Lapsen kautta uusia ystäviä? Onko kenellekään käynyt näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kermakakku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kermakakku

Vieras
Olen aivan kroonisen yksinäinen ja kaipaan ystävää hirveästi. Muistan ajan, kun minullakin oli paras ystävä - nyt voin enää kateellisena katsella facebookista toisten päivityksiä ystävysten illanvietoista ja reissuista.. Kunpa meilläkin olisi edes ystäväPERHE jonka kanssa jakaa elämän juhlahetkiä tai vaikka ihan vain kahvitella sunnuntain ratoksi.

Olen nyt raskaana ja mietin, että onkohan ihmiset tavanneet uusia ystäviä lapsen kautta? Kuinkahan yleistä semmoinen on? Oletteko te tavanneet hyvän ystävän lapsen kautta / lapsen saamisen jälkeen?

Olisi kiva kuulla rohkaisevia tarinoita :)

Mä sain lapsen omasta kaveripiiristäni ensimmäisenä ja jäin silloin aika yksin ja ulkopuolelle kaikesta. Vauvan kanssa menin sitten muskariin ja sieltä löytyi kiva porukka, kyläilimme vuorotellen kaikilla. Edelleen yhdeksän vuoden jälkeen, tuosta porukasta on yksi äiti, jonka kanssa ollaan ystäviä. Samoin olen myöhemmin myöhemmin kaverustunut lasten tarha- ja koulukavereiden äitien kanssa.

Itse löysin uusia kavereita vauvakerhosta. Meillä oli hyvä porukka ja edelleen nähdään ajoittain illanvieton merkeissä. Yksi oikein läheinen kaverikin tuli kun meidän lapset tulivat niin hyvin juttuun että nähtiin päivittäin. Joten rohkeesti vaan muskareihin sun muihin mukaan ja juttelemaan muitten kanssa!

Mä sain yhden ystävän synnytyssairaalasta. Oltiin samaan aikaan käynnistyksessä ja vauvat syntyi samana päivänä ja päästiin vielä samaan huoneeseen synnytyksen jälkeenkin. Tämä on kuulemma aika harvinaista, että sieltä sairaalasta jää elämään muitakin ihmisiä kuin se lapsi. :)

Ja olen saanut ystävän myös tämän palstan kautta. Tuollaisesta kaupunkikohtaisesta ryhmästä, jossa etsitään äiti-lapsi-seuraa. :)

Rohkeasti vaan etsimään! Aina on joku muukin joka kaipaa ystävää. :)

Olen saanut useita ystäviä lasten kautta. En vielä raskausaikana mutta kun esikoinen syntyi, niin aloin käymään hänen kanssaan muskarissa. Sain sieltä muutaman hyvän ystävän jonka kanssa kyläilimme toistemme luona ja lapset sai seuraa toisistaan. Myöhemmin olen saanut ystäviä lisää lasten kautta (ja ilman lapsiakin). Lapset yhdistää tosi paljon. Puistoissa on helppo aloittaa keskustelu äitien kanssa jos on vähänkään kiinnostunut toisistakin lapsista kuin omastaan. Siitä on helppo jatkaa keskustelua ja tavata toisenkin kerran samoissa merkeissä :) Jos seisoo tuppisuuna niin voi olla vaikeampaa. Mutta myönteinen suhtautuminen ja kiinnostus poikii usein ystävyyssuhteita :) Tsemppiä!

On saatu ystäviä ja paljon, jotkut saavat jo odotusaikana neuvolan tai perhevalmennuksen kautta, minä lähinna vauvakerhoista yms. Osa hyvänpäiväntuttuja, osa oikein läheisiä. Lapset ja lemmikit toimivat samalla tavalla, ne yhdistävät ihmisiä! :) Varmasti löydät sinäkin kun vaan menet kaikenmaailman kerhoihin reippaasti.

Yhteistyössä