Lapsen kouluun pastillirahaa

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Onko tää käytäntö muissakin kouluissa? Rupesin vaan miettiin, että eihän tommosiin voi olla PAKKO rahaa antaa?

Ja ihan hyvähän tuo on, mutta mietin vaan, että mitä jos joku kieltäytyisi sitä maksamasta. Jäisi lapsi ilman pastilleja?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä maksetaan 3,5 ?/ lapsi. Ei ole pakko maksaa ja vaikket maksa niin lapsi saa pastillin
Ahaa okei. Meillä ilmeisesti rahaa kerää koulun vanhempainyhdistys ja kyllä mä ainakin olen aina maksanut, mutta en oo tosiaan edes miettinyt, että mitä jos ei maksaisi ja kun eihän ne ketään voi tommosia ylimääräisiä pakottaa maksamaan.

vieras
Ei varmaan jäis ilman. Meidän koulussa on ruokalassa automaatti, josta saa pastillin ruokailun päätteeksi. Minun mielestä aivan loistava juttu, että koulu tarjoaa mahdollisuuden hampaidenhoitoon. Maksoin mielelläni muutaman euron tuosta.

Ois pirun noloa protestimielessä jättää maksamatta, koska ajatus on niin hyvä ja hampaita pitää hoitaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Meillä maksetaan 3,5 ?/ lapsi. Ei ole pakko maksaa ja vaikket maksa niin lapsi saa pastillin

HÖPÖ HÖPÖ hyväksi käyttäjä. Jos et vie rahaa LAPSESI HÄPEÄÄ SILMÄT PÄÄSTÄÄN tollottaessaan kun muut vetää pastillia JA SINUN LAPSESI EI SAA!!
:kieh:
=D

Mihinkään ei ole pakko viedä rahaa, vaikket keräisi luokkaretkirahastoon mitään silti on päästävä jokaisen mukaan.

Nominä olen kuitenkin maksanut koska koululla on kovin niukasti rahaa ja vanhempaintoimikunta vasta aloittelee toimintaansa.

vieras
Ei varmaan jäis ilman. Meidän koulussa on ruokalassa automaatti, josta saa pastillin ruokailun päätteeksi. Minun mielestä aivan loistava juttu, että koulu tarjoaa mahdollisuuden hampaidenhoitoon. Maksoin mielelläni muutaman euron tuosta.

Ois pirun noloa protestimielessä jättää maksamatta, koska ajatus on niin hyvä ja hampaita pitää hoitaa.
Lisäys: Miltä tuntuu muuten lapsesta, joka tietää, että hänen pastilleja ei ole maksettu? Miltä tuntuu lapsesta ottaa joka päivä silti se pastilli? Mitä se opettaa lapselle?

vieras
Kaipa se riippuu perheestä jos kaikki rahat menee elämiseen niin varmasti haluaa säästää nekin muutamat eurot, eiköhän sen voi selittää lapselle asiallisesti. Oma suhtautuminen ratkaisee.

Miltä tuntuu lapsesta joka huokaa vieraalle äidille, ettei meidän äiti koskaan osallistu mihinkään, ei edes joulujuhliin?

ap
5 euroa täällä kerätään. Minä hain sen äsken naapurilta, kun ei ikinä ole käteistä ja kivalla yhden pvän varoitusajalla aina tulee noi ja täällä korvessa ole automaatteja tai mitään mistä rahaa saisi :(

Kaipa se riippuu perheestä jos kaikki rahat menee elämiseen niin varmasti haluaa säästää nekin muutamat eurot, eiköhän sen voi selittää lapselle asiallisesti. Oma suhtautuminen ratkaisee.

Miltä tuntuu lapsesta joka huokaa vieraalle äidille, ettei meidän äiti koskaan osallistu mihinkään, ei edes joulujuhliin?

Rahat menee eläiseen???Lapsilisät on lasten kuluihin. Ei äitin ja isin ulkomaanmatkaan tai kampaajalle. 3,50? jos on niin hemmetin tiukassa niin jätä hyvä nainen ne lapset tekemättä!

nimim.Vanhempi joka juoksee joka joulujuhlan ja on vara vielä maksaa pastillitkin.

ap

Rahat menee eläiseen???Lapsilisät on lasten kuluihin. Ei äitin ja isin ulkomaanmatkaan tai kampaajalle. 3,50? jos on niin hemmetin tiukassa niin jätä hyvä nainen ne lapset tekemättä!

nimim.Vanhempi joka juoksee joka joulujuhlan ja on vara vielä maksaa pastillitkin.
Ööh eiköhän tolla elämisellä nyt tarkoitettu ihan ruokaa ja laskuja eikä suinkaan ulkomaanmatkaa tai kampaajaa...

vieras
Jos ei voi maksaa koululle pastilleja, niin voi jeesus. Ihan oikeasti. Taitaa olla periaatteellista.

"Eihän koulu voi vaatia..."

Joo ei voi mutta... Koulu ohjaa, koulu neuvoo, koulu kasvattaa. Välillä vanhempaakin.

Hah

HÖPÖ HÖPÖ hyväksi käyttäjä. Jos et vie rahaa LAPSESI HÄPEÄÄ SILMÄT PÄÄSTÄÄN tollottaessaan kun muut vetää pastillia JA SINUN LAPSESI EI SAA!!
:kieh:
:eek: No aika solmussa näytät olevan :LOL:

Keittiönoita
Koululla ei ole oikeutta kerätä rahaa mihinkään sellaiseen, mistä keräykseen osallistumaton lapsi jäisi paitsi. Eli jos kerätään pastillirahaa - mit vit se sitten onkaan - niin jokaisen oppilaan on saatava koulussa sama asia riippumatta siitä, maksoivatko vanhemmat vai eivät. Jos jossain koulussa toisin toimitaan, kannattaa viedä asia eteenpäin.

vieras

Hyvä ihme sentään, itse olen jo vuosia maksanut nuo pastillit, ollut mukana juhlissa ja kerännyt rahaa luokalle.

Yritin vain asettua jonkun toisen asemaan. Onko se sinulta jotenkin pois?

vieras
Mun puolesta lapset huostaan, jos ei ole 3,5 euroa antaa pastillirahaa. Onhan se lapsillekin helvetin turvatonta elää tuollaisessa perheessä.
Johan tuolla joku kertoi sen olevan 5 ?, mitäpä jos koululaisia olisikin vaikka 3 ja kaikille pitäisi pienituloisen kerralla antaa se 5 ? pastillirahaa.

Yhteistyössä