Lapsen kampaaja/parturi

Kuinkas usein teidän naperot käy kampaajalla tai parturissa? Käyttekö ihan alan liikkeessä vai hoituuko homma kotikonstein (pojilla ehkä?)? Paljonko olette köyhtyneet pienen lapsen tukanleikkuusta? Haluaisin tehdä vähän hintavertailujakin. Miten lapset suhtautuu tukanleikkuuseen?

Meillä 4v ja 2v tytöt käyvät kampaajalla (sama paikka missä itse käyn) ehkä joka toinen kuukausi (otsatukka kasvaa siinä ajassa melkein silmille kun ei aina viitsi ihan lyhkäseksi kyniä). 4v tykkää visiiteistä, mutta 2v rimpuilee vaan. Molemmilla sellaset lyhkäset polkkatukat. Me ollaan aina maksettu n. 10-13 euroa per lapsi, mutta viime käynti oli 15,- ja 20,- eli yhteensä 35 euroa! Musta se on paljon! Taidan viedä lapseni johonkin muualle... Vinkkejä pk-seudun edullisista kampaamoista otetaan vastaan! :)
 
Sidney
Mä käytin tossa viimekuussa tyttäreni ekaa kertaa parturissa, siellä missä koko perhe käy ja neidiltä leikattiin etuhiukset ja sitten takaa hieman pituutta pois ja hinta oli semmoset 5 euroo, että ei minusta mikään paha hinta!! =)
Mutta kyllä tuo hinta mitä sinä sanoit oli aikas mahtava!! :/
Muuten on isäntä leikannut neitin hiukset kotona siis etutukan ja takaa, mutta nyt ku piti tuo isompikin viedä niin leikattiin samalla molemmilta ja eihän tuo neiti paikoillaan siellä tuolissa pysynyt kunnolla, paitti sitten mun sylissä pystyi leikkaamaan hiukset... :D :D
 
5-vuotias poika käy n 6 vkon välein, nykyisessä paikassa maksaa 10 e. Siisti, lyhyt tukka aina leikataan.
3-vuotiaalta tytöltä leikataan yleensä aina otsatukka isoveljen kanssa samaan aikaan, eilen maksoi 2 e. :) Kasvatetaan pitkää tukkaa, suuria leikkauksia ei siis tehdä. Jos koko tukka tasoitetaan, maksanee jotain 6-7 e.
 
RoPi
Ihan kotikonstein lyhennetään meidän tyttöjen hiuksia. Mun mielestä noi hinnat on niin järjettömän suuria et kampaajalle en vie. Hyvä kun kerran vuodessa raaskin itsekään mennä.
 
Meillä myös on kotikonstein pärjätty sekä tytön että poikien kanssa. Pojilta ajan koneella lyhyeksi ja tytön pitkiä hiuksia vaan siistitään joskus. :) Tuon koneen muuten osti ihan muutaman leikkuun hinnalla...Jos vaan jaksaa itse leikata. Ja hyvin muksut antaa leikata.

 
mull tyttö 2v8kk ja nyt on vaan etuhiuksia aina lyhennetty kotikonstein ja pitkät hiukset kasvatetaan nyt kun niitä on meitin tytöllä kun oli vielä 1½v vain pientä untuvaa päässä.. =)
 
Pojan hiukset leikkaa pappa, mutta tyttöjä on käytetty parturissa. Ite tai sitten pappa lyhentää välissä otsatukkaa. Parturiväli on muutama kuukausi, sillä en tosiaankaan raaski viedä useemmin. Ihmettelen miten halvalla te käytätte lapsia parturissa, sillä minä muistelen että me maksetaan 18 ?/pää lapsista. Tytöt ovat 3 ja 4 vuotiaita. Sama hinta meni miehen tukan leikkuusta samassa liikkeessä. Ei sen puoleen nämä parturit missä ollaan käyty, leikkaavat kyllä näitä tyttöjen päitä yhtä kauan kuin aikuisiakin. Olen vain aina olettanut että etelässä on partureilla korkeammat hinnat kuin täällä pohjoisemmassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2004 klo 08:34 Viivi kirjoitti:
Pojan hiukset leikkaa pappa, mutta tyttöjä on käytetty parturissa. Ite tai sitten pappa lyhentää välissä otsatukkaa. Parturiväli on muutama kuukausi, sillä en tosiaankaan raaski viedä useemmin. Ihmettelen miten halvalla te käytätte lapsia parturissa, sillä minä muistelen että me maksetaan 18 ?/pää lapsista. Tytöt ovat 3 ja 4 vuotiaita. Sama hinta meni miehen tukan leikkuusta samassa liikkeessä. Ei sen puoleen nämä parturit missä ollaan käyty, leikkaavat kyllä näitä tyttöjen päitä yhtä kauan kuin aikuisiakin. Olen vain aina olettanut että etelässä on partureilla korkeammat hinnat kuin täällä pohjoisemmassa.
No me siis käydään Helsingin keskustassa ja kun kauhistelin ääneen "noussutta hintaa", kampaajani totesi, että tunninhan minä olin näille varannut ja pitäähän munkin leipäni tienata. Mutta 35,- on musta kyllä liikaa. Alle 10,- pk-seudulla on kai harvinaista?
 

Yhteistyössä