Lapsen iltakiukuttelu- sisko otti ohjat käsiin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meidän 6 vuotiaalla oli tänään aikamoinen kiukkuilta.
Ei suostunut syömään iltapalaa ja se jäikin syömättä. Ei halunnut nukkumaan, en pesemään hampaita, ei riisunut vaatteita.

Kylässä oleva sisko että olen liian lepsu kun vaan anelen lasta tekemään. Sanoi minulle että älä enää pyydä sitä tekemään noin montaa kertaa ja otti ohjat käsiinsä.
Otti pojan kainaloon kantoi vessaan ja sanoi että nyt ne hampaat pestään kun en itse alkanut ja pesi ne.
Sitten otti taas poistun kantoon ja sanoi että nyt mennään riisumaan sun vaatteita kun et itse niitä alkanut riisumaan. Tässä vaiheessa olisi halunnut jo riisua itse. Sisko totesi että sulla oli siihen mahdollisuus ja se meni jo.
Sisko laski pojan sängylle ja rupesi nyhtämään siltä vaatteita pois päältä.
Eihän se riisuminen ilman huutoa ja rimpuilua sujunut kun poika olisi halunnut pitää vaatteensa päällä.

Näiden asioiden kanssa on vääntöä useampana iltana.
Jäi vain vaivaamaan oliko siskoni poikaa kohtaan liiankin ankara?
Ja miten te toimistotyö itse vastaavissa iltatoimien haasteissa?
 
Meidän 6 vuotiaalla oli tänään aikamoinen kiukkuilta.
Ei suostunut syömään iltapalaa ja se jäikin syömättä. Ei halunnut nukkumaan, en pesemään hampaita, ei riisunut vaatteita.

Kylässä oleva sisko että olen liian lepsu kun vaan anelen lasta tekemään. Sanoi minulle että älä enää pyydä sitä tekemään noin montaa kertaa ja otti ohjat käsiinsä.
Otti pojan kainaloon kantoi vessaan ja sanoi että nyt ne hampaat pestään kun en itse alkanut ja pesi ne.
Sitten otti taas poistun kantoon ja sanoi että nyt mennään riisumaan sun vaatteita kun et itse niitä alkanut riisumaan. Tässä vaiheessa olisi halunnut jo riisua itse. Sisko totesi että sulla oli siihen mahdollisuus ja se meni jo.
Sisko laski pojan sängylle ja rupesi nyhtämään siltä vaatteita pois päältä.
Eihän se riisuminen ilman huutoa ja rimpuilua sujunut kun poika olisi halunnut pitää vaatteensa päällä.

Näiden asioiden kanssa on vääntöä useampana iltana.
Jäi vain vaivaamaan oliko siskoni poikaa kohtaan liiankin ankara?
Ja miten te toimistotyö itse vastaavissa iltatoimien haasteissa?
Ei ollut sisko liian ankara. Ei lasta saa panna kantamaan vastuuta asioista, joista hän ei vielä mitään ymmärrä.
Tuon ikäisen vastuu loppuus iihen, että annettuja ohjeita, käskynä, määräyksiä ja kieltoja noudatetaan mahdollisimman tarkoin.
Vanhempi on kasvattaja, vastuussa lapsen opettamisesta, eikä mikään paraskaveri.
Jossain iässä se on melkoista tappelua, mutta kun perusasiat saa menemään perille, kaikki helpottuu huomattavasti.
Tsemppiä vaan tällä siskon viitoittamalla tiellä!
 

Yhteistyössä