Lapsen kesälomasta *turhaa purnausta*

Pomppiva Pallokala

Aktiivinen jäsen
21.02.2009
1 190
2
36
Nythän on viimesiä päiviä, kun pitää antaa päiväkodille sitova ilmoitus lapsen kesänajan hoidosta. Tässä asiassa ei ole kuitenkaan otettu huomioon kesätöitä hakevia opiskelijoita, mikä on ainakin meidän kohdalla hankala juttu, sillä esim. kaupunki ilmoittaa kesätyöpaikoista vasta toukokuun puolella. Joten mistä tiedän, ilmoitanko lapsen kesäksi tarhaan vai sanonko, että on lomalla koko kesän, kun en tiedä, saanko töitä vai en?

Tuntuisi turhalta maksella sitten kuitenkin tarhamaksua, jos en saakaan töitä ja olen ilmoittanut lapsen kesäksi hoitoon. Ja toisaalta tuntuu kurjalta olla vastaanottamatta töitä, jos niitä saisinkin ja olen ehtinyt ilmoittaa ettei lapsi ole hoidossa kesällä...

Miten te muut toimisitte tässä tilanteessa? Opiskelevat vanhemmat ovat kuitenkin pieni osa tarhalaisten vanhemmista, joten miksi tässä asiassa ei voitaisi joustaa? Ymmärrän kyllä, että noita tietoja siksi tarvitaan, että osataan varata riittävästi henkilökuntaa töihin, mutta silti...

Täällä myös tuskaillaan hoitopaikan kesälomalaputn kanssa. Tosin hiukan eri tavalla. Meillä hoitopaikka on joka kesä pidempään ja pidempään kiinni. Päiväkodin johtaja onkin sanonut, ettei kannata pitää auki, kun vanhemmat löytävät aina jonkun paikan. Meillä ainakin tuo joku paikka tarkoittaa, että vanhemmat lomailee peräkkäin. Tänä vuonna hoitopaikka on kiinni ainakin 6 viikkoa, ehkä jopa 8. Olen hoitovapaalta töihin mennyt, joten eihän mulla ole täysiä kesälomia. Sovittelun jälkeen perheen yhteistä loma-aikaa sitten jääkään. Kehtaisikohan tästä soitella päiväkodin johtajalle vai meneekö turhaksi valitukseksi?

Alkuperäinen kirjoittaja kysy:
Oletko kysynyt päiväkodista, että voivatko joustaa tilanteessasi? Oletko kertonut johtajalle, miksi päätöstä on mahdoton tehdä vielä?

Juu, olen jutellut asiasta. Sain vastauksen, että päivähoidon johto vaatii nuo tiedot ja valitettavasti se on sitova ilmoitus. Pahoitteli kyllä ja sanoi ymmärtävänsä eikä se tietenkään pk:n johtajan vika ole.

:/ Tuttu tilanne. Tuo on tosi vaikeeta. Meillä oli sama mietintä muutoma viikko sitten kun laput piti jättää. Tiedän että saan kesäksi töitä, mutta kukaan ei vieläkään tiedä mille viikoille.

Eipä ole teillä muillakaan helppoa :/ Tympii, kun oletetaan, että kaikki vanhemmat ovat vakitöissä ja kesälomat on tiedossa jo joulusta asti... Olisikin elämä noin mustavalkoista. Noh, taidanpa sanoa pojan olevan kotona koko kesän, meni syteen tai saveen.

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Mä oon kokeillu molemmat vaihtoehdot. Ei paljoo lohduta. Mutta mieti miten mielellään menisit töihin, ehkä se on sen arvoista maksaa päiväkoti maksu kuitenkin.

Niin mutta jos en saakaan töitä niin tuo maksu kuitenkin on tuntuva, kun mie en saa kesän ajalta rahaa mistään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Mä oon kokeillu molemmat vaihtoehdot. Ei paljoo lohduta. Mutta mieti miten mielellään menisit töihin, ehkä se on sen arvoista maksaa päiväkoti maksu kuitenkin.

Niin mutta jos en saakaan töitä niin tuo maksu kuitenkin on tuntuva, kun mie en saa kesän ajalta rahaa mistään.

Sitten ehkä kannattaa kuitenkin olla lomallla. Jos ei tunnu melko varmalle että töitä olis tulossa.

Mulla on ihan sama jossittelu meineillään. Jos otan lomaa, mutta saankin sille viikolle töitä. Tai jos varaudun töihin eikä sillon olekkaan tai jos, jos, jos.

Yhteistyössä