lapsen kiroilu jne,vinkkejä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huhhuh"

Vieras
Olen huomannut että lapsemme hakee kiroilullaan myös huomiota.
Esim kun menee sänkyyn niin saattaa huudella kirosanan tai kaksi, välillä äitiä, välillä muutenvaan huutelee. ennen kun saa unesta kiinni.

Meillä on päivisin nurkkatoiminto käytössä,kiroilujen lomassa sekä kirosanasta raha pankkiin. on toimiva ( siis pysyy nurkassa ) mutta silti kiroilu jatkuu..
Teimme ennen että emme huomioinnut kunnes 1 sukulainen sanoi että kieltäkää ei se muuten lopu, nyt kun kiellämme niin tuntuu että jatkaa vaan pahemmin :/

Toiseksi se että hänen serkkunsa joka on jo tokaluokkalainen , välillä ihan varmasti elokuvaa katsellessa tai leikkihetkessä sanoo kirosanan hiljaa ja sitten meidän (3v) sanoo myös, ja heti tämä serkkupoika huutaa että se kiroilee.. Mutta jos meidän lapsi tulee sanomaan että serkku kiroilee niin serkku kieltää ja hänen äitinsä uskoo.

Kotona ja tarhassa + muilla sukulaisilla ei kiroile kesken leikin tai tee muuta tyhmyyttä, mutta tämän serkkupojan kanssa muka tekee kokoajan.

En tiedä pitäisikö sitten siellä serkulla ollessa sivuttaa kiroilut, ja muualla olla tarkka. tuntuu että on väärin opettaa omalle lapselle jäähy joka kirosanasta kun tämä serkku saa latoa niitä :S

Täydellinen reagoimattomuus koko asiaan on paras tapa. Lapsi hakee huomiota sillä tavoin, millä hän sen saa. Aina. Kehu yllättäin, kun lapsi ei kiroile. "Onpas kiva, kun puhut kauniisti, äiti on sinusta tosi ylpeä."

Pelkään vaan että kun tuo osaa oikeesti nuo sanat että välinpitämättömyyskin oikeen lietsoo ja tarkottaa hänelle että näin saa sanoa :S Mietin kun 1 ketjussa oli että se missä itse kiroilet, koska siitähän se on nämäkin varmaan oppinut niin keksisi itse jotain kirosana muotoja, siis sallittuja; vaikka hiivatti, perskutarallaa . jotta lapsi sanoisi mielummin noita, jos harmitellen noita edes sanoo??

Älä huomioi kiroilua lainkaan. Älä hymyile, kiellä tai laita arestiin. Sillä selviät kaikkein helpoiten ja nopeiten kiroilusta eroon.
Itse yritin hetken kieltää mut lasta vain nauratti ja kiroili lisää. Kyllähän ne toistelee mitä toiselta kuulee, älä välitä kiroilusta serkulla, jos isompi lapsi kantelee niin tokaise vain että mitäs sitte, niin sinäkin.

itse laitoin pienelle 3v pojalle joka kerta sinappia kielelle pisaran kun kiroili. En tiedä oliko apua, seurauksena hänellä nyt 9v iässä ainakin se että sinappia ei laita suuhunsa koskaan. Mutta nykyisin ei kiroilekaan. ole huoleti, se menee ohi.

Millä on ihan sama juttu kuin ap:llä. Poika 2,5v päästelee kirosanoja joskus aika paljonkin putkeen, välissä saattaa olla päivä tai kaksi ettei ollenkaan. Pahinta tässä on se että kun se puhuu kylässäkin peekelettä ja vittua. Kyllä hävettää ja sitten sanotaan vielä että joo, äidiltään on ne oppinut. On kyllä kuullut mun kiroovan, kun joku asia oikeen ottaa päähän ja mikään ei onnistu. Mut ollaan tässä vähän rajoitettu kyläilyä, en tiiä kannattaako, mut ootan että se ees vähän hellittäis tuota hokemista, kun ei varmaan vielä edes ymmärrä mitä ne tarkottaa. Sitten vielä kylässä ollessa toiset lapset katsoo ihan ihmeissään kun noin pieni kiroilee.
Että tässä todella minäkin toivon, että menisi ohi.

Yhteistyössä