lapsen koulukaverit ei näköjään osaa käyttää ovikelloa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koputukselle allerginen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koputukselle allerginen

Vieras
mikä juttu tämä on, joku hienostojen hommako jotka asuu kerrostalo lähiöissä että koputellaan toisten oveen vaikka toimiva ovikello on ovessa kiinne?
Meillä on alkanut ihan työkseen nyt ramppaamaan näitä hmm ei niin toivottuja lapsia tässä ja kukaan ei osaa käyttää OVIKELLOA!?!
Olen tokaisuus sanonut nätisti kysynyt jokaiselta miksi ne koputtaa tai hakkaa meidän ovea miksi ette vaan voi käyttää ovikelloa ja olen jopa
ollut niinkin paskiainen että en ole osalle edes ovea avannut jos koputtaa, olen vaan kovaänisesti ilmaissut että jos siellä oven takana muka joku on käytä ovikelloa.
Vaan ei,koputtaminen oven takana jatkuu ja jopa lopulta käännytään pois mielummin kuin että soitetaan ovikelloa.
Mikä tää ovikello mysteeri siis on, tekeekö ovikello jotakin pahaa lastenne sormille vai mikä juttu tämä siis on?
Olen nyt lapsen kavereille tosiaan paasannut että vastaisuudessakaan en avaa ja meillä ei avaa kukaan muukaan ovea jos ei rehellisesti käytetä ovikelloa.
Joo,pienet ne on murheet mullakin mutta oikeasti, en aina edes kuule jos joku koputtelee oveen.
Jokunen kerta olen tässä luullut että tenavat vaan leikkii kotona sisällä jotain leikkiä kun naputusta/koputusta kuuluu, vaan meilläpä on oven takana muksuja jotka ei osaa sitä kirottua ovikelloa käyttää..

mä ihmettelin samaa kunnes kysyin siitä koputtelusta. Naapuruston lapset on opetettu koputtamaan oviin siksi etteivät herätä nukkuvia pikkusisaruksiaan (tai naapurin nukkuvia vauvoja/pikkulapsia)

[QUOTE="vieras";27645760]mä ihmettelin samaa kunnes kysyin siitä koputtelusta. Naapuruston lapset on opetettu koputtamaan oviin siksi etteivät herätä nukkuvia pikkusisaruksiaan (tai naapurin nukkuvia vauvoja/pikkulapsia)[/QUOTE]

oikeesti?! ei hemmetti :laugh: ei näillä kyllä ole yhdelläkään pikkuvauvoja ja kovin äänekkäästi noi jopa hakkaa sitä oea, siksihän tässä kiukuttaakin kun tuntuu että noi pennut tulee ovesta läpi ilman että soittasi kuten normaalit ihmiset tuota ovikelloa

[QUOTE="vieras";27645760]mä ihmettelin samaa kunnes kysyin siitä koputtelusta. Naapuruston lapset on opetettu koputtamaan oviin siksi etteivät herätä nukkuvia pikkusisaruksiaan (tai naapurin nukkuvia vauvoja/pikkulapsia)[/QUOTE]

Samoin meillä. Hyvä, että muuten villit ja vauhdikkaat 8-12v pojat muistavat huomioda tuollaisen!

siis tää on oikeesti näiden lähiöpentujen syy miksi ei koske ovikelloon? No siinähän sitten jäävät oven taakse jos ei osaa ovikelloa käyttää. Enemmän tosiaan häirittee toi oveen hakkaaminen.
Ja kas kun mammat ei kohta vaadi sukkasillaan kulkua rapussa jos mukamas toisen ovikellon ääni kuuluu naapuriin :laugh:

Mä olet opettanut lapsille että mieluummin koputetaan, koska vauva tai yötyöläinen voi olla nukkumassa, ovikello ei välttämättä aina toimi ja ovikellon rämpyttäminen on ihan hemmetin ärsyttävää.

Niin teen itsekin mennessäni kylään ystävälleni jolla on pieni vauva ja vuorotöitä tekevä mies. Koputan oveen jotta en turhaan herätä ketään, ja järjestely on ollut ihan toimiva. Kuinka voi noin paljon häiritä jos joku koputtaa oveen? :D

Ei sitte mikään näköjään kelpaa..Jos soitat ovikelloa mäkätetään,että saakeli ku pitää tulla herättään vauva ku just sain sen nukkuun..Sitte ku koputtaa,nii ei kelpaa sekään..

Paa oveen lappu,että soita kelloa s***tana!

Onneks meillä ei oo ees ovikelloa..En voi nimittäin sietää sitä rimputusta.

[QUOTE="aapee";27645788]siis tää on oikeesti näiden lähiöpentujen syy miksi ei koske ovikelloon? No siinähän sitten jäävät oven taakse jos ei osaa ovikelloa käyttää. Enemmän tosiaan häirittee toi oveen hakkaaminen.
Ja kas kun mammat ei kohta vaadi sukkasillaan kulkua rapussa jos mukamas toisen ovikellon ääni kuuluu naapuriin :laugh:[/QUOTE]

Meidän mamuhelvetti-lähiössä ;) on sitten nähtävästi viisaampia lähiöpentuja kun eivät hakkaa hulluna oveen vaan ihan nätisti hiljaa koputtavat jos tietävät, että perheessä on vauva tai "isi/äiti joka nukkuu päivisin".

Ei sitte mikään näköjään kelpaa..Jos soitat ovikelloa mäkätetään,että saakeli ku pitää tulla herättään vauva ku just sain sen nukkuun..Sitte ku koputtaa,nii ei kelpaa sekään..

Paa oveen lappu,että soita kelloa s***tana!

Onneks meillä ei oo ees ovikelloa..En voi nimittäin sietää sitä rimputusta.

no eikö silloin yleensä revitä vittuun se ovikello jos ei haluta että sitä kukaan soittaa?
Oleb varmaan tosi törppö moukka jne. mutta jos ovikello on ovessa mä rimputan sitä. Jos kuulen ettei se soi niin sitten koputan, simppeliä???
No omat kätensähn siinä hakkaatte jos haluatte koputella oveen, ite en edes avaa ovea vaikka kuulen että joku koputtaa,
jos ei osaa ovikelloa käyttää (eikös se sitävarten ovessa ole vai onko joku mennyt nyt multa ohi) niin jääkööt oven ulkopuolen.

[QUOTE="aapee";27645893]no eikö silloin yleensä revitä vittuun se ovikello jos ei haluta että sitä kukaan soittaa?
Oleb varmaan tosi törppö moukka jne. mutta jos ovikello on ovessa mä rimputan sitä. Jos kuulen ettei se soi niin sitten koputan, simppeliä???
No omat kätensähn siinä hakkaatte jos haluatte koputella oveen, ite en edes avaa ovea vaikka kuulen että joku koputtaa,
jos ei osaa ovikelloa käyttää (eikös se sitävarten ovessa ole vai onko joku mennyt nyt multa ohi) niin jääkööt oven ulkopuolen.[/QUOTE]

Sinäkö muka törppö moukka?! Kielenkäytöstä päätellen et todellakaan ole. Pois se sinusta!

Miten joku jaksaa ottaa tollasen ressin tälläsestä asiasta. Eikös se nyt oo ihan se ja sama soitetaanko sitä ovikelloo vai koputetaanko. Mahtaa olla tylsä elämä kun pitää nostaa tollasesta hirvee haloo ja taitaa lapsetkin hävetä jos oot niitten kavereille menny paasaan koputtamisesta.

Laita lappu oveen että jos haluat oven auki, soita ovikelloa, sisälle ei kuulu koputus.

Tai sitten olet vaan kuulematta. Riehumattakin voit olla, tuota menoo katkee sulta suoni päästä.

Herää kysymys oletko kateellinen lapsellasi, jolla ilmeisesti sentään on kavereita? Sinulla tuskin on, eikä ihmekään tuolla vouhkaamisella.

Ne on niiden idioottien kakaroita, joilla on ovikello rikki/patterit loppu/patterit otettu irti. Meidän naapurin kakarat tuota koputtamista harrastaa, kun kotona sen ovikellon soittaminen on turhaa. Jos ei heti avata, niin sitten potkitaan sitä ovea. Ja pahempi mekkala siitä lähtee, kun pienestä ovikellon pimpotuksesta. Koko rappukäytävä raikaa siitä oven paukutuksesta ja potkimisesta.

[QUOTE="aapee";27645823]no sitten on aika tottua normaaliin elämisen ääniin jos ei kestä ovikelloan ääntä ;)[/QUOTE]

No sitten on aika tottua normaaliin elämisen ääniin jos ei kestä KOPUTUKSEN ääntä :)

No sitten on aika tottua normaaliin elämisen ääniin jos ei kestä KOPUTUKSEN ääntä :)

Ahaa, siis ovikello onkin joku ovikoriste jota ei tule käyttää :laugh:
kiitos palsta taas tästäkin valistuksesta nyt tiedän että ne on koristeita ja turhia reikiä oveen porattu joita ei tule käyttää kun nähtävästi on vaan sivistyneempää koputtaaja hakata sitä ovea.
Empä ole ennen tiennyt ettei ovikelloja saa/tule käyttää, mutta onneksi kaksplus pelasti minut taas tstäkin sivistyksen aukottomasta maailmasta.

laittaisin lapun ja kyltin ja varalta useamman, kuten roope-sedällä, että pysy pois, älä tule, mene takaisin, kiitos näkemiin, jne jne

jos noi vaikeaa. ensin se koputtaminen on vaikeaa koska siitä kuuluu niin kova ääni. sitten se on vaikeaa kun sitä ei edes kuule.

Meidän ovikello soittaa kotain perkuleen tilulilua 2,5min, kun pimpotetaan. Kiitos entisten asukkaiden, kun vaihtoivat tavallisen kellon tälläiseen superupeaan paristokäyttöiseen ovikelloon.
Joten ei, meillä ei ole paristoja ovikellossa ja meille pääsee sisään koputtamallakin.

Onko sillä tosiaan väliä soittaako ovikelloa vai koputtaako?? :O

Mie välillä teen molemmat jos sattuu ovessa ovikello olemaan. Koputuksesta kuitenkin osaa välillä tunnistaa kuka siellä oven takana on, ovikellonsoittaja taas voi olla ihan mikä tahansa ruusumyyjä tai tv-tarkastaja tms.

Aatelkaapa te tästäki ongelman repineet tällänen tilanne...

Koliikki vauva,joka itkeny läpi yön ja äiti ei oo nukkunu silmäystäkään koko yönä vaan kanniskellu lasta.. Saa lapsen vihdoinki nukahtaan,sitte tulee joku ja rimpauttaa kelloa,vauva(ja se äiti,joka myös just saanu ummistettua silmänsä) herää.. Vieläkikö oisitte koputtamista vastaan,ku sama nukutus rumba alkais alusta..

Osuipa silmiini sopivasti tämä ketju kun kirppispalstalla juuri kirosin ettei ostaja sitten hakenut eilen tavaraansa vaikka sovimme niin.
Tämän ostajan selitys oli että kyllä hän oli ovemme takana ja koputteli aikansa mutta ei vaan suostuttu avaamaan ovea. Ihmettelin että missä välissä hän oli käynyt kun sovimme siis ajan ja olin todellakin kotona mutta en ole kuullut mitään, kuulemma oli kuullut ainakin imurinäänen.
Kysyin että miksi ei sitten soittanut ovikelloa kun huomasi etten reagoi koputtamiseen,
-Olen sen verran sivistynyt että mielummin koputan ja jos siihen ei reagoida en ala riehumaan oven takana
Wau -jäin huuli pyöreenä ajattelemaan että johan on kaikenlaista tässä tullut nähtyä ja kuultua mutta tämä että koputtaminen oveen on sivistystä ja ovikellon soittaminen riehumista :D
Laitoin nyt uudelleen nuo tavarat sitten myntiin kun ostaja tosiaan suuttui, et avaa ovea.
Joten kyllä raivostuttaa minuakin että taas sain ladata kuvat uudelleen nettiin ja tehdä tuotekuvaukset kun yksi on niin sivistynyt ettei voi käyttää ovikelloa.
Meilläkin vanha talo joten en todellakaan jaksa jokaiseen pikku koputukseen tai narahdukseen juosta katsomaan onko joku oikeasti ovella.

Aatelkaapa te tästäki ongelman repineet tällänen tilanne...

Koliikki vauva,joka itkeny läpi yön ja äiti ei oo nukkunu silmäystäkään koko yönä vaan kanniskellu lasta.. Saa lapsen vihdoinki nukahtaan,sitte tulee joku ja rimpauttaa kelloa,vauva(ja se äiti,joka myös just saanu ummistettua silmänsä) herää.. Vieläkikö oisitte koputtamista vastaan,ku sama nukutus rumba alkais alusta..

Eikö silloin voi ottaa ovikellon irti?!
Ala tässä nyt ajattelemaan kaikkia mummon kaiman tutun tuttuja joilla saattaa olla joku syy miksi ei ole juuri sinäyönä nukkunut.
Tai laita oveen lappu nukutaan ei saa häiritä.

Yhteistyössä