa....

Tuo just inhottaa synttäreissä että ei tullakkaan.. Sitä oottaa ja laittaa syömistä, sitten tulee vaan muutama. Tai on sovittu että lauantai on juhla pv niin vieraita tulee perjantaista seuraavaan viikkoon.. Yritä siinä pitää jonkin sortin tarjottavaa joka vieraalle kaapissa varalla. Ja lapsethan pettyy koska lasten juhlahan se on.

Kumma juttu tuo Kummius?

Ite en kuulu kirkkoon, mutta siviili kummeja on kahdella vanhimmalla yhteensä 5, joista 3 kanssa ollaan yhteyksissä. Yksi kummi ei jostain syystä pidä mitään yhetyttä, vaikka me olemme. Toinen ei taida kyllä muistaa edes vaihataa vaippoja omallekkaan lapselle, niin en kait voi olettaa hänen muistavan kummilastaansakaan, vaikka me rakastamme heidän lapsiaan todella kovasti ja muistamme usein.

Mutta elämän tilanteet kait muuttuvat. Itseäni harmittaa kun en voi olla "oikea" kummi kellekkään. Mutta eihän se välittäminen vaadi kirjallista lappua.

Erään tuttavani lapsi halusi vaihataa kumminsa, ja se onnistui. Alkuperäinen kummi ei enää ollut missään tekemisissä, mutta tyttö kysyi tuttuansa kummiksi joka kovasti siitä pitikin.

Mieheni ei myöskään pidä yhteyttä kummilapsiinsa. Ei vaan muista, eivaan tahdo, ei vaan viitsi....en ole sitten ottanut sitä ongelmakseni kunen edes ole tavannut kummilasia tai perheitä. Ja nyt suostui puolituttunsa lapsen kumminki. *huokaus*

Ehkä otan vain tämmän kummi-asian liian vakavasti?

Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
Jospa tälle kummille on tärkeä myös oma taloudellinen tilanne ja tekee töitä silloin ku n iitä on... ja varsinki kun on keikka töistä kyse niin mielellään varmaan ottaa työt vastaan sillon ku niitä on... Onhan se harmi etteivät synttäri ju7hlille pääse, mutta jostyulevat joko seuraavana vkoloppuna tai edellisenä.. kai joku toinen päivä teillekin sopii juoda synttäri kahvit?

hoitoalalla on keikkatöitä tarjolla joka päivällä ja tuplavuoroja,jos haluaa tehdä. eli olisi voinut tehdä ne työt vasta seuraavana vkl.na,jos taloudellinen ahdinko olisi.
järjestän koiran hoitoon jo tuona vkl:na,että tuo karvakuono ei ole kahvipöydän vieressä kerjuulla koko aikaa. (kasvatettu on sitäkin olemaan kerjäämättä,mutta rodultaan perso ruuan perään)
ja kyseisen perheen lapset pelkäävät koiraa,joten koiran olisi jälleen lähdettävä hoitoon silloin,kun he suvaitsevat saapumaan paikalle. ei käy minulle, en yksin kertaisesti kehtaa koko ajan vanhempiani vaivata kyseisellä asialla. hoitavat koiraa muutenkin noiden kyläily reissujen aikana. siis jos me mennään heille tai he tulevat meille.
me siis pidämme yhteyttä viikottain ja nähdään ainakin kuudesti vuoden aikana. heille vaan on ylivoimaisen vaikeaa saapua paikalle silloin,kun on lapselle tärkeä päivä... ne syntymäpäiväjuhlat, joita juhlitaan vain kerran vuodessa :(

Minä en pidä lapsille enää isompia syntymäpäiviä juuri siitä syystä, että vaikka laitan kutsut kaksi kuukautta etukäteen niin kukaan ei viitsi vaivautua ilmoittamaan tuleeko vai ei ja sitten edellisenä päivänä moni ilmoittaa että ei tule! Minulla siinä vaiheessa tyyliin kaksi isoa voileipäkakkua ja kakkuja jne. kiva niitä sitten miehen kanssa syödä kun vieraat ilmoittavat tulevansa seuraavana tai sitä seuraavana viikonloppuna. Eli minulla menee kuukausi lapsen synttäreitä viettäen ja kestittäen! En enää ryhdy tuollaiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ff:
kai ne kummit voijoku toinen päivä vaik samal viikolla tulla??

välissä on useampi sata kilometriä. eli ei voida vaan poiketa toiselle kahville.
ja tuossa edellisessä viestissä kävi jo ilmi,että heidän tulonsa vaatii aikamoisia järjestelyjä. lapset pelkäävät koiraa ja matkan takia on pakko jäädä yöksi (monesti jopa useaksi yöksi) ja olen aina järjestänyt tuon meidän rontin porukoille hoitoon siksi aikaa. ei kuitenkaan ole kiva heitäkään aina vaivata.

ehkä teen tästä vaan liian ison ongelman,mutta näin siis käynyt jo useiden synttäreiden kohdalla. kerran jopa matkasivat saman matkan pohjoiseen toisen kummilapsen luokse lomalle,kun meidän neidillä oli synttärit. miksi eivät tulleet juhliin??

Sori, mutta mun mielestä on kohtuutonta vaatia tulemaan syntymäpäiville, jos matkaa on 4 tuntia! Se on hurjan pitkä aika muutaman tunnin vierailusta. Miksi ihmeessä olette ottaneet noin kaukaisia kummeja, koska eiköhän ole itsestään selvää ettei noin kaukaa viitsi kaikkiin kissanristiäisiin kulkea...

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä en pidä lapsille enää isompia syntymäpäiviä juuri siitä syystä, että vaikka laitan kutsut kaksi kuukautta etukäteen niin kukaan ei viitsi vaivautua ilmoittamaan tuleeko vai ei ja sitten edellisenä päivänä moni ilmoittaa että ei tule! Minulla siinä vaiheessa tyyliin kaksi isoa voileipäkakkua ja kakkuja jne. kiva niitä sitten miehen kanssa syödä kun vieraat ilmoittavat tulevansa seuraavana tai sitä seuraavana viikonloppuna. Eli minulla menee kuukausi lapsen synttäreitä viettäen ja kestittäen! En enää ryhdy tuollaiseen.

joo,sen minäkin olen päättänyt,että yhtenä vkl:na juhlitaan synttäreitä ja mielummin yhden päivän aikana. joko la tai su. en keittele ja leivo jokaiselle erikseen.
ja onhan meillä lastenkutsut sitten viikolla muutamalle lapselle päiväkodista ja naapurista. mutta niihin ei aikuisia kutsuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Sori, mutta mun mielestä on kohtuutonta vaatia tulemaan syntymäpäiville, jos matkaa on 4 tuntia! Se on hurjan pitkä aika muutaman tunnin vierailusta. Miksi ihmeessä olette ottaneet noin kaukaisia kummeja, koska eiköhän ole itsestään selvää ettei noin kaukaa viitsi kaikkiin kissanristiäisiin kulkea...

asuivat silloin melkein naapurissa. ja heidän piti tulla meille koko vkl:si. perjantaista sunnuntaihin

Ylipäätään en kestä ihmisiä, jotka lupaavat tulla ja sitten peruuttavat viime tipassa.

Asiat sovitaan kerran ja sovitut asiat pidetään! En todellakaan käsitä kuinka se voi aikuiselle ihmiselle olla niin vaikeaa.

Minä en enää kutsu lapsen synttäreille niitä, jotka eivät kumminkaan tule. Ja jos saan heidät muuten kutsuttua, niin lapsille en puhu mitään ennen kuin ovikello soi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Kummiudesta saa myös kieltäytyä, jos kummeista tuntuu vaikealta saapua lapsen synttäreille tuo 4 tuntia.
Ja mun mielestä kummilapsen synttärit ei ole "kaikkiin kissanristiäisiin...". Se on tärkeä tilaisuus lapselle ja ymmärrän todella hyvin ap:n pahanmielen ja lapsen surun.

ihanhan tuo vois olla kuin juttu minusta..ajattelemattomuuttani kummiksi suostuin.. eivät edes kutsu enää synttäreille, tietävät etten ota kummiutta niin vakavasti muutenkaan. enkä odota kyllä omien lapsienikaan kummeilta yhtään mitään. musta toi on ihan yli mainostettua koko kummius. mä en käsitä miks pitää olla kummeja.. voisha nimen antaa ilman niitäkin. saisvat muuttaa sitäkin lakia.

Mä kun aikanaan lakkasin kutsumasta kokonaan ja kummit sitten kysyi että eikö syntymäpäiviä pidetä lainkaan tänävuonna niin vastasin että en viitsi kunnei kenellekkään koskaan sovi ja että kummit ja isovanhemmat tietää kyllä minä päivänä on lapsen syntymäpäivä että sinä päivänä on kakkukahvit tarjolla että sopii poiketa mikäli kiinnostaa.Vain yhden lapsen kummisetä tulee aina silloin kutsumatta.

niin ja kiitos teille,jotka ymmärtävät tilanteen.
teille kaikille :hug: myös.

itse olen aina järjestänyt töistä vapaata ja ollaan matkustettu junalla heidän lasten synttäreille. keskimmäinen heistä on kummityttöni ja minä lupasin silloin olla kummilapseni lähellä hänen tärkeinä päivinä,kun ryhdyin kummiksi. ja näin toimin myös muiden kummilasteni kohdalla.
ehkä sitten on ruvettava samoille linjoille heidän tapansa mukaan. kumpa siihen olisi sydäntä :ashamed:

minun lapseni kummit asuvat kaikki kauempana joten en oleta et pääsevät aina synttäreille. pojan kummisetä on harvoin paikalla sinä päivänä kun juhlitaan, mut tulee sit myöhemmin mikä sopii meille ihan hyvin. niitä vieraita on muutenkin juhlapäivälle vaikkei kummi pääsisikään. itsekään en jo matkan vuoksi käy aina kummityttöni luona hänen juhlapäivänään mut muistan häntä kyllä muuten ja hän tulee kuukautta syntymäpäiviensä jälkeen minulle usein puoleksi viikoksi kyläilemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Miu Mau:
niin ja kiitos teille,jotka ymmärtävät tilanteen.
teille kaikille :hug: myös.

itse olen aina järjestänyt töistä vapaata ja ollaan matkustettu junalla heidän lasten synttäreille. keskimmäinen heistä on kummityttöni ja minä lupasin silloin olla kummilapseni lähellä hänen tärkeinä päivinä,kun ryhdyin kummiksi. ja näin toimin myös muiden kummilasteni kohdalla.
ehkä sitten on ruvettava samoille linjoille heidän tapansa mukaan. kumpa siihen olisi sydäntä :ashamed:

Mä varmaan kolauttaisin niitä kummeja just sillain, etten menis ollenkaan heidän lapsen syndeille ( kummilapsesi ). Ottas niin päähän tollanen.... :o

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Mä kun aikanaan lakkasin kutsumasta kokonaan ja kummit sitten kysyi että eikö syntymäpäiviä pidetä lainkaan tänävuonna niin vastasin että en viitsi kunnei kenellekkään koskaan sovi ja että kummit ja isovanhemmat tietää kyllä minä päivänä on lapsen syntymäpäivä että sinä päivänä on kakkukahvit tarjolla että sopii poiketa mikäli kiinnostaa.Vain yhden lapsen kummisetä tulee aina silloin kutsumatta.

kiitos vinkistä!!

pojan kummisedälle nostan hattua! hän myös kauempaa,kolmen lapsen isänä on pakannut perheensä joka vuosi autoon ja huristanut synttäreille.
eli tapaamme kerran vuodessa,soitellaan ehkä kolme kertaa vuoden aikana. tiedän,että hän on siellä jossain ja kantaa vastuun. hän näkee poikaa kuitenkin useammin,kun vierailee lasten isän luona ja silloin lapset ovat tietenkin siellä.

Yhteistyössä