Lapsen kaverin äidin mielestä meillä pitäis laittaa telkka kii kun hänen lapsi on kylässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tota joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tota joo

Vieras
Siis meillä ei koskaan oo telkka auki kun tulee aikusten ohjelmia, mutta siis hänen mielestä ees lastenohjelmien aikaan ei telkka saa olla auki. Että jos hänen piltti on meillä Pikku Kakkosen aikaan niin telkka pitäs sulkea. Mutta eikö se oo niin että talossa talon tavalla?

Minä en ymmärrä, miksi telkkari on auki, kun on vieraita. Miksi pitää katsoa ja tai kuunnella jotain, kun on vieraita. Miksi pitää olla taustameteli koko ajan. Eikö se mylly voi edes vieraiden aikana olla kiinni. En osaa arvostaa ihmistä, joka ei ymmärrä sulkea telkkaria. Se on ihan peruskäytöstapoja.

Mun poika saa kyllä katsoa telkkaria, vaikka tytöllä olisi kaveri kylässä. Tai päinvastoin.

Talossa talon tavalla. Jos ei kelpaa, ei tarvitse tulla.

Niin ja lasten kaverit ei ole mitään mun ja miehen vieraita, joiden kanssa meidän tulisi seurustella :). Ihan voi olla telkku auki, tai mies katsoa koneelta jotain ohjelmaa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";26085451]Minä en ymmärrä, miksi telkkari on auki, kun on vieraita. Miksi pitää katsoa ja tai kuunnella jotain, kun on vieraita. Miksi pitää olla taustameteli koko ajan. Eikö se mylly voi edes vieraiden aikana olla kiinni. En osaa arvostaa ihmistä, joka ei ymmärrä sulkea telkkaria. Se on ihan peruskäytöstapoja.[/QUOTE]

Olen aivan samaa mieltä! Mutta mies ei ole ja mua raivostuttaa kun pitää telkkaria päällä vieraiden aikana.

Meillä ei ole koskaan telkkari auki vieraiden aikana. Ihan kohteliaisuudesta. Silloin keskitytään vieraiden kanssa olemiseen/jutusteluun.

Joo mutta meillä on 3 lasta ja jos esikoisella on tämä kaveri kylässä ja esikoisen pienemmät sisarukset haluaa kattoa PIkku Kakkosta niin kaverin äidin mielestä se ei käy kun heidän lapsikin jumittaa sit telkan ääreen. Jos meillä on kylässä ihmisiä sillain niinku tavallaan koko perheen vieraana niin ei meilläkään tietenkää telkkaa oo auki, mut jos yhdella lapsella on kaveri kylässä ja kaks muuta haluaa kattoa Pikku Kakkosta niin se nyt ei sitte tuon äidin mielestä oikein onnistu.

[QUOTE="Tii";26085471]Olen aivan samaa mieltä! Mutta mies ei ole ja mua raivostuttaa kun pitää telkkaria päällä vieraiden aikana.[/QUOTE]

Niinpä. Tulee semmoinen olo, että on varatekemistä, jos olenkin tylsä. Ja ei voi puhua mistään oikein kunnolla, kun kukaan ei keskity. Aika lyhyitä on meillä nämä TV-perheiden kyläkeikat.

[QUOTE="vieras";26085451]Minä en ymmärrä, miksi telkkari on auki, kun on vieraita. Miksi pitää katsoa ja tai kuunnella jotain, kun on vieraita. Miksi pitää olla taustameteli koko ajan. Eikö se mylly voi edes vieraiden aikana olla kiinni. En osaa arvostaa ihmistä, joka ei ymmärrä sulkea telkkaria. Se on ihan peruskäytöstapoja.[/QUOTE]

Ai siis jos meidän 5 henkisen perheen vanhimmalla pojalla on kaveri kylässä niin kukaan muukaan ei saa sillon kattoa telkkaa? :O Ei senyt mun mielestä ihan niinkään mene. Eri asia tietenkin on jos perhetutut tulee kylään tms tilanne, mut siis mun mielestäni jos yhdellä lapsella on kaveri kylässä niin kyllä ne kaks muuta lasta plus vanhemmat saa elää ihan normaalia elämää.

Mun poika saa kyllä katsoa telkkaria, vaikka tytöllä olisi kaveri kylässä. Tai päinvastoin.

Talossa talon tavalla. Jos ei kelpaa, ei tarvitse tulla.

Niin ja lasten kaverit ei ole mitään mun ja miehen vieraita, joiden kanssa meidän tulisi seurustella :). Ihan voi olla telkku auki, tai mies katsoa koneelta jotain ohjelmaa.

JUURI TÄTÄ AJAN TAKAA, ILMEISESTI EN OSAA SITÄ YMMÄRRETTÄVÄSTI ILMAISTA.
Jos mun pojalla on kaveri kylässä nii mielestäni mun pojan pikkusisko ei ole velvoitettu hänen kanssaan seurustelemaan enkä minäkään ja mun mielestä me muut tässä perheessä voidaan tehdä mitä halutaan kyseisen lapsen ollessa kylässä. tai jos tyttö meikaverin kylään niin kyllä mun mielestä meidän poika saa tehdä sillä aikaa mitä haluaa.

[QUOTE="aapee";26085535]JUURI TÄTÄ AJAN TAKAA, ILMEISESTI EN OSAA SITÄ YMMÄRRETTÄVÄSTI ILMAISTA.
Jos mun pojalla on kaveri kylässä nii mielestäni mun pojan pikkusisko ei ole velvoitettu hänen kanssaan seurustelemaan enkä minäkään ja mun mielestä me muut tässä perheessä voidaan tehdä mitä halutaan kyseisen lapsen ollessa kylässä. tai jos tyttö meikaverin kylään niin kyllä mun mielestä meidän poika saa tehdä sillä aikaa mitä haluaa.[/QUOTE]

Mä ymmärsin kyllä, ei sun ulosannissa ole mitään epäselvää mun mielestä :)

Ehkä joissain perheissä käy lapsia kylässä vain vanhempiensa kanssa, ja siksi he käsittivät asian niin, että teillä katsotaan telkkaria vaikka teillä (siis koko perheellä) on vieraita?

Ehkä joissain perheissä käy lapsia kylässä vain vanhempiensa kanssa, ja siksi he käsittivät asian niin, että teillä katsotaan telkkaria vaikka teillä (siis koko perheellä) on vieraita?

Meillä kun noiden isompien lasten ikäero on pieni niin kaikki leikkivät yhdessä ( siis lapset ) ehkä tämä muuttuu kun lapset menee kouluun ja tulee ne ns. omat kaverit. En tiedä.

Ehkä näin. Tietenkin jos meille tulee perhe x kylään koko perheenä niin tietenkin sillon telkka on kiinni. Mut meillä on jo koululaisia perheessä ja heillä ramppaa noita kavereita tossa joka päivä vähän väliä. Aika raskaaksi menis elämä jos pitäs joka koulukaverin kohdalla alkaa seurustelemaan ja rajoittamaan toisten lasten tekemisiä ja menemisiä sen takia että yhdellä on kaveri kylässä. Meillä on lapsilla sen verran ikäeroa ja ovat eri sukupuoltakin että heillä on täysin eri kaveripiirit.

Meillä kun noiden isompien lasten ikäero on pieni niin kaikki leikkivät yhdessä ( siis lapset ) ehkä tämä muuttuu kun lapset menee kouluun ja tulee ne ns. omat kaverit. En tiedä.

Vissii suurin osa kriittisesti vastaavista on vasta pienten lasten vanhempia joiden luona ei hyppää pitkin päivää lasten kavereita kylässä vaan kyläreissut suoritetaan niin että vanhempikinn tai koko perhe on sitte kylässä. Meillä on toki näitäkin tilanteita, jolloin on telkka luonnollisesti kii, mutta meillä on koululaisia ja ikäeroa useampi vuosi lasten välillä.

Ymmärsin heti ap:n pointin ja olen samaa mieltä vaikkei omilla lapsilla vielä noin kavereita käy. Toki jos yhdellä lapsella on kaveri kylässä niin muu perhe elelee normaalisti omaa elämäänsä. Kylään tullut tuttavaperhe on eri asia.

Siis jos 8v tai 12v lapsen kaverit ovat meillä vierailulla(ovat enimmäkseen tietsikkalla tai pleikkarissa) käytännössä every day niin minun pitäisi laittaa telkku kiinni? En kyllä ymmärrä niitä tynnyrissä kasvaneita jotka suu vaahdossa kehuvat että "meillä kyllä keskitytään vieraisiin"
Kertoiko ap kaveri miksi telkku täytyy olla kiinni? Lesta?

Yhteistyössä