Lapsen kasvu 2v - 3v?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lapsen kasvu 2v - 3v?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lapsen kasvu 2v - 3v?

Vieras
Kuinka paljon teidän lapset ovat kasvaneet kahden ja kolmen vuoden välissä? Meillä poika on kasvanut vain viisi senttiä ja se on mielestäni todella vähän. Yhdestä kahteen vuoteen oli kasvanut normaalit 12 senttiä.

Pitäisiköhän tuosta kasvusta huolestua? Neuvolassa väittivät, ettei kuulemma huolen aiheutta, mutta kyllä minun mielestäni kasvu on selvästi hidastunut, kun poika muutenkin on mennyt sellaisella - 0,5 - -1 käyrällä.

7 senttiä on suht normaali kasvu vuodessa:)
meillä huolestumiseen oli syytä ja diagnoosina on kasvuhormonin vajaatuotanto. jos te vanhemmat olette kuitenkin keskimääräistä lyhyempiä, ei todellakaan kannata huolestua. kasvu on hyvin yksilöllistä ja lapsen kasvuun vaikuttavat tietty geenit ja niihin liittyvä kasvunopeus, eli voitte myös muistella, olitteko itse lapsena ikäryhmän lyhyemmästä päästä?
neuvolassa tarttuvat pituuskasvuun, jos lapsen odotuspituuden (=vanhempien pituuksista laskettuna) ja kasvukäyrän välillä on 2,3 eroa.

Alkuperäinen kirjoittaja lyhytkasvuisen äiti;22492281:
7 senttiä on suht normaali kasvu vuodessa:)
meillä huolestumiseen oli syytä ja diagnoosina on kasvuhormonin vajaatuotanto. jos te vanhemmat olette kuitenkin keskimääräistä lyhyempiä, ei todellakaan kannata huolestua. kasvu on hyvin yksilöllistä ja lapsen kasvuun vaikuttavat tietty geenit ja niihin liittyvä kasvunopeus, eli voitte myös muistella, olitteko itse lapsena ikäryhmän lyhyemmästä päästä?
neuvolassa tarttuvat pituuskasvuun, jos lapsen odotuspituuden (=vanhempien pituuksista laskettuna) ja kasvukäyrän välillä on 2,3 eroa.

Kuinka paljon teillä lapsi kasvoi vuodessa, kun oli kasvuhormonin vajaatuotantoa? Mitä tarkoitat sillä, että eroa on 2,3? Meillä vanhempien pituuden perusteella lapsesta pitäisi tulla noin 180 senttinen, mutta kasvaa nyt käyrällä 170 cm.

Yhteistyössä