lapsen kaulassa joku kyhmy/patti :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tulehtunut imusolmuke! Voi tulla ennen flunssaa tai sitten jonkun virus- tai bakteeritaudin yhteydessä. Saattaa tarvita antibioottikuurin, pitää siis viedä lääkäriin. Onko muita oireita?

Suurin osa lapsien pateista vaarattomia, esim. imusolmukkeita. Jos patti ihan kaulalla, melkein 100% varmuudella harmiton, jos solisluun kuopassa, niin sijainti arveluttavampi. Seuraile pattia, jos kasvaa, niin lääkäriin. Mutta olen varma, että pienenee hyvin pian. Onko infektioita ollut?

Nähtävästi on suurentunut imusolmuke. Näitä imusolmukkeita on paljon kaulan alueella. Kannattaa käydä näyttämässä lääkärille. Meillä pojalla molemmin puolin kaulaa suurentuneita imusolmukkeita (jäivät isohkoiksi ärhäkän nielutulehduksen jälkeen). Patteja tutkittu ultralla ja verikokeita otettiin useasti. Patteija seurattiin parisen vuotta. Eivät siitä muuttuneet miksikään ja kuulemma vaaratonta.

Mein pojilla on nuita patteja monia niskan puolella. Olen käyttänyt lääkärillä ja ne ovat infektion yhteydessä tulehtuneita imusolmukkeita, jotka ovat jollain lailla arpeutuneet. Keskimmäisellä on nyt kadonneet 9-vuotiaana, ja niitä on ollut 1-vuotisesta lähtien.

Kuopuksella ilmestyi nivusiin viime talvena kovan flunssan yhteydessä ja lääkäri sanoi, että on liian pieni ollakseen mitään vakavaa. Ovat siellä vieläkin.

Kannattaa käyttää lääkärissä niin saat itsellesi mielenrauhan.

Minulla oli kerran lapsena kyhmy kaulassa joka sitten ihan lääkärissä todettiin imusolmukkeeksi ja ihan vaaraton.Sitä en muista sainko mitään siihen vai pienenikö se sit itsestään. Tietenkin jos selvästi kasvaa niin kantsii näyttää lääkärille.
Mulla vieläkin tuntuu ja näkyy vähän kun taivuttaa päätä taakse päin.

Yhteistyössä