lapsen isä antoi ajat milloin saa soittaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iitu---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iitu---

Vieras
Mitäs mieltä tällaisestä, kuulisin tähän tilanteeseen mielelläni jonkun puolueettoman mielipiteen.

Lapsi isällänsä joka toinen viikonloppu. Hoidan lapsen sekä häneen liittyvät asiat muuten täysin itse (pois luettuna tuo jktn vklp). Infoan isää lapseen liittyvissä asioissa useimmiten tekstiviestitse.

Ensimmäisen kerran tuli jo viimetalvena riita, kun lapsi sairastui äkillisesti ja soitin aamulla klo 8 (arkena), olisiko isästä mahdollisesti ollut apua tilanteeseen. Isä suuttui, ja sain kellonajat 9.30-20.30 jolloin saan olla yhteydessä häneen, etten herätä häntä.

Tänään lapsi lähdössä isälleen viikonlopuksi ja laitoin 8.30 viestillä ohjeistusta lapsella olevan haavan hoitoon. Tästä nousi taas haloo..

Onko teidän mielestä normaalia, ja miten muilla sujuu yhteydenpito etävanhempiin?

No noin niin kun periaatteessa vain, eikö tuossa 9.30-20.30 välillä ole ihan riittävästi aikaa viestitellä?
Onko miehellä uusi rakas/vaimo?
Ehkä mies haluaa hieman yksityisyyttä omaan elämään. Ettei tule viestejä kun rentoutuu aamulla tai illalla rakkaansa kanssa.

Miksi sinun pitäisi ahdistella miestä muina aikoina, kun on noinkin paljon aikaa ilmoittaa pakolliset asia?

jos lapsi sairastuu äkillisesti niin oletin että voisin soittaa ensin isälle- sitten muille. Ja koska olen töissä päivällä niin olen infonnut jonkun tärkeän asian sen jälkeen ku lapsen vienyt päiväkotiin..

Ymmärrän isää siinä mielessä, että ns. kiirettömät asiat voi hoitaa päiväaikaa. En itsekään haluaisi heräillä sellaisen henkilön takia joka muutenkin herättää minussa mahdollisesti negatiivisia tunteita.

Normaalista en tiedä.

Mielestäni ei ole kohtuullista ottaa hirveitä raivareita aamuherätyksestä. ELLEI suhteessa hierrä sitten muutkin asiat, tai ole tehty muutakin pientä muka-asiallista kiusaa, tai ole jotain muuta, mitä ap ei tule maininneeksi tai ole huomannut.

Jos henkilö pyytää, ettei häntä häirittäisi klo 20.30-9.30 välisenä aikana, silloin käsittääkseni on kohteliasta myös noudattaa näitä aikoja. Ellei kyseessä ole äkillinen hätätapaus (esim lapsen sairastuminen).

pitäisi olla ongelma vastaanottaa lapseensa liittyvää tietoa, jos viesti tosiaan sisältää vain olennaisen. Mikä ongelma on laittaa puhelin tosiaan äänettömälle, voihan joku muukin soittaa tai laittaa viestiä.. Virastoista saatetaan hyvinkin soittaa heti aamusta

oma miehenikään ei soita tai laita viestiä muille ennen aamu yhdeksää, ihan sillä jos joku vielä haluaa nauttia rauhassa aamustaan. "Asioiden hoitamisaika" alkaa kuulemma vasta yhdeksältä ;)

Eikä kenenkään pitäisi tarvita yhden ihmisen vuoksi joutua laittamaan puhelintaan äänettömälle, ihan sillä, että sitten niissä Oikeasti Kiirreellisissä Asioissa ei tavoita.

Jos joku ystäväsi toivoisi sinulta samanlaisia "soittoaikoja", kunnioittaisit niitä, eikös?
..Turha noin pienestä asiasta alkaa hermostuttamaan toista..
Jos teet toistuvasti tuota, mistä toinen ei selvästikään tykkää, niin hän lopulta vain laittaa sinun numerosi puhelimestaan, niin ettei se hälytä ääneen sinun soittaessa. Näin todellakin sit jää ne Oikeasti kiireiset asiat hoitamatta.
Ei kenenkään exän enää tarvitse olla tavoitettavissa ihan milloin toinen vaan haluaa..vaikka se kurjalle tuntuukin.
...ihan vaan senkin vuoksi, että miksi et laittanut edellisenä iltana niitä haavanhoito-ohjeita?

Ja se että isä suuttuu kun kysyt häntä sairaan lapsen hoitajaksi, niin osoittaa nyt ehkä ihan vaan sitä, että jatkossakaan pysty millään tapaa toivomaan että isästä ylipäätään olisi auttamaan sinua lapsen hoidossa. Hänen rajansa on tuo joka toinen viikonloppu ja muuta häneltä on turha toivoa..
Harmillista sinänsä.. =/

tai voithan kysyä vielä, että saako hänelle soittaa tuollaisissa sairastumistilanteissa.....?

[QUOTE="joopajoo";27451404]pitäisi olla ongelma vastaanottaa lapseensa liittyvää tietoa, jos viesti tosiaan sisältää vain olennaisen. Mikä ongelma on laittaa puhelin tosiaan äänettömälle, voihan joku muukin soittaa tai laittaa viestiä.. Virastoista saatetaan hyvinkin soittaa heti aamusta[/QUOTE]

Niinpä.
Ja jos tekstiviestin laittaa, niin siitä ei edes kuulu kuin se piippaus ja sen voi jopa jättää lukematta.
Asiaa pitää ajatella niinkin, että jos ap.lle on paras aika laittaa viesti ennen töihin menoa ,niin pitäähän se voida laittaa silloin.

Ja mun mielestä jokainen ihminen joko vastaa siihen puhelimeen tai ei vastaa, eikä sanele muille ihmisille jotain soittoaikoja. Koska se nyt vaan on esim. tässä tilanteessa, sille miehelle yksinkertaisempaa olla vastaamatta/lukematta viestiä, kuin ap:n alkaa töissä pitämään jotain ylimääräistä taukoa tms. sen takia, ettei voi lähettää viestiä ennen töihin menoa.

No melko sairasta. Jos kerran vain ja ainoastaan lapsen asioita ilmoittelet, niin pitäisi ne kyetä vastaanottamaan normaalisti. Mitä hän sanoo lapselle, jos tällä tulee joku hätä esim klo 8 isän luona ollessa? Että odota pari tuntia?

kommentteja näköjään puolesta ja vastaan. Ehkä olen sitten ollut tyhmä hölmö kun en ole ajatellut asiaa häiriköinniksi. Viestit tosiaan sisältäneet vain olennaisen ja neutraalin tiedon jostain asiasta mikä on tärkeä tai liittyy esim. viikonloppuun isän luona. Nyt otin käyttöön reissuvihkon, katsotaan toimiiko.

Ymmärsinkö oikein että isä käy päivisin koulua ja samalla välillä iltaisin töissä. Tässä mielessä ymmärrän pyynnön soittoajoista. Jos on ensin viettänyt koko päivän koulussa ja tekee putkeen vielä 8 h työpäivän (itse tein tätä ihan oikeasti opiskelijana), niin silloin jos seuraavana aamuna on mahdollista nukkua esim yhdeksään, niin varmasti ärsyttäis jos ennen sitä herää.

Mies pitäköön puhelimen kiinni tai äänettömällä, jos ei halua johonkin tiettyyn aikaan puheluita tai tekstiviestejä. Oma mokansa, jos pitää puhelinta auki silloin kun ei halua, että on tavoitettavissa.

Peesi,
mutta kukapa vanhempi voisi pitää puhelinta kiinni mahdollisten lapsiin kohdistuvien hätätapausten takia:O

Ai haavanhoito-ohje kiireellinen, tuli vasta aamulla mieleen x)
Ehkä aapeen täytyy vain hyväksyä se, että sillä miehellä on nyt ihan oma elämä, eikä sitä ex-kuppani sanele.
Mitäs sitten, kun/jos sillä miehellä on uusi perhe? Lähettääkö ex-kumppani haavanhoito-ohjeita sinne uuteen perheeseenkin lastenhoidon keskelle aamuvarhain ja iltamyöhään?!?

Eikö voi ihan normaalisti kunnioittaa toisia ihmisiä, etenkin niitä jotka eivät omaan talouteen kuulu.

Minusta tuo on outoa. Ns. virastoajatkin alkavat jo kahdeksalta ja katson, että kahdeksan jälkeen on ok soittaa/tekstata sekä elää normaalisti muutenkin (esim. kerrostalossa). Ja jos oma lapseni olisi kyseessä, hänen asioitaan voisi puolestani hoitaa vaikka keskellä yöä! Isä ei taida olla töissä?

Ai haavanhoito-ohje kiireellinen, tuli vasta aamulla mieleen x)
Ehkä aapeen täytyy vain hyväksyä se, että sillä miehellä on nyt ihan oma elämä, eikä sitä ex-kuppani sanele.
Mitäs sitten, kun/jos sillä miehellä on uusi perhe? Lähettääkö ex-kumppani haavanhoito-ohjeita sinne uuteen perheeseenkin lastenhoidon keskelle aamuvarhain ja iltamyöhään?!?

Eikö voi ihan normaalisti kunnioittaa toisia ihmisiä, etenkin niitä jotka eivät omaan talouteen kuulu.

Aloittajahan laittoi tuosta tekstiviestin, eikä edes soittanut. Jos jonkun elämä ja onnellisuus on kiinni jostain liian aikaisesta tekstiviestistä, niin silloin todellakin kannattaa laittaa edes yöksi tekstiviestien ilmoitus äänettömälle.

Jollain tasolla ymmärrän, ettei mies halua olla sinuun missään yhteydessä muuten kuin "virka-aikaan" (jonka siis itse määritellyt) mutta sitä en käsitä, että suuttuu kun pyydät apua sairaanlapsen hoitoa varten. (siis hänen oman lapsensa)
Jos välit kovasti hiertää ja ahdistaa niin parempi kai minimoida se yhteydenpito...

Joskus olen miettinyt että muuttuisiko munkin mies ihan kusipääksi jos erottaisiin...? Niin paljon olen nähnyt kaikenlaista....

[QUOTE="...";27452143]Aloittajahan laittoi tuosta tekstiviestin, eikä edes soittanut. Jos jonkun elämä ja onnellisuus on kiinni jostain liian aikaisesta tekstiviestistä, niin silloin todellakin kannattaa laittaa edes yöksi tekstiviestien ilmoitus äänettömälle.[/QUOTE]

Mielestäni on melko outoa, että isä ei halua kuullaa lapsensa asiasta, esim. onnettomuudesta, ellei kello ole niin paljon, että isä itse on valmis heräämään.

No minusta kuulostaa vähän oudolta jos lapsen asioista ei voi ex:lle soittaa kuin vaan tiettyy kellonaikaan. Siis ymmärrän jos toinen on vaikka yötyössä ja sit soitetaan heti yhdeksältä asiasta jonka voi hoitaa/kysyä vähän myöhemminkin mutta jos kyseessä lapsen sairastapaus niin vähän outoa minusta jos siitä suututaan. Ainakin itse kysyisin ensimmäisenä lapsen toiselta vanhemmalta voiko hoitaa jos lapsi sairas ja itsellä esim töihin meno ja sitten vasta ulkopuolisia hoitajia alkaisin etsimään. Itse voin exäni kanssa soitella vaikka keskellä yötä jos niikseen tulee.

[QUOTE="vieras";27452197]No minusta kuulostaa vähän oudolta jos lapsen asioista ei voi ex:lle soittaa kuin vaan tiettyy kellonaikaan. Siis ymmärrän jos toinen on vaikka yötyössä ja sit soitetaan heti yhdeksältä asiasta jonka voi hoitaa/kysyä vähän myöhemminkin mutta jos kyseessä lapsen sairastapaus niin vähän outoa minusta jos siitä suututaan. Ainakin itse kysyisin ensimmäisenä lapsen toiselta vanhemmalta voiko hoitaa jos lapsi sairas ja itsellä esim töihin meno ja sitten vasta ulkopuolisia hoitajia alkaisin etsimään. Itse voin exäni kanssa soitella vaikka keskellä yötä jos niikseen tulee.[/QUOTE]

Lienee aika harvinaista niin vakavat sairastumiset, että tarvii yöllä ilmoitella?
Perusflunssat, haavat, ym. ehtii kyllä ihan normaaliin aikaan ja silloin kun on toivottu että yhteydessä ollaan jos ollaan?

Yhteistyössä