Lapsen kanssa muutto!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Apua! Lapsen kanssa olen etsimässä vuokra-asuntoa. Olen tällä hetkellä työtön. Voinko saada toimeentulotukea ja kuinka paljon? Hirvittää vuokra-asuntojen hinnat ja kaksio tulisi olla. Onko olemassa mitään paikkaa missä voi käydä laskeskelemassa ja pyytämässä apua siihen saako esim. yli 600e vuokra-asunnon otettua, paljon saan työttömyyspäivärahaa, asumistukea, toimeentulotukea tämän jälkleen kun muutan? En voi tuosta vaan ottaa kauhean kallistakaan kaksiota kun en tiedä sitten paljon tulen tukia saamaan ja riittääkö rahat miten elämiseen! Auttakaa!!

Kelan sivuilla voit laskea asumistuen määrän yms, ja kun googlaat toimeentulotukilaskurin niin sellainenkin löytyy netistä.

Työtön yksinhuoltaja saa kyllä yleisesti ottaen sen verran hyvät tuet, että elää ja pärjää mainiosti. Mutta mitä tahansa ökykallista luksuskaksiota ei yhteiskunta tietenkään sellaisenaan kustanna.

Työtön yksinhuoltaja saa hyvät tuet jos on ollut aikaisemminkin sossun piirissä, mutta annas olla jos on varallisuutta ja ollut hyvä palkka, niin aika tyhjän päälle jää.. asumistukea sain, ja jouduin maksamaan kaikki takaisin heti kun menin töihin..

[QUOTE="aaaaa";26505034]Työtön yksinhuoltaja saa hyvät tuet jos on ollut aikaisemminkin sossun piirissä, mutta annas olla jos on varallisuutta ja ollut hyvä palkka, niin aika tyhjän päälle jää.. asumistukea sain, ja jouduin maksamaan kaikki takaisin heti kun menin töihin..[/QUOTE]
eihän se fatta hyvätuloisia varten ole:laugh:

Meillä on exän kanssa kuitenkin yhteishuoltajuus poikaan. Ei käynyt mielessäkään etsiä ökykaksiota mutta kaksio nyt kuitenkin. Alkaa sen verran ahdistamaan tämä tilannekin saman katon alla että äkkiä vaan löydettävä kämppä kuin kämppä. Kenen puoleen tässä tulisi siis kääntyä? Laskeekin ne esim. Kelassa paljon tulen saamaan mitäkin tukia kun muutan? Tällä hetkellä kun vielä saman katon alla asutaan niin exän tulot vaikuttaa kuitenkin. Enkä ole itse mikään hyvä laskemaan netissä noita.

Kun siis tulen saamaan työmarkkinatukea, asumistukea ja sossusta kämppään sen takuuvuokran niin saanko joka tapauksessa päälle vielä toimeentulotukea vaikka kelan kautta saan työmarkkinatukea??

Yhteistyössä