lapsen isän veronpal. tuli mulle?

• Viestiketjun aloittaja jou
  • Ensimmäinen viesti
jou
eli onko kellään kokemusta asiasta, oikeuden kautta todettu isäksi, kaupungilta olen kokoajan saanut lapseni elarit, nyt tuli 150 euroa rahaa eilen, soitin elatuskäsittelijälle, sanoi että ne on ulosotosta tulleita rahoja isältä, eli tarkoittaako tämä että ensi kuussa en sitten saa elareita kaupungilta vai miten? joka kk olen saanut kaupungilta maksut, mitään ei ole jäänyt puuttumaan. eikö se 150 euroa kuuluisi mennä kaupungille eikä minulle?

Isä jää koko ajan kaupungille velkaa niitä elatustukia, joita kaupunki maksaa suoraan sinulle. eli ne on nyt todennäköisesti ulosotossa ne elatusmaksut ja veronpalautuksesta on saatu ulosmitattua rahaa. jos olette sopineet tuon elatusavun minimielatustukea suuremmaksi, niin saat tuota erotusta aina siinä vaiheessa kun rahaa saadaan isältä ulosmitattua.

selitinkö huonosti :D

sinuna olisin ihan huoleti, jos kerran olet soittanut sille etuuskäsittelijälle. ja kyllä minun mielestäni saat ihan normaalit elatustuet tammikuussa.

(en ole ihan varma, olenko käyttänyt oikein termejä elatustuki ja -apu, kun en ikinä muista kumpi on kumpi :ashamed: )

:xmas: :xmas:

on kokemusta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.12.2006 klo 12:24 jou kirjoitti:
eli onko kellään kokemusta asiasta, oikeuden kautta todettu isäksi, kaupungilta olen kokoajan saanut lapseni elarit, nyt tuli 150 euroa rahaa eilen, soitin elatuskäsittelijälle, sanoi että ne on ulosotosta tulleita rahoja isältä, eli tarkoittaako tämä että ensi kuussa en sitten saa elareita kaupungilta vai miten? joka kk olen saanut kaupungilta maksut, mitään ei ole jäänyt puuttumaan. eikö se 150 euroa kuuluisi mennä kaupungille eikä minulle?
Niin, lapsen isä on koko ajan velkaa kaupungille sen elatusavun verran mitä kaupunki / kunta sulle maksaa ja sen lisäksi velkaa sinulle sen erotuksen, mikä on määrätyn elatusmaksun ja elatusavun välissä eli jos elarit on määrätty esim. 125 e / kk ja kunta maksaa sulle 118 e / kk / lapsi, tämän erotuksen isä on velkaa suoraan sulle plus tuon 118 / kk/ lapsi kunnalle.

Kunta perii rahat ulosmittauksen kautta isältä ja nyt isille on tullut veronpalautuksia, joista hän ei näe hännänpäätäkään, kun ulosmittaaja iski näppinsä tilille....
Ensisijainen velka on lapselle tuleva velka eli tuo erotus, jonka olet saanut, vasta sitten kunta ottaa omansa jos mitään jää otettavaksi.

Elarit saat joka kuukausi kuten ennenkin.

Voit soitella lastenvalvojalle ja tarkistella asiaa, mutta periaatteessa sinun ei tarvitse tehdä mitään.

Kun ihmisellä on ulosmittauksessa maksuja, ne menee niin, että ensisijainen velka on verovelka, jos sitä on, se otetaan ensin maksuun. Sen jälkeen tulee elatusmaksuvelka ja vasta sitten ne muut.

Jos joku väittää, että elatusmaksuvelka ohittaa kaiken ulosmittauksessa, niin väitän että verovelka menee ensin, näin ainakin meidän tapauksessa: ulosmittaaja pääsi isin tilille mutta mulle ei tullutkaan mitään; oli verovelkoja.
Aiemmin, kun ei verovelkoja ollut, sain just näitä elarivelkoja eli lasten isän veronpalautukset.

minä vielä
eli allekirjoittaja, olemme "sopineet" siis oikeuden kautta, että maksaa sen 118 eur kk, eli minimin, sen takia en ymmärräkään miksi rahat tuli mulle eikä mennyt suoraa kaupung. ku olen aina saanut sen 118 eur kk

on kokemus
No, kysy lastenvalvojalta tai sitten kaupungin ulosottomieheltä, älä käytä rahoja. On ilmeisesti virhe tietoa silllä ulosottomiehellä.. Ei muuta kun arkea odottelemaan, ja kysymään sitten.

Yhteistyössä