Lapsen kaverisynttärit ja pieni koti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä lapsen synttärit lähestyy ja hän haluaisi pitää kavereille omat juhlat. Aiempina vuosina synttäreitä on pidetty hoplopissa ja leffateatterissa siitä syystä, että kotimme on pieni (ja kieltämättä minua _hävettää_ kutsua tänne ketään, kun kaikki lapsen kaverit asuvat uusissa isoissa omakotitaloissa).

En tiedä miten juhlat järjestäisin, onko se jo typerää aina jossain hoplopissa juhlia. Tosin se on lasten mielestä se paras paikka... Kyseessä eskari-ikäiset, joten keilaaminen taitaa olla vielä vähän haastava juttu?

Synttäreitä voi pitää vaikka missä nykyään, kannattaa googletella oman alueen lastensynttäritarjontaa. Esim. Tampereella on kaikkea delfiinisynttäreistä tiedesynttäreihin.

Meillon taloyhtiön pihassa grilli (sellainen muurattu puulla toimiva). Olen ajatellut pitää lapsen synttärit ulkona juuri tuon tilaongelman vuoksi. Kutsuun maininta ulkona olemisesta ja ruokapuoli hoidetaan ikään kuin retkellä oltaisiin, synttäriherkkuja unohtamatta. Muutamat ulkoleikit suunnittelen tuohon varalle mutta luulen että lapsilauma ja piha = ihan hyvät leikit ilman ohjaustakin.

me pidettiin jo kahtena vuonna synttärit metsässä, kun vieraita noin 12 kpl ja koti 65 m2. niihin liittynyt seikkailu polkua pitkin, rasteilla ja leikkeillä. lopuksi tullaan aukeale jossa tarjoilu ja vapaata leikkiä. tarjoiluna muffinsit, mehua ja karkkia. aikuisille kahvia termarissa. vaatetus sään mukainen. lapset on kuitenkin tottuneet ulkoilemaan kaikilla keleillä eli jos ei ihan räntä tai kaatosade niin pieni kylmyyskään ei haittaa. ihanasti lapset keksivät omat touhut, lahjat ekalla kerralla jopa unohtu avata. seinät ei kaadu päälle, kaikilla on hauskaa, ja kun lapsia luovutetaan takasin vanhemmille ne on iloisia ja raukeita kaikkesta touhusta. Meillä on käynnyt niin että kun näen lapsia joka oon ollut vieraina niin ne aina kyselee että tuleeko ensi vuonnakin metsäsynttärit. eli taatusti ainutlaatuiset ja ikimuisoiset. Muista että on riittävästi aikuisia ja ensiapupakkaus kaiken varalta. minä värväsin kummit ja isovanhemmat apuun. eikä edes maksaa paljon. ja parasta. kekkereiden jälkeen pääse siistiin kotiin

Meillä annettiin lupa kutsua max. 8 vierasta koska asumme kaksiossa.
5 tuli lopulta ja hyvin mahtuivat touhuamaan,eipä se tilanpuute lapsia haittaa ja aikuiset käyvät vain pyörähtämässä eteisessä.

Yhteistyössä