lapsen joululahjaan antajan nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laittaako vaiko ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laittaako vaiko ei

Vieras
Kaipaisin mielipiteitä asiaan laittaako sukulais/tuttavaperheen lapsille annettaviin joululahjoihin antajan nimi? Ja sitten vähän perusteluita :)

Itse äitinä ajattelisin että olis mukava tietää keneltä lahjat on sitten kun niitä availlaan, mutta entäs jos lapsi uskoo joulupukkiin? Voisin vielä vaikka erikseen kiittää antajaa joulun jälkeen tms.

Omasta mielestä tuntuisi jotenkin kurjalta jos antaisin vaikkapa kummilapselleni palapelin ja sitten joulun jälkeen jossain yhteydessä tulisi lapsen vanhempien kanssa puheeksi ko. palapeli, joka on saatu "joulupukilta" (=ei tiedetä keneltä se on) :/

Ei nimiä ja juuri siksi, että lpsi saattaa uskoa pukkiin. Meillä ei kiitellä lahjojen antajaa, sillä lahjat tuo meille pukki. Toki minä aikuisena kiitän lapsen puolesta etukäteen, mutta lapsi ei kiitä, kun ei tiedä ettei lahja ole oikeasti pukilta.

Kun lapsi kasvaa, eikä usko enää pukkiin, niin sitten voi nimen laittaa jos välttämättä haluaa. Mä tosin en laita milloinkaan nimeäni kenenkään paketteihin, koska en koe tarpeelliseksi saada kiitosta vielä jälkikäteenkin tms.

Mua ei ole haitannu, tiedän sit keneltä tuli mitäkin ja ketä kiitän mistäkin ja meillä se hyvä puoli varmaan on et kun lapsi ei sitä osaa siitä paketin päältä vielä lukea ja kohdan oppii lukemaan niin tuskis uskoo enää pukkiinkaan siinä mitassa kun nyt.

No eikös siitä käsialasta jo tunnista keneltä lahja on... Hmmm? Kyllä mä ainakin siskojen käsialan tiedän ja erotan myös vanhempieni ja kummien käsialat toisistaan...

Yhteistyössä