Minulla on 7-vuotias tyttö, joka isänsä luona joka toinen viikonloppu. Ollaan kumpikin tahoillamme naimisissa ja molemmilla uuden puolison kanssa lapsi tai lapsia. Erostamme on aikaa jo viitisen vuotta. Isä maksaa lapsesta minulle elatusta 1/3 ja kelalta tulee loput, eli saan tuon minimin, joka nykyään on sellaiset 150e. Kuljetukset hoidetaan puoliksi ja pääosin minä maksan vaatteet, isommat ja suuremmat hankinnat, harrastukset yms. Tämä on minulle ihan hyvin sopinutkin. Kun lapsi menee isälleen, pakkaan mukaan yhden vaatekerran kutakin päivää kohden. Lisäksi lämmintä lisävaatetta talvella. Loskakeleillä talvikengät ja kumpparit jne. Mielestäni olen tarkka noista vaatteista. Ostan hyvälaatuisia tuulen- ja vedenpitäviä mahdollisimman monikäyttöisiä, kun rahaa ei ole laittaa monia erillaisia. Lisäksi tyttö on kova leikkimään ulkona ja mielestäni, kun on asianmukaiset vaatteet, ei haittaa vaikka kura lentää Ulkovaatteita laitan sen yhden haalarin, kurahousut ja kurahanskat. No nyt oli isällään yhden yön viimeksi ja mukana vain nuo edellämainitut vaatteet ja vain kumpparit ilman vaihtokenkiä, kun mennessä satoi vettä. Sain sitten viestiä, että yllä pitää olla siistit ja puhtaat ulkovaatteet (mitä ne mielestäni olivatkin) ja lenkkarit, että kehtaa mennä kaupungille. Tästä sitten ärsyynnyin, koska mielestäni pakkaan ihan hyvin ja ylimääräisiä vaatteita en haluaisi mukaan hirveästi laittaa, kun ei koskaan ole takuita tulevatko vaatteet takaisin. Laitoin nyt sitten viestiä, että voivat hankkia kirpparilta jotain varavaatetta noiden lisäksi mikäli minun pakkamat eivät kelpaa. Hän on nyt sitä mieltä, että on minun tehtävä niitä ostaa, koska hän maksaa elarin... Eli onko nyt tosiaan näin, että minä menen tästä sinne kirpparille ja etsin isän luo varavaatteet jotka sitten vastaavat heidän makuaan? Todella stressaantunut, kun isä erittäin voimakas persoona ja en ihmettelisi vaikka olisi lastensuojeluilmoitusta seuraavaksi tulossa.