Lapsen kiukkuisuus (voisko olla sokeritaudin oire)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Moikka,

Olen miettinyt monesti kun tuo nykyään 7v on välillä ihan todellisen raivon vallassa.. riehuu, heittelee tavaroita, huutaa, puhuu rumia yms. Niin siis todella huonoa käytöstä.

Mutta olen miettinyt voisiko tällaine itsensä kontrolloimattomuus olla sokeritaudin oireita - usein raivokkuus katoaa kun syö. Ja siis usein tuo "kohtaus" alkaa esim. aamulla jos ei heti syö aamupalaa-..

Onko tietoa, voiko verensokerin lasku aiheuttaa raivokkuutta, olen luullut että vaan väsymystä..

Diabeteksen oireet

Kun elimistössä on insuliinin puutos tai insuliini ei tehoa, sokeria kertyy liikaa vereen. Tästä aiheutuvat tyypilliset oireet ovat:

virtsanerityksen lisääntyminen
jano
tahaton laihtuminen
väsymys.

http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=127

Meillä mies on tosi kiukkuinen jos ei saa säännöllisesti sapuskaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kysyn nyt vielä jos joku diabeetikon vanhempi olis paikalla..

Kiitos vastauksista :)

En ole diabeetikon vanhempi, mutta olen kuullut sellaisista oireista kuin jano ja vatsakipu. Ainakin tuo eka?

Oikeaa tietoa kannattaa guuglailla lisää...

Mulla on diabeetikko. 9-v poika. Verensokeri on korkea, jos lapsella on hoitamaton diabetes. Siis että sitä ei ole vielä huomattu. Lapsi on ärtyisä, laiskan oloinen, haluton, huonoruokahaluinen, janoinen ja käy usein pissalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulla on diabeetikko. 9-v poika. Verensokeri on korkea, jos lapsella on hoitamaton diabetes. Siis että sitä ei ole vielä huomattu. Lapsi on ärtyisä, laiskan oloinen, haluton, huonoruokahaluinen, janoinen ja käy usein pissalla.

Ai niin. Vatsakipu on myös tyypillinen oire. Meillä myös.

Kyllä verensokerinlasku aiheuttaa raivokkuutta. Tiedän sen omakohtaisesti ja tunnen useampia ihmisiä jotka ovat TODELLA kiukkuisia jos verensokeri laskee. Se ei kuitenkaan tarkoita että olisi sokeritauti. Kannattaa siis syödä terveellisesti parin kolmen tunnin välein (ei tietenkään yöllä) ja heti aamusta niin johan helpottaa...

Kiitos kaikille :). Mukavaa saada asiallisia neuvoja! Tutkailemme asiaa..

Ja kyllä meilläkin ruokailujen säännöllisyys on todella tärkeäksi havaittu. Mietin vaan sitä raivon voimaa, mutta kai se vaan on temperamenttisempi tapaus kuin isoveljensä ;).

Minä olen D lapsen äiti ja meillä ennen diagnoosia poika oli väsynyt, ruokahaluton, janoinen ja juoksi yötä myöten pissalla. Mutta ei kiukkuinen. Tosin oireet vaihtelee hurjasti eri ihmisillä. Jos ap oikeasti olet huolissasi niin mene neuvolaan tai tk:seen ja pyydä mittaamaan verensokeri lapselta.

Yhteistyössä