Lapsen kaverin perhe (helluntailaisia) haluaisi ottaa lapsen tulevana su mukaan seurakuntaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
... siis helluntaiseurakuntaan. Lapsi on menossa heille yöksi lauantaista sunnuntaihin, ja jumalanpalvelus olisi sitten sunnuntaina kello kymmenen. Lapsi on 7-vuotias. Ollaankin nyt sitten mietitty, pitäisikö antaa lapsen mennä vaiko ei. Etupäässä mietityttää, voisiko lapsi jotenkin säikähtää sitä "menoa", mikä heillä jumalanpalveluksissa on, se kun kuitenkin poikkeaa ev.lut. kirkon jumalanpalveluksista jonkin verran. Muuten en näe välttämättä mitään syytä, miksei voisi mennä... Lapsi ei itse vielä tiedä asiasta, koska kaverin vanhemmat vasta alustavasti laittoivat tuossa viestiä.

Minä olen helluntailaisten vanhempien lapsena käynyt kaverin perheen kanssa ev.lut. kirkossa enkä säikähtänyt sitä menoa, vaikka se oli erilaista kuin mihin olen tottunut ;) Myös mun luterilaisia kavereita tuli joskus mukaan helluntaiseurakunnan tilaisuuksiin, eikä ne mitenkään osoittaneet hämmennystä ja tulivat uudestaankin.

Itsekin kävin joskus teininä pari kolme kertaa helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa, ja kyllähän siellä mukavaa oli, kun se meininki oli sillä tavoin vapaampaa, kuin ev.lut. kirkossa yleensä. Ekalla kerralla säikähdin kyllä hieman, kun ihmiset rukoilivat suureen ääneen (en ollut tottunut) mutta tuo nyt johtui pikemminkin yllätyksestä, kuin mistään muusta.

Itsekin joskus kävin, kun kaverini sinne huijasivat. En pitänyt. Itsellä oma stressitaso nousi siellä ihmisten huitoessa ja tuli olo et olen tullut johonkin mielisairaalaan. Uudestaan en ole mennyt vaikka ovat pyytäneet..

Yhteistyössä